Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Det kommer fortfarande lite ljusbruna flytningar, men lite mindre idag än igår. Inget färskt blod alls, det är ungefär som det allra sista dropparna när mensen håller på att ta slut.
    Ändå känns det rätt lugnt, med tanke på att symptomen har ökat idag. Förhoppningsvis visar testerna ett ännu starkare plus imorrn, det hade känts skönt.

• sugarrush

Det droppar lite då och då, jag märker inte av det förrän jag tittar i trosorna. Har väl kommit ungefär en enkronas storlek sedan jag duschade för fyra timmar sedan... 
    Nej du har säkert rätt, det är nog igen fara.
    Tack för att du bryr dig om! *kram
    Hur mår du själv?

• sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-20 18:53:48 följande:
    okej, ska du tillbaka för återkoll?
    är det bara brunt så ska det inte vara någon fara.

Jag mår bara bra.. börjar dock bli lite nervös inför gyn besöket på måndag.
    men hoppas såklart att det ska vara bra med bebisen.
    Jag har inte varit på någon koll alls faktiskt... men BM sade på tfn idag att om det fortsätter blöda så kan de göra ett VUL om ungefär en vecka på mig. För att kolla att det ser bra ut (då kunde man se gulesäcken)
  • sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-20 19:05:37 följande:
    då skulle jag faktiskt ha åkt in akut för att stilla din oro...
    jag har åkt in akut 2 gånger och de tar emot en med öppna armar. de är jätte trevliga..
    Men de kan väl ändå inte se något nu på VUL? Eller vad kan de göra?
  • sugarrush

Jag är ju bara i vecka 3+5 typ...

• sugarrush

Jag är ju inte ens i vecka 5 ännu, så jag tror inte de kan se ngt alls...
    Gissningsvis är det antingen nidblödning eller tidigt missfall.
    Jag får vänta några dagar och se om mitt test blir starkare helt enkelt. Ska försöka tänka positivt och inte oroa mig.
    Tack för att du bryr dig *kram

• sugarrush

Inatt fick jag gå upp två gånger och kissa. Båda gångerna mådde jag så illa att jag fick tugga i mig lite knäckebröd. Såhär mycket kände jag aldrig i min förra graviditet! *glad*

• sugarrush

Ja det känns bra det här! Flytningarna finns dock kvar idag igen men de är ju bara bruna, och rätt ljusa. Och CB-Stickan blev lite starkare idag också så jag behöver nog inte oroa mig.

Du frågade i andra tråden när jag ska på inskrivning. Jag svarar här, tänkte att det kanske är jobbigt för de som inte plussat att läsa om våra graviditeter...
    Jag ska på inskrivning 23 september! Jag hoppade över hälsosamtalet den här gången, hade ju ett sådant i juni. Tänkte dock boka ett privat VUL innan dess, i vecka 9. Då har jag gått längre än sist.

• sugarrush

Fasen vad jobbigt Sofy! Men man är ju väääldigt känslig därinne, och kan börja blöda av nästan ingenting. Kanske kom proggisen emot ett skört blodkärl som sprack? Blöder de mer kan du kanske åka in akut och göra ett VUL. Kram!

Själv var jag på ICA när jag imorse kände hur en stor flytning kom... NEJ tänkte jag, och såg den stora blodfläcken framför mig. (Det är ju idag eller imorrn jag har BIM.) Tog mig hem smått skräckslagen och gick på toa. Men - det var inte blod! Det var bara en ljust ljust brun flytning! Sååå skööööönt!!!!

• sugarrush

Åh vad gott havsklippan! Vi har varit o köpt croissanter nu på morgonen som vi mumsar i oss! Jag känner mig så himla GLAD bara. Pratade precis med min gravida syster i telefon men sade inget...hehe... ska vänta några veckor...

Har en del molvärk som kommer och går, nästan lite mysigt faktiskt. Jag njuter av varenda
    symptom! Hoppas bara det inte kommer mer spottings nu, då blir jag lite sur.
    Kram på er alla från världens gladaste!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma