Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-08-31 15:02:08 följande:
    Sugar, du får köpa bebiskläder

Fick du mitt mail? Det såg konstigt ut nrä det skulle skickas iväg.
    Jarå Muffepuffe, jag fick ditt mail, har inte hunnit svara.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-31 15:02:08 följande:
    Sugar, du får köpa bebiskläder

Fick du mitt mail? Det såg konstigt ut nrä det skulle skickas iväg.
    Jamen precis, det var min nästa fråga, VÅGAR man köpa bebiskläder? Då är jag ju bara i vecka 8?!?!?
    En läskig grej, när jag fick mitt missfall började jag blöda när jag var på 7+1. Och själva missfallet skedde i 7+4. Dessa dagar ska jag alltså passera NÄR JAG ÄR I NEW YORK! Shit vad nervöst.
    Men klarar jag de dagarna, ja, då kanske jag kan fira med lite bebis-inköp .
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-08-31 19:47:40 följande:
    Sugarrush: Vilken skithög till ex men det är väl också därför han är just ett ex. Flört När tvisten väl kommer till domstolen så kommer domaren försöka få er att komma överens, det kommer din advokat att gå igenom med dig, men det kan vara bra att vara medveten om att det är det normala förfarandet. Och det finns ofta fördelar med att komma överens än att det kommer så långt som till en dom. Ni får möjlighet att gräva stridsyxan så att säga och sen är det bara att skita i honom. GladDet brukar också vara en större sannolikhet att han betalar dig om ni frivilligt har kommit överens om ett belopp än att han får en dom på sig. Om du har några frågor på hjärtat så hjälper jag dig gärna, har arbetat som jurist ett par år på domstol.

Tack kära Sofy, Happiness och Havsklippan för ert stöd!
    Jag var hos advokaten idag och han tycker fallet är solklart till min fördel. Jag hade letat upp det gåvobrev som vi skrev för ca 1 år sedan, där mitt ex skrivit under på att jag numera äger halva huset. Så utöver sambolagen har jag ett skriftligt avtal som gäller. Han är nog inte medveten att jag har en kopia på detta kvar... hah, vilket trumfkort!
    Nu skickar advokaten ett brev till honom och ger honom chans att betala tillbaks inom en månad. Om han inte gör det vidtar vi förmodligen rättsliga åtgärder.
    Men ja, antagligen tar han sitt förnuft tillfånga och betalar innan vi går vidare till Tingsrätten.
    Man trampar inte på mig sådär, det ska han ha klart för sig! *arg*
  • sugarrush

Och jag som klagade på att jag inte kände några syptom och inget illamående! Det har jag fått äta upp nu
    Höll på att spy inatt, men räddade mig med knäckebröd. Har haft en sjuk molvärk inatt också. Menmen, jag är inte den som klagar!

• sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-09-01 10:43:55 följande:
    jag fick mitt illamående i v. 5+6 och spydde tom. vecka 29! Sug på den du! ;) Men får fortfarande lite illamåendekänsla om det är för varmt!
    Ojojoj det var inte lite! Tur att det blivit bättre nu iallafall. Stackare!

Jag blev lite orolig inatt över den kraftiga molvärken, men inget blod eller brunt har kommit så det var nog bara just växtvärk...
  • sugarrush

Puh, äntligen hemma från jobbet. Så. Jäkla. Trött.
    Kan man inte gå i ide de kommande 6 veckorna och vakna upp sisådär i vecka 13?

• sugarrush
    färnik skrev 2010-09-01 19:20:45 följande:
    Då är jag äntligen hemma från stora staden.

Det gick bra idag (fast jag var helt inställd på att den var död), den lille var alldeles tokig Hjärta; viftade, sparkade, tryckte ifrån med fötterna och liksom ställde sig upp, gjorde kullerbyttor, full aktion! Tyvärr fick jag en väldigt dålig bild, för jag glömde säga till, sa inte till förän undersökningen var klar, och då hade den lille just lagt sig på mage.

Liten mättes noggrant, och bedömdes vara 10+4, inte 10+1 som tidigare undersökningar visat, så jag får flytta bf 3 dagar. Glad Det var så skönt att få sa att h*n levde, och vad h*n vuxit sedan sist! Nu var det ju en riktig bebis där inne, inte längre någon räka eller liten tjock korv. Flört
    Men gud så kul! Grattis!
    Haha, kanske gömmer det sig en elitgymnast därinne!
    Så himla glad för din skull, att allt såg så bra ut!
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-02 07:51:33 följande:
    Vaknade upp och hade bruna flytningar idag, samma dag som förra mf! Varför? Varför skulle det gå bra just den här gången? 
    Det behöver inte alls betyda något fel, Havsklippan! Det är ju rätt vanligt att ha lite blödningar tidigt i graviditeten.
    Men om du känner dig orolig, åk in för att kolla! Det skulle säkert kännas väldigt skönt att se att allt ser bra ut.
    Kommer det inte färskt blod, och har du inte ont, så är jag säker på att det inte är någon fara.
    Stooooooor kram till dig!
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-02 09:40:21 följande:
    Jag var först på toa direkt på morgonen, då var det rätt mycket brunt utblandat på papperet. Sen gick jag två gånger till bara för att titta och då var det ingenting. Fjärde ggn gick jag för att jag göra tvåan tittade jag först om det var brunt på papperet men ingenting, när jag var klar så kom det dock koncentrerat brunt, det var precis som att jag hjälpte till att få ut det gamla blodet när jag "krystade". 
    Vet inte vad jag ska göra, har huvudvärk och är jätteförkyld, känns jättejobbigt på alla sätt och vis.

Men då har det inte kommit färskt blod, vad skönt! Det bådar gott!
    Om det kommer mer i eftermiddag skulle jag åkt in för att få ro i sinnet. Förklara läget, att det här är när du hade mf sist och det gör dig därför enormt orolig att något kan ha hänt. Jag tror verkligen att allt är okej, men jag vet hur jobbigt det är att oroa sig...
    KRAM!
  • sugarrush

Muffe, i min förra graviditet blödde jag VARJE gång jag gjorde nr två, men så var jag också superhård i magen. Det gjorde as-ont att bajsa och ibland kände jag verkligen hur det brast. Men även om jag "visste" att det kom från där bak var det ju obehagligt att se blod/brunt i underbrallorna (från såret) när jag gick på toa nästa gång.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma