Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

NejNejNej Muffe! Fan vad ledsen jag blir! Helvete!

Jag tycker du ska åka omedelbart till akuten. För tänk om det är utomkveds! Det kan skada din fertilitet i framtiden och det är ett allvarligt tillstånd. När jag ringde demm av samma orsak för två månader sedan trodde sjukvårdsupplysningen att jag hade fått utomkveds, och de tänkte ringa AMBULANS åt mig, eftersom det är så farligt!

Tänker på dig hela tiden gumman!

• sugarrush

sofy och Havsklippan: jag var också förkyld den veckan då jag plussade! Jag är övertygad om att det var därför den var så extra segdragen, för att det visade sig att jag var gravid samtidigt.

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-03 13:11:27 följande:
    Och jag som brukar vara förkyld rätt länge i normala fall! Jag anar bara vart det här ska sluta Glad
    Jag tog lite barn-nezeril igår kväll för att ens kunna somna. Nästäppan har inte gett med sig ännu, två veckor efter jag blev frisk! Bara man inte tar det mer än 10 dagar i sträck så ska det vara ok.

Känner mig inte gravid ett dugg. Har inte känt av något alls på flera dagar, förutom en aning ömma bröst. Någon mer som hade/har det så i slutet av vecka 6?
  • sugarrush

Härligt att höra MCT, att du är så positiv! Du kommer vara tillbaks här supersnabbt, det kan jag lova! Skaffa lite ÄL-stickor och sätt igång fabriken!

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-03 13:52:40 följande:
    Barn-nezeril kanske man kan ta då? Jag har iofs inte haft problem att sova så jag kanske ska försöka undvika mediciner om jag klarar mig någorlunda. Men det vore sååå skönt att få andas normalt för en stund....

Det verkar vara vanligt att symtomen kommer och går hela tiden även fast jag denna grav. inte har haft en dag utan symtom vad jag minns. Hur ofta går du på toa tex? Och är du inte lite tröttare än vanligt? Gasig? Lite trög mage? 

Jo trög mage har jag, men det har jag emellanåt annars också. Kanske är jag lite tröttare, men inte så farligt. Lite ömma bröst som sagt.... Tja, det enda som egentligen märks är att jag är mer törstig.

Ja testa barn-nezeril, har för mig att det skulle gå bra. Det är ju mycket lägre dos än vanlig nezeril, så det känns som om det borde vara skonsammare.

Just NU när jag skriver upptäcker jag ett till symptom. Det luktar SNUS här! Fy faaaan vad äckligt! En kollega hade slängt en prilla i en papperskorg 2 meter bort. Det måste väl betyda att jag har fått bättre luktsinne?

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-03 14:08:04 följande:
    Haha!! Absolut!! Jag har en rätt nära kollega som tyvärr röker och jag märkte både förra graviditeten och denna att när vi pratar med varandra känner jag hur hon stinker rök!! BLÄ! Det har jag ju känt tidigare också utan att vara gravid men när jag känner det nu blir jag nästan illamående av att känna lukten... Vet inte hur jag ska klara av att sitta bredvid henne på fikat längre.. haha Skrattande
    Haha, ja precis!
    Igår kom en kollega på besök med sin bebis och så bytte hon blöja på bebisen i ett rum. Fy fan vad det stank bajs i hela rummet resten av dagen, jag kunde knappt vara där. Fast de andra kände det kanske lite tydligt, vad vet jag, jag kunde ju liksom inte fråga om någon annan kände bajsdoften för då avslöjar jag ju mig.....

(Just denna kollega blev påkommen i tidig graviditet just för att hon klagade på ett stinkande bananskal, så jag ser till att hålla tyst.. )

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-03 14:32:12 följande:
    Hahahahaha!! Stinkande bananskal?!! Ja du får nog vara tyst om du vill hålla hemligheten ett tag till iaf! De verkar vara på hugget på ditt jobb! Skrattande

Vilket jag tror att de är på mitt jobb också... Vi har en kvinna som skvallrar riktigt mycket, i början av året kom hon in i lunchrummet där bara jag var just då, och började prata om att alla unga kvinnor på den andra avdelningen var gravida hela bunten och ja det var ju minsann några på vår avdelning som också var gravida just då och att vi nog kunde förvänta oss att nån till snart skulle vara gravid. Därefter frågade hon mig om jag hade flyttat ihop med min kille ännu och hur det funkade!! HAHA! Snacka om att hon ville veta mer än vad jag sa. Glad
    Åh haha, ja då får du hålla dig på mattan.
    Den här graviditeten dricker jag inget koffein, men jag VILL att folk ska tro att jag dricker lika mkt kafe som vanligt.. Så jag har GÖMT en burk koffeinfritt pulverkaffe i köket! Det smakar typ pulverchoklad, rätt menlöst alltså, men det kanske kan lura de nyfikna kollegorna. När jag dricker mitt "kaffe" ser jag till att dricka ur GLAS, så det ska synas att jag inte dricker te. Och så försöker jag gå runt och snacka lite med alla möjliga när jag har mitt kaffe i handen, så att alla ser.. hehe...

En annan lurig grej är att jag frågar alla som varit i New York var de kan rekommendera för barer där.. jag ska ju dit om en vecka.. och så frågar jag vilka drinkar man måste avverka för att verkligen leva sig in i New York-livet.....
  • sugarrush

Men vilka underbara nyheter Muffe, hoppet är verkligen inte ute! Storleken låter ju rimlig också flr hur långt gången du är. Och vad skönt att du fick en ny tid nästa vecka också.
    Där ser du, vi SKA få barn, du och jag på samma dag dessutom (fast du i norr och jag i söder )

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-03 21:27:38 följande:
    Ja du, som en punkterad ballong som blivit nästan platt, ihopplattad på höjden på nåt sätt.
    Minns inte i detalj men ungefär så. 

Jag är så himla less på den här förkylningen nu så jag dör! Feber ibland, idag spydde jag till och med efter en hostattack. Blir så rastlös av att inte kunna göra något och efter att ha suttit/legat i den här soffan senaste tre dagarna... För pigg för att sova också... bläää.... Sorry för mitt uppmuntrande inlägg.. Kräks
    Vet hur segt det är att vara sådär förkyld.
    Ladda ned lite bra tv-serier vetja. Ta sedan en liten promenad till ica och köp din favoritglass. GÅ hem, titta på din serie och njuuuut av glassen! Då känner du dig nog lite bättre...gladare iallafall!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma