Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Glömde: Fick tid till blodprovstagningen inför KUBEN. Den ska helst göras i grav.vecka 10. Känns skönt att det också är klart! Sen ska jag till antenatal på Östra och göra NUPP men det blir inte förrän i vecka 12 och då får man ju chansen att se den lilla igen

• Happiness

Oj nu har jag läst massor av hemskheter på nätet om graviddiabetes Ajabaja man ska hålla sig därifrån.

Hoppas ni alla har det skönt i solen.Glad för att se alla fina VUL-bilder!  Grattis till oss alla att våra graviditeter fortsätter så fint. Nu är det dax för sängen igen KRAM på er alla!

• Happiness
    Mamma till W skrev 2010-07-28 13:33:06 följande:
    Vi kan skrämma upp varandra! :)

Jag hade ju högt blodtryck sist jag var på koll och självklart hittar man ju MASSOR på internet.. om havandeskapsförgiftning som det handlar om för min del då. Men ingen info från bm så jag ska väl inte oroa mig! :) och nytt blodtryck på fredag.
    Vad säger BM till dig i detta läget? Säger hon något eller väljer hon att inte kommentera alls? Min BM bara kortade av diskussionen direkt...hon sa mer eller mindre till lab.personalen att klappa ogen. Och liksom inte sätta griller i huvudet på mig.

Funderar på om det var dom 4 piggelinerna jag åt i går på raken som gjort det *ASG*
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-07-28 13:27:06 följande:

WOOOOHOOOOOO HAPPINESS!!!!!!!

Vad glad jag blir för din skull att läkarbesöket hade gått så bra och att lillhappy växer Och du kan säga att du äter albyl...när man säger att man gör det brukar dem inte säga så mycket om det för du äter det ju redan och har redan tagit ställning till det

glukosen vet jag tyvärr inget om...hoppas någon annan härinne har inblick i det. Men jag kan tänk mig att det är bra om du undviker socker nu om du är så nära OK-gränsen. 

Wooohoooo igen

*STOR MEGA BAMSEKRAM*

Tack tack ODD! Ja jag tror vi sköter oss rikigt bra du och jag. Karma,ödet och Gud vill oss väl verkar det som. Tack säger vi för det! Men jag tror som sagt att det är vi själva som ska ta åt oss äran...eller hur?

Sen är det kanske inte så smart att sätta i sig 4 piggeliner på raken men vad 17 ska man äta när man är spyfärdig hela tiden. Piggelin är gott, grönt och svalkande . Skönt att du fick sånt fint bemötande. Tänk vilket underverk det kan göra. Har ditt illamående släppt eller tar du fortfarande Postafen?

*****en stor kram från mig till dig och mini-ODD *********
  • Happiness
    Mabaja: Tyvärr kan jag inget om högt blodtryck då jag själv har väldigt lågt. Tycker det låter jätte bra att BM verkligen ska kolla dig varje gång. Har hon kollat äggvitan i urinen? Läste någonstans att det är bra at få i sig kalcium. Det första man ordinerar är väl vila när det väl har uppstått men innan är det ju som alltid bra att röra på sig. Ska jag säga som legat i sängen och inte rört en fena på 3 dagar.

Det är ju också så att grav.diabetes också kan leda till havandeskapsförgiftning . Blä!
  • Happiness

Grattis Björnis! måste säga att det var en av de vackraste Ul bilderna jag sett. Såååååå fiiin!

• Happiness

Härligt mabaja! Föresten pratade inte vi om ett förlossningsprogram på TV. Har för mig att det var härinne. Vad heter serien och vilken kanal går den på?

• Happiness
    Mamma till W skrev 2010-07-30 19:03:30 följande:
    Livet på bb och går på kanal 5 kl 21 på onsdagar...

Jaaa, känns jättebra nu. och bm stod och log när hon hörde hjärtslagen och konstaterade att den sov.
    Tack tjejen! Tycker det är vansinnigt komiskt och lärorikt program Ska se om det det finns med på play då jag bara sett 2 avsnitt. Återigen grattis till bra värden.
  • Happiness

Skönt rontgen med lite hjärtljud Jag har inte varit inne här på ett tag men vet någon hur det har gått för Smålands jänta?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma