Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2010-08-29 16:33:10 följande:
    Hej.. jag smyger in lite här.. jag HAR ju plussat... bara inte tagit in det än... jag "vet" ju att det kommer gå åt pipan... ja ni vet. ;)

Hugger i hö sida emellanåt... å det var där mitt X satt...
    Gick in på din sida....Du är ju KANON gravid, vilka fina plus!!!! Grattis igen!
  • Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-29 16:45:45 följande:
    Är dom det...? jag tycker dom är svaaaaaaga!!  Tack Happiness!!!  Å jaaa! Jag har plussat... hahah!!  Det sjunker nog in snart!
    Haha nej då..dom är så fina så. Njut nu!

Ska du vidta några speciella åtgärder vid denna graviditeten? (tänker på X:t) Ska du göra ett tidigt VUL för att kolla att det verkligen sitter rätt? Hur var det nu igen, du fick behålla bägge ÄL va? Har för mig det.

Ja du har kämpat länge nu och därför ttycker jag det är lite extra roligt.
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-29 20:39:45 följande:
    Tack MCT, skönt att höra, jag blev lite ledsen över att ha missförståtts så. Vill ju bara stötta och muntra upp dig, liksom. Fan vad man är hormonell och överkänslig....
    Jag missförstod dig inte alls. Mabaja vände sig inte till dig. Du skrev inget om att jämföra test. Du ska inte vara ledsen.*kramar om dig* 

Vet du? På tal om hormonell. Idag har jag gråtit över att A-ha ska splittras och göra sin sista konsert i december: Någonsin! Buuuuuu jag bli sentomental och tårögd av bara tanken. Men vilken tur att vi har biljetter till Oslo försöker tänka positivt. Haha! Tänk att sitta och lipa över "Take on me". Haha!
  • Happiness

Haha! "sentomenal" vilken fenomenal stavning! Riktig saltomotal. HAha vrickar tungan. Blir värr och värre. Yrsäkta spraket.

• Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-29 21:00:14 följande:
    LYSTRING ALLA!

JAG tog inte illa upp och ingen ANNAN har anledning att ta illa över mina testar. Så. NU går vi vidare!  :D

Jisses..... massa gravida kvinnor i samma tråd! *hihihihi!!*
    Precis...och det är ju det som är så himla härligt att hormonerna bara sprutar. Mer av hormoner! Översvalla med hCG. Haha!
  • Happiness

Är i vecka 12 idag. Ska göra VUL klockan 13.30. Usch jag har en sån äckliga magkänsla av att något är fel. Känner rikigt hur hjärnan och kroppen ställer in sig för ett negativt besked . Håll tummarna tjejer!

• Happiness
    MCT79: Tråkigt att du råkade ut för samma pucko. Man försöker verkligen att behärska sig sig i det läget och inte bara vråla din jädra apa i luren. Menar hon att du ska beskosta VUL:t själv? Varför ville hon inte ge dig någon tid? *märkligt*. Vet hon inte hur mycket du har gått igenom hela våren och att du bara behöver ett snabbt VUL för att kolla att det sitter på plats? Konstigt att hon äventyrar med din hälsa så.
    Vad skönt att du ändå fick tid relativt snabbt. Då kommer du vara i v5+någonting och då kan de ju absolut se något.

Mitt minne är fruktansvärt dåligt men jsg har för mig att jag gjorde VUL i vecka 5+4 och då kunde jag t o m se hjärtat picka.
    Och du....du kommer inte att börja blöda I promise.
  • Happiness

BM jag prtat med säger att hjärnan har en grym försvarsmekanism och har man råkat ut för hemsk heter. Ja då gör den allt för att skydda sig i en liknade situation eller händelse.

Men det blir ju ett himla problem om min hjärna ska gå och skydda sig hela jäkla graviditeten. Snacka om att det blir svårt att ta till sig barnet då när det väl är fött. Det är därför jag tycker det är värt att göra en del VUL trots riskerna som det ändå kan föra med sig. Jag känner ju själv att hjärnan blockerar ut en massa och det är ju jätte sorgligt. Att inte kunna få uppleva sin graviditete fullt ut. Men det värsta är nog som sagt om det skulle gå så långt att man får svårigheter att ta till sig barnet. Det är ju the worst case senario liksom.

So girls do as many VUL as you need. Stå på er!

• Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-30 11:04:39 följande:
    Jag håller tummarna. Men jag VET att det kommer gå jättebra!
    Härligt att vara i vecka 12! Grattis!
    Tack vännen! Rapporterar snarast! Nu ska jag iväg och köpa träningsoverall och höstskor till killen. (allt för att tänka på annat) KRAM!
  • Happiness

Ett stort TACK till alla som stöttat mig idag. Ni är fantastiska *ler*. De namn som flyger genom huvudet är (bli inte arga ni jag missar)

Sugarrush
    Längtan efter....
    rontgensyrran
    sofy
    CAT79

KRAMAR TILL ALLA PÅ TRÅDEN!

Ja hur gick detta då? Lillpojken fick sitta i väntrummet när mamma visade snippan för doktorn. Haha! Först tog hon ett cytologprov. Vet inte om livmodertappen blir extra känslig när man blir gravid...men det kändes.

Sen var det VUL. Jag höll på att börja flabba men den lille låg och viftade med armar och ben helt hysteriskt. Såg så roligt ut. Har teori om att den blev störd av cytprovet. Lillen var 5 cm och läk flyttade franm någon dag till 11+5. Känns skönt. Ni som är längre gågna än mig, kommer ni ihåg hur stora era var i vecka 12? Då finns det verkligen något iallra högsta grad levande där.

Nu är det bara KUB:n kvar den 8 sep får jag svaret direkt i handen efter nackmätningen. Sen tjejer..... ser jag detta som home free. I will relax. KRAM!

P.S ska lägga in ett litet foto sen. men hon tog en sån dålig bil tanten,tråkigt

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma