Plus igen efter mf/ma
Ja här är det sådär. Sitter och tokbölar... För som vanlgit.. Ingenting! Eller jo, jag är irriterad på min man. Att så fort han ska umgås med sina kompisar så ska de till alkiskompisen och då kommer han alltid hem skitsent. Men jag avskyr verkligen just den kompisaen för har man tråkigt går man dit och super skallen av sig. Och att det aldrig går att vara här hemma eller hos nån annan kompis. Så vi hann nu vara hemma i två min och sen hade han dragit! KUL LÖRDAG! Sen är jag irriterad på min mans pappa med så är väl därför jag tokbölar, att det blev två konflikter på kort stund.
Jag har tecknat IF:s gratisförsäkring. Men ska ta och beställa den man betalar för med, men känns så långt innan bebisen kommer, är ju två månader kvar!
Hade tänkt direkt...Jaha och hur har han tänkt sig att göra när barnet kommer? Har han sagt det till dig eller gett dig en hint om att "detta sker nu så länge du är gravid men ska upphöra direkt när barnet har fötts"?Jag menar har han gett dig ett sånt löfte...ja då är det ju "bara" några veckor kvar som du behöver stå ut sen kommer han vara hemma och hjälpa till. För det är det första som dyker upp i mitt huvud när jag läser det du skriver...
Han får ju lägga av med drickandet så fort barnet har kommit ändå liksom...men det kanske är just det han vet och likosm passar på nu när han kan. Vem vet han kanske har lovat sig själv att stryka festandet helt sen. Eller? Jar han inte gjort det så tycker jag du lugnt kan ställa frågan. Hur har han tänkt sig när barnet har kommit?. Du kan ju inte sitta hemma mig med ett litet barn, amma inte får sova, barnet vaknar varannan timme....så kommer han hem dyngrak där på natten (i sämsta fall morgonen). Då kan han definitivt inte göra något. Sen ska han stinka sprit och sova till 2 dagen därpå....Säger bara det: NEJ TACK!!!!
Det kanske är därför du sitter och gråter tänker jag för du vet inte riktigt vad som kommer hända när barnet väl är fött...hur blir han då? Drickande och partajande hör ju liksom till ungdomen och kanske inte en nybliven pappa tänker jag.
Nu pratar jag om egen erfarenhet här....Om du är orolig, om det är sånt här som stör dig nu, att han bara sticker och du sitter där själv. Ja, det allra bästa du kan göra nu är att ta upp det med honom direkt. Innan barnet kommer. För är han inte rikigt medveten, vilket han inte är...så kan du börja redan nu att få han att förstå. Those days are gone!!! No more party to 6 am!

Ta fajten eller diskussionen redan nu....prata med honom om och om igen. Så att han är åtminstone liiiiite förberedd. Säg precis som det är. Du räknar med honom nu och självklart kan han inte vara ute och festa med killarna sen när barnet är fött. Antingen så är han ju väldigt mogen och säger självklart honey.....eller så får du börja sakta banka in det i honom. Gör det klart för honom att du ser det som en självklarhet att det slutar så fort barnet är fött.
Nu kan det ju vara så att ni redan har pratat igenom allt och att du är trygg med hur det ska bli....då kan du bara hoppa över mitt inlägg. Annars så tycker jag du ska sätt igång redan imorgon....
*****KRAM FRÅN MIG**********