Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

... det var så jag menade också. Att hormonerna stiger är ju det starkaste beviset på att man är gravid, oavsett hur snabbt det nu stiger, det är ju individuellt.
    Det enda som lugnade mig när jag hade en massa bruna flytningar runt BIM var att mitt hormon verkade stiga. Förutom alla snälla i forumet förstås, ni var verkligen ett jättestort stöd! *kram

• sugarrush

Tack MCT, skönt att höra, jag blev lite ledsen över att ha missförståtts så. Vill ju bara stötta och muntra upp dig, liksom. Fan vad man är hormonell och överkänslig....

• sugarrush

Kram själv söta MCT, du supergravida kvinna!

• sugarrush

MCT: du har ju ett jättefint plus. Och det kommer att bli starkare, hang in there! Förstår att det känns frustrerande, men plusset är ju väldigt tydligt, det är ju inga fis-streck här inte! Du ÄR gravid! Och strecken kommer att bli starkare, som Muffe sade så plussar ju vissa inte förrän långt efter BIM.

Min empiriska erfarenhet säger att CB är mindre känsligt än de Wondfo:s stickor. Faktiskt är Wondfo mina favoriter, på dem har jag aldrig fått spökstreck, de är billiga och de visar tidigt (tidigare än CB)! När jag hade ett tydligt gravid-streck på wondfo var CB:s streck bara halvsuddigt (och bara skarpt i ena kanten) - jättestörigt! Så har du ett wondfo hemma, testa med det också vetja!

Det kommer gå fint, preggo. Men jag förstår dig, man är ju nojig som bara den..jag också, för minsta lilla! 
    *KRAM*

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-30 08:39:38 följande:

Men du har ju ett plus, ska det alltid bli superstarkt efter en tid eller?

Jag vill må illa igen...

Just nu bara spänningar i brösten...

Jag mår inte illa heller. Men min molvärk i ljumskarna håller i sig. Det gör ONT! Och brösten ömmar lite, men inte sådär våldsamt. I övrigt känner jag knappt inget.

Förresten, min sambo är så sympatigravid att det är helt sjukt! Igår gick han och kissade oftare än mig! Han klagar på att han är trött heeeeela tiden! Och imorse sade han att han minsann haft såååå ont i ljumskarna inatt.
    Ska jag slänga till honom ett test eller vad tycker ni?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-08-30 09:34:21 följande:
    Ska ringa gynmottagningen nu när de öppnar kl. 10 och se vad de säger om mitt plus och VUL... kommer kräva ett...  å blodprover för att kolla hcg... sådeså.
    Jättebra MCT att du gör det. Inte för att jag tror det är ngn fara, utan för att du då kanske känner dig lite lugnare.
    Hoppas de är riktigt hjälpsamma!
  • sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-30 09:42:23 följande:
    God morgon vänner...
    Idag går jag in i vecka 10. känns lite kusligt. har aldrig kommit så här långt om man inte räknar med dottern..
    Det känns fortfarande som om ja bara drömmer.
    Men imorgon får vi se om jag gör det eller ej.
    Häftigt, vecka 10 låter STORT! Nu kommer det att bara rulla på!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-30 09:56:40 följande:
    Tid för hälsosamtal 15/9 och 15/10 inskrivning...hoppas hoppas att det går vägen denna gång, det känns så overkligt att ngt finns i min mage, kan inte fatta det
    Åh grattis Muffe! Bara drygt 2 veckor till hälsosamtalet då!
    Var du på ett sådant sist, eller är det första gången?

p.s. klart det kommer gå bra! vi är ju ett vinnar-team!
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-08-30 10:29:51 följande:
    Gud jg är så arg så kinderna hettar... när jag sprang på gynakuten i våras mötte jag en riktigt trevlig sköterska flera ggr som klappade mig på axeln och lät så nedlåtande.. "men oooooh det är så vanligt med missfall och det är klart att det gör ont, vad springer du här för" och tusen saker till.

Ringde gynmott. nu... vem svarar. Apan med stort A. Fan.  Han säga att jag fick ett pos test i fredags och innan jag hann förklara mer säger hon "men ååååh. ett plus". Såå sarkastiskt. Å vägrar ge mig en tid utan hänvisar till ultragyn på odenplan med orden "ring på en gång för de har lång väntetid!".

*grrr*

Ringde odenplan och fick en tid redan nästa måndag.. sen ändrade hon sig till måndagen efter för att man säkert ska kunna se något....
    Så...om 14 dagar.. om jag inte börjar blöda innan...
    Åh, vilket pucko!
    Men du, om du vill ha tid snabbare kan du alltid testa att ringa någon privat mottagning, där brukar man ibland kunna få tid snabbare...
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-30 10:36:39 följande:
    Ja jag var på samtal sist, men bm sa att även om man haft misfall kommer många på detta samtal igen och jag känner att det känns mer på riktigt om jag får komma dit Kanse kommer fler frågor upp och vi ska bla fråga om KUB, som vi kanske vill göra...
    Ja så är det nog, att det känns mer på riktigt då. Men jag vill liksom inte att det ska kännas som på riktigt ännu, jag vågar inte riktigt ta det till mig.

Efter vårt VUL om tre veckor, då kommer det nog kännas annorlunda. (Då har vi gått längre än vi lyckades med sist, så ser allt bra ut så kan jag nog slappna av mer då) Vi har inskrivningen i samma vecka, och då kommer vi även att  berätta för familjerna.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma