Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-07-31 18:44:54 följande:

Ja här är det sådär. Sitter och tokbölar... För som vanlgit.. Ingenting! Eller jo, jag är irriterad på min man. Att så fort han ska umgås med sina kompisar så ska de till alkiskompisen och då kommer han alltid hem skitsent. Men jag avskyr verkligen just den kompisaen för har man tråkigt går man dit och super skallen av sig. Och att det aldrig går att vara här hemma eller hos nån annan kompis. Så vi hann nu vara hemma i två min och sen hade han dragit! KUL LÖRDAG! Sen är jag irriterad på min mans pappa med så är väl därför jag tokbölar, att det blev två konflikter på kort stund.

Jag har tecknat IF:s gratisförsäkring. Men ska ta och beställa den man betalar för med, men känns så långt innan bebisen kommer, är ju två månader kvar!

Jag förstår dig helt och fullt. Tycker att du har all rätt att både vara sur och förbaskad. Nu säger jag bara hur jag skulle reagerar och resonerat. Vilket kanske inte är det bästa men men.

Hade tänkt direkt...Jaha och hur har han tänkt sig att göra när barnet kommer? Har han sagt det till dig eller gett dig en hint om att "detta sker nu så länge du är gravid men ska upphöra direkt när barnet har fötts"?Jag menar har han gett dig ett sånt löfte...ja då är det ju "bara" några veckor kvar som du behöver stå ut sen kommer han vara hemma och hjälpa till. För det är det första som dyker upp i mitt huvud när jag läser det du skriver...

Han får ju lägga av med drickandet så fort barnet har kommit ändå liksom...men det kanske är just det han vet och likosm passar på nu när han kan. Vem vet han kanske har lovat sig själv att stryka festandet helt sen. Eller? Jar han inte gjort det så tycker jag du lugnt kan ställa frågan. Hur har han tänkt sig när barnet har kommit?. Du kan ju inte sitta hemma mig med ett litet barn, amma inte får sova, barnet vaknar varannan timme....så kommer han hem dyngrak där på natten (i sämsta fall morgonen). Då kan han definitivt inte göra något. Sen ska han stinka sprit och sova till 2 dagen därpå....Säger bara det: NEJ TACK!!!!

Det kanske är därför du sitter och gråter tänker jag för du vet inte riktigt vad som kommer hända när barnet väl är fött...hur blir han då? Drickande och partajande hör ju liksom till ungdomen och kanske inte en nybliven pappa tänker jag.

Nu pratar jag om egen erfarenhet här....Om du är orolig, om det är sånt här som stör dig nu, att han bara sticker och du sitter där själv. Ja, det allra bästa du kan göra nu är att ta upp det med honom direkt. Innan barnet kommer. För är han inte rikigt medveten, vilket han inte är...så kan du börja redan nu att få han att förstå. Those days are gone!!! No more party to 6 am! {#emotions_dlg.djavulsk}

Ta fajten eller diskussionen redan nu....prata med honom om och om igen. Så att han är åtminstone liiiiite förberedd. Säg precis som det är. Du räknar med honom nu och självklart kan han inte vara ute och festa med killarna sen när barnet är fött. Antingen så är han ju väldigt mogen och säger självklart honey.....eller så får du börja sakta banka in det i honom. Gör det klart för honom att du ser det som en självklarhet att det slutar så fort barnet är fött.

Nu kan det ju vara så att ni redan har pratat igenom allt och att du är trygg med hur det ska bli....då kan du bara hoppa över mitt inlägg. Annars så tycker jag du ska sätt igång redan imorgon....

*****KRAM FRÅN MIG**********
  • Happiness

Mår fortfarande väldigt illa och därför kan jag inte vara inne och läsa. Tråkigt! Börjar så stilla HATA detta illamående trots att läk ch BM jublar och klappar i händerna så fort när man mår rikigt dåligt.

Igår kom det en ljust ljust rosa flutning knappt sebar för ögat, men mot toa pappret kunde jag urskilja det. Alltså detta hänger ihop med sexet. När jag hade det samma för 2 veckor sen var det också i samband med sex......vad 17 alltså? Jag vill verkligen inte ha det så här. Undra om detta händer då sperman kommer i mig tro? Nu är det definitivt slut på det. Vi kan ha sex men no sperm in me....

Grattis till SMÅLAND +rontgen. Hoppas det löste sig för dig majbaja (tänkte på lördagen). Styrkekram till ODD som kämpar med demoner och svamp Kajsa-lisa.....ja det med jättemage går inte att komma undan, nu är det din tur vännen.

+en stor kram till alla

• Happiness
    Odetta skrev 2010-08-03 15:05:52 följande:
    Heeeej gumman! Vad bra med illamående men vet du, jag tycker faktiskt synd om dig ( du vet ju hur "duktig" jag är med att hantera illamående ) *kraaaaaam*

att du får rosa i samband med sex är inte för sperman, utan för att du har sköra slemhinnor nu när du är gravid. Dessutom äter du albyl och det gör dig mer lättblödande så det i samband med sköra slemhinnor blir = rosa på pappret vid sex.

Vi har inte sex ofta alls nu för tiden (inte alls senaste veckorna) för jag fixar inte att få rosa på pappret utan att min hjärna gör volter i spökträsket, men fixar ni det så är det ju ingen fara säger dem, utan rätt vanligt att det kan bli så.

*kramkramkram*
    Hej ODD!

Ja egentligen är det inte så synd om mig. Mer om mannen som får dra det tunga lasset med lunch och middag, nattning och så vidare med 3 barn. Sen tycker jag synd om barnen eftersom jag inte kan delta i aktiviteter på deras sommarlov. Men nu har vi bokat in Legoland i mitten av augusti. Båt kan jag inte åka då spyr jag men förhoppningsvis kan jag klara att åka bil och ta broarna istället . Ja vi får se min man vet att han kanske får ta barnen själv.

Jag älskar verkligen honom. Shit vad han har varit duktig! jag har ju ara legat i sängen. Men jag har halva mitt liv på mig sen att gottgöra och visamnin tacksamhet. hoppas nu bara jag kan följa med. Tyvärr fick vi ställa in brölllopet idag eftersom det bara inte går...menmen jag pratade med den gulliga prästen som jag känt i många år och hon sa bara att självklart tar vi det så fort du mår bra. Super gulligt! Sen pratade mannen med fotografen. Hon förstod mig precis för hon själv hade också precis blivit gravid och mådde pyton. Vilket sammanträffande . Hon blev nog lättad innerst inne. Klänningen har kommitr och sitter som en smäck så vi får se hur kroppen ser ut när barnet kommit. Kan ju hända att den är förstor. Den dagen den sorgen. Sen får barrnen använda dom kläderna dom skulle ha på sig på förstaskoldagen istället. Så dom kommer ändå till användning.

Det med blödningen...jag misstänker att det är sperman för denna flytning kommer endast då sperma kommer. Vi har testat. Så det är "bara" när det kommer sperma som jag blöder. Jag har ju kronisk inflammation i skivepitelet på något ställe i livmoderhalsen/kanalen och det är när den basiska sperman ligger och "fräter" som detta uppstår. Men jag precis som du orkar inte se eländet. Det blir för känslomässigt. Så det får bli att vi löser det på något annat sätt i framöver

***kramkram***
  • Happiness

färnevik: Jag Grattar dig här också så blir det ordentligt gjort .....Ja när man ser det där tickande hjärtat skräms många demoner iväg....nu kör vi hela vägen fram in i förlossningssalen *KRAM*

• Happiness
    Evve81 skrev 2010-08-09 11:08:34 följande:
    Hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka mensen/blev gravida?
    Jag födde fram fostret. Om man tar den dagen som menscykelns första dag kom mensen precis som vanligt ca 28 dagar senare. Äl fick jag också precis som vanligt.

20 nov föddes fostret. 4-6 december ÄL och runt den 20 dec kom mensen.

Alltså precis so en vanlig cykel. Kroppen är verkligen fantastisk!!!
  • Happiness
    färnik skrev 2010-08-09 17:00:49 följande:
    Det känns inget bra här idag, oroar mig för att det ska vara nytt MF på g. Egentligen så finns väl ingen uppenbara tecken på det, inget blod eller så, bara rikliga vita flytningar och lite irritation där nere sas. Men jag har lite ont i magen till och från, och ett allmänt obehag... Obestämd
    Usch vad vi oroar oss. jag är övertygad om att denna oro kommer släppa ganska snart. Vad tror ni vecka 12,14? Innan dess?

Jag hade också sån där molande värk för ett tag sen. Kändes som mensvärk och självklart jagade jag upp mig. Min kloka man sa direkt att det är bara livmodern som sträcker på sig. Och ja det är klart det är det...men man är ju inte så logisk numera. Hur går det med ditt illamående?

Massor av vita flytningar är ju kanon bra...själv har jag fått lite gula konstigt..Hmm. Kram
  • Happiness

Grattis grattis Sofy! Vad roligt att en till har kommit över från den andra tråden. Hoppas nu det kommer ett helt gäng. *tumhållning*..

har sniglar sig tiden fram. Känns som den står stilla . Pratade med BM idag. Ska dit imorgón och lämna blod för sköldkörtel (ev ska jag höja Levaxindosen). Samtidigt tar dom även glykos då det förra var lite högt 7,6.

Sen ska jag dit igen den 23 aug och lämn mer blod för KUBen är då i vecka 10+4 och det är den mest optimlala tiden att lämna blod för KUB. Sen fick jag tid den 2 september till BM för att fortsätta med något hon höll på med. *asg*. Sen den 8 september är det tidn för UL och nackuppklarningen. Puh! Vilket springande det blir till sjukvården.....4 besök bara på några veckor....menmen det är skönt att dom håller koll på en.

Om det blir något negativt på resultaten kommer jag vrålskrika här på tråden...KUBn kommer jag vara nervös inför eftersom det var då dom upptäckte kromosom felet förra gången. Väl det är över kan jag sakta börja andas ut.

***************************************KRAM TILL ALLA********************************************************

• Happiness

Haha!  Jag vet inte om uppdateringen var så kort. 3 sidor *asg*....Vad skönt att du har fått hjälp!!!! håller tummarna för att du mår bättre snart. Skönt att allt såg bra ut med bönan.

• Happiness
    ODD: Härliga nyheter....jaaaa det verkar som att du ska bli mamma en femte gång .

Idag var jag och lämnade blod för glykos...har legat högt. Men idag var det bra 5,0. Jätte skönt! Livrädd för att få för mycket socker och därmed föda fram ett stort barn till. Det gör jag bara INTE då kommer jag KRÄVA kejsarsnitt...aldrig säger jag bara. -03:an vägde 46oo gram och det var ingen gullig historia. Fick dödsångest och trodde på fullt allvar att jag skulle dö. Det var ingen bebis jag fick utan ett liten barn meddetsamma.

Läste någonstans att det beror på mammans gener och kropp hur tung barnet kommer att bli. Tänk om det är så att min kropp "kommer ihåg" att jag både klarar att bära och föda fram ett stort barn. Hemska tanke! Dom säger ju också att andra barnet blir större. Ta mig långt härifrån. Ska tjata till mig tillväxt ultraljud i slutet av graviditeten för att dom ska kunna ha järnkoll. Sen vill jag planera in en igångsättning med Aurora BM (läkare)...allt för at förhindra ett stort barn. Ska få komma till Aurora vart det lider.

Men det gick bra idag och imorgon får jag reda på TSH.t.......KRAM
  • Happiness

Ett stort GRATTIS Smålandsjänta till så fint KUB....Jisses vilka bra siffror nä man kan inte få bättre. Helt suveränt! Hoppas jag har samma tur som du.....suck men jag tror inte det. Min ålder drar ner resultatet. Men jag skulle vara super tacksam om jag fick typ 1:1000. det räcker bra för mig . Allt under 250 kommer jag göra FVP eller MKP på. Kankse t o m 300...beror på hur nojig jag blir.

Fick svar på TSH idag och det har gått ner till 0,9 från 3,5. Skönt! kan andas ut lite! Helst vill jag pressa värdet lite till. Så en doshöjning från 75 till 100 kan vara på sin plats. Överläkare skulle ringa idag och förtälja mer. Glukosen hade gått ner. Också det jätte skönt. Har jag skrivit om det innanObestämd. Snacka om att jag är snurrig. 5,5 låg det på. Bra större chans för ett litet barn.

ODD: Efter en väldigt jobbig tid verkar det som det lättat lite (bara för att jag inte mår så fruktansvärt illa idag . Hoppas du har rätt men jag tror nog det vanligaste är trots allt att andra barnet är tyngre än det första. Du kanske tillhörde undantaget . För min del så är det inte till någon fördel med pappans gener då också han var mycket tung när han föddes. Men men jag får lägga allt hopp till tillväxtultraljudet. Som jag också hört inte heller dom ska vara särskilt tillförlitliga. Men som sagt jag kommer inte gå på marginalen. Utan det får vara en rikigt bra siffra för att jag ska hoppa kejsarsnitt. Ingen idé att oroa sig för mycket redan nu.

Sugarrush: Grattis igen!!!!! Vad var det jag sa *blink blink* Hoppas det bruna försvinner illa kvickt.

Sofy: Grattis till nya tuttar *asg*. Visst känner man sig som ett freak? Upptäckte till min fasa igår att jag inte kunde ha en enda BH längre. Akut till Lindex och köpte en för mig gigantisk sak. Den hette t o m Genereous 90 DD. Haha!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma