Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2010-09-02 12:59:55 följande:
    Åh så hade jag skrivit massor och så försvann det...

Uppdatering: 
    Vi åkte iväg till gynakuten för jag kunde inte sluta oroa mig. Läkaren kunde se att jag hade lite brunt när han tittade på livmodertappen. När han tog VUL såg han att livmodern såg fin ut, fostersäcken var rund och gulesäcken var på plats. Fostersäcken var 11 mm och han tyckte därför att jag var i vecka 5+0. Livmodertappen var stängd och han såg inte att något såg konstigt ut. Han tyckte också att jag skulle ringa min bm och berätta om min oro efter förra mf:t och höra om jag kan få VUL om några veckor igen för att se att allt ser bra ut. Kan ju försöka iaf.

Men är det inte konstigt att jag bara skulle vara i vecka 5+0 enligt honom? Jag fick gravid på cb digital enligt min beräkning när jag var i vecka 4+0 (alltså för ca två veckor sen) men enligt hans skulle jag då ha varit i cirka 3+0. Det känns ju alldeles för tidigt? Jag fick ju dessutom svaga plus på testerna två dagar innan. Och pga min uvi hade vi ju knappt nåt sex vid ÄL, det skulle ha inneburit att de har överlevt typ 7 dagar med hans beräkning, och det känns väl också helt otroligt och osannolikt?
    Vad härligt att allt såg bra ut, Havsklippan!
    Jag tror inte du behöver oroa dig för måtten, jag har läst nånstans att foster växer lite olika snabbt i början, samt att det är väldigt lätt att mäta fel när det bara handlar om enstaka millimeter hit och dit. Jag vet några personer som flyttats några dagar på det första VUL, men sedan flyttats igen, till det ursprungliga datumet, på RUL. Då hade fostret vuxit ikapp.
    Men vad fint att det såg bra ut och att tappen var stängd. Skönt!
  • sugarrush

Och jag har inga symptom alls idag! Helt borta! *poff* Har jag drömt att jag är gravid, månntro?  

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-02 15:09:22 följande:
    5+3 idag och mensvärk kommer nu... är det normalt eller?

Tänk om det är ett jävla helvetes missfall på gång?
    Muffe, jag tror att det är växtvärk. Du ska INTE få missfall. Kom ihåg att vi har en deal!
  • sugarrush

Muffe, oj, det där låter jobbigt, jag förstår att du är orolig, det skulle jag också ha varit!
    Men förmoligen är det ingen fara, blödningar är ju vanligt och molvärk tror jag inte du ska dra någon slutsats av, det har ju de allra flesta gravida.

Jag tycker dock precis som Längtan, att 5 mil absolut är värt att åka om du är jätte-orolig!
    Tänker på dig, kram! 

• sugarrush

Muffe, tänker på dig. Det får bara inte vara MF! Största kramen!

• sugarrush

Muffe, du har väl haft en del molvärk nu när du varit gravid? Känns den här smärtan annorlunda på något sätt, eller är det liknanade, men bara starkare?
    Tänker på dig och hoppas VERKLIGEN att det inte är någon fara! Det kan ju mycket väl ha varit en ofarlig blödning. Tänker du åka in och kolla upp det imorgon?
    *KRAM*

• sugarrush

Muffe, fy fasen vad trist! Men innan något är bekräftat så betraktar jag dig som gravid! Sådeså!
    Det där med försvunna symptom tror jag inte riktigt man kan lita på. Exempelvis har jag inte känt mig gravid alls idag!
    Ligg och vila, och ta det lugnt. Låt sambon ta hand om dig. Önskar man hade kunnat ge dig en stor kram nu, men du får nöja dig med en virtuell sådan: KRAM!

• sugarrush

Men du, det är inte helt säkert att det är ett MF. Jag håller fortfarande tummarna för att det ordnar sig, att det slutar blöda och känns bättre.
    Om jag hade varit du hade jag åkt in imorgon oavsett vad som händer nu inatt, både ifall du blöder mer eller om det avstannar. För själv tycker jag det är skönt att få veta hur de ligger till.
    Tänker på dig, hela tiden!

• sugarrush

Hur går det Muffe?

Och havsklippan, jag har ont i svanken ibland. Molvärk liksom. Tror inte det är ngt farligt. Har hört att det kan vara början på foglossning när man har ont där, men det är inte så vanligt att känna det såhär tidigt.

• sugarrush

Jag hoppas också att du har fel Muffe! Att blödningen avtar kan ju betyda att det bara var en ofarlig blödning, och att nu är det gammalt blod som kommer ut. Jag hoppas så innerligt att allt är bra med dig!
    Kram! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma