Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-08-20 13:44:06 följande:
    Dem brukar inte vilja säga det här heller, så vi har också en plan

Dels tänker jag inleda med att säga att jag har fruktansvärt svårt för att knyta an till bebisen med tanke på alla mf och sedan tänker jag säga att vi försökte se förra UL och då såg det ut som en tjej...kan vi titta efter om vi såg rätt?

Måste hämta sonen...loggar in ikväll också ska vi komma fram till hur vi ska få BM att avslöja....
  • Happiness
    Daniela: Jag beklagar å det djupaste. Har gått igenom det du nu ska gå igenom. Mitt foster hade en kromosomskada och skulle heller inte klarat sig utanför livmodern. Den dog i magen vecka 14 och jag födde  fram det i vecka 15.

Man känner verkligen en enorm sorg. Ens lilla barn har dött.....sorgearbetet är tungt. Vi finns här som stöd om du vill prata. Jag var mycket i "förlorat barn/ängla" trådarna när det hände mig. Där kan du få jätte mycket stöd och hjälp från dom somn gått igenom samma sak. Jag kan bara lova dig en sak och det är att du kommer igenom sorgen. Du kommer bli hel igen. Det lovar jag...men det måste finnas folk omkring dig där du kan hitta stöd.

Om du orkar så försök prata med den kuratorn du blir erbjuden....kanske nu eller sen. Sörj ihop med din man. Ta stöd i varann. Sörj på det sätt du behöver och strunta blankt i vad andra tycker. Du bestämmer vilka du ska prata med och förklara för. Många visste om att jag var gravid.....jag orkade inte förklara vad som hänt femtielva gånger. Som att man hade någon upplysningsplikt. Jag är glad för idag att jag inte föll för det. Att berätta för alla....utan jag och min man...pratade,pratade och pratade. Gick promenader, satt tysta tillsammans. Jag hade ett stort behov att vara nära honom och min närmsta familj. Ville inte att något skulle hända dom något också.

Jag var väldigt rädd för att se ....men jag är så tacksam för att jag fick styrkan att ta ta farväl på ett riktigt sätt. Är det något råd jag vill ge dig nu i denna svåra stund så är det det. Försök hitta kraften att titta på ditt barn, säga adjö och hålla det. Jag kommer alltid att ha minnesbilden på min näthinna och på så sätt kommer alltid mitt ofödda barn finnas hos mig och alltid vara ihågkommet.

Om du vill fråga om något eller bara snacka så får du gärna inboxa. STYRKA I MASSOR TILL ER!
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-08-21 16:32:20 följande:
    Går in i vecka 22 idag, och det känns fortfarande helt overkligt och osannolikt att det faktiskt kommer gå hela vägen. Precis som flera av er skriver, när man gått igenom det vi alla gått igenom så känns det nog inte "säkert" förrän man har sitt barn i famnen. Känner inte alls samma oro längre, men det känns väldigt overkligt...
    Kramkram bästa kajsalisa-mamman! Ha en trevlig lördag.....Hjärta
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-08-21 17:17:54 följande:
    Detsamma fina, rara Happiness. Så härligt att ha dig i den här tråden. Hur känns det? Hur mår du? Vilken vecka är du nu?
    Tack tack goa fina kajsa-tjejen . Hoppas jag får vara till v 40 . Allt är bara bra. Magen växer och jag börjar bli fet och go. Illaåendet är kvar och jag äter Lergigane Comp. Alla värden och allt ser fint ut (old and still going strong...vi måste ju ha med lite engelska) *blinkblink* Imorgon är det dax att lämna blod för KUB då är jag 10+4.

Lova att du håller tummarna för att det inte är något fel på detta fostret....Hur mår du vännen? Har du fått stor mage? Kännr du dig så där jätte gravid? KRAMHjärta
  • Happiness

SKönt Längtan nu kan du andas ut!!!!

Ego: Har lämnat blod idag för KUB:n. Suck jag börjar bli rikigt nervös...men det kommer bli värre ju närmare det blir till NUPP:n. Puss alla!

• Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 17:16:26 följande:
    är det mycket blod man lämnar? när är den senaste veckan man kan göra kub?
    Nej det är inte mycket. Ett rör med stick i armen. No problems! Fick t om usken att ta en "butterfly". Tror det är den tunnaste av nålar. Om du menar mätningen av nacken så gör man det i vecka 12+0. Blodet lämnar man i v 10+0. Då är testet mest exakt. Efter den veckan växer spalten i nacken igen och då går den inte att mäta. Blodprovet ska vara i den veckan...har verkligen försökt ta reda på exakt varför och ite fått något vettigt svar....mer än att det ska gå den tiden mellan blod och nupp...sen att det man mäter PAPP-A är väl som högst då och det är det som avgör risken för kromosomfel. Ska du också ta?
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 17:31:54 följande:
    jag är lite sugen, men kommer inte kunna göra det då..
    när jag är i v.11 10+0 är vi  i Grekland... kommer hem när jag är i 11+6
    så det är nog kört... får fråga på inskrivningen den 2 sept. då är jag 9+3
    Det ska nog går bra att du lämnar blod innan du åker. Sen kan du göra Nuppen när du kommit hem.
  • Happiness
    En Elva skrev 2010-08-23 17:50:43 följande:
    Men NUPP är inget blodprov, då är det KUB.
    I KUB ingår NUPP. NUPP står förnackuppklaring som är en del av KUB. Den andra delen av KUB är blodprovet som mäter Papp-A och Hcg.
    Alltså kan Längtan ta blodprovet innan hon åker och NACKUPPKLARNINGEN-NUPPEN när hon kommit hem. (KUB är inte = nackupppklarning enbart) . Hoppas du förstår.
  • Happiness

Oj såg inte att hon kommit fel och lämnat oss. Sorry for that

Alltså nu är jag så himla sugen på något ingen...hmmm. Japp det får bli en smoothie innehållande: banan, mjölj och frysta hallon och blåbär. Allt stavmixas till en härlig coctail-milkshake. Yammi!

Idag har vi haft 7-åringen som började 1:an. En stolt mamma! Sen min mans två som börjat 4:an och 2:an. Dom var så fina! Alla var helvita! Haha iallafall i några minuter . Nä nu är det milkytime. Puss!

• Happiness

Haha jag måste skratta lite...jag skriver om kalorier och sitter härborta och fettar till ordentligt. Medans Mabaja skriver i inlägget före hur hon går och bodypumar och fittar till sig. Tänk så olika man kan vara. Skillnaden blir nog att jag kommer väga typ 30 kilo mer när denna resan är slut och får ångra mig alla mikshakes bittert.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma