Plus igen efter mf/ma
Uppdatering:
Vi åkte iväg till gynakuten för jag kunde inte sluta oroa mig. Läkaren kunde se att jag hade lite brunt när han tittade på livmodertappen. När han tog VUL såg han att livmodern såg fin ut, fostersäcken var rund och gulesäcken var på plats. Fostersäcken var 11 mm och han tyckte därför att jag var i vecka 5+0. Livmodertappen var stängd och han såg inte att något såg konstigt ut. Han tyckte också att jag skulle ringa min bm och berätta om min oro efter förra mf:t och höra om jag kan få VUL om några veckor igen för att se att allt ser bra ut. Kan ju försöka iaf.
Men är det inte konstigt att jag bara skulle vara i vecka 5+0 enligt honom? Jag fick gravid på cb digital enligt min beräkning när jag var i vecka 4+0 (alltså för ca två veckor sen) men enligt hans skulle jag då ha varit i cirka 3+0. Det känns ju alldeles för tidigt? Jag fick ju dessutom svaga plus på testerna två dagar innan. Och pga min uvi hade vi ju knappt nåt sex vid ÄL, det skulle ha inneburit att de har överlevt typ 7 dagar med hans beräkning, och det känns väl också helt otroligt och osannolikt?
Jag tror inte du behöver oroa dig för måtten, jag har läst nånstans att foster växer lite olika snabbt i början, samt att det är väldigt lätt att mäta fel när det bara handlar om enstaka millimeter hit och dit. Jag vet några personer som flyttats några dagar på det första VUL, men sedan flyttats igen, till det ursprungliga datumet, på RUL. Då hade fostret vuxit ikapp.
Men vad fint att det såg bra ut och att tappen var stängd. Skönt!