färnik skrev 2010-08-23 10:15:08 följande:
Jag har föresten ringt gyn idag igen, och bönat och bett om en ny VUL-tid. De tog ju bort min inplanerade nästa vecka, eftersom jag fick komma in akut den 17:e. (snåla jäklar!!!)
Försökte förklara så gott det gick på telefon varför det var så viktigt för mig och få kontrollerat att liten lever ngn mer gång, och inte vänta till RUL med tanke på min historia, och grät gjorde jag också (det gör jag alltid när jag pratar med dem/är där av ngn anledning. oron kommer liksom upp till ytan...) Sköterskan skulle prata med ngn doktor och återkomma, hon sa faktiskt att hon skulle återkomma med en tid, så jag hoppas att det blir så.
Om inte måste jag börja ringa de privata klinkerna i Gbg, och höra om de har tid för mig. Och sedan fixa skjuts, det är den svåraste biten tänker jag. Just nu äter jag inte mindre än 3 olika medeciner som gör en dåsig (sådana som tidigare var triangel-försedda) och jag mår därtill konstant illa och är yr, så att köra 15 mil enkel resa känns inte alls lämpligt... Skulle kunna ta tåget, men mitt bäcken omöjliggör för mig att gå ens den korta biten från centralen till MamaMia... Och det lär väl bli jättedyrt att ta taxi den korta biten också tyvärr. Med min extremt låga sjukpenning, bara ca 5000/mån (!!!) är det svårt att lägga ut hur mkt som helst... Måste allt vara så krångligt!?!
Åh vad jobbigt! Lider med dig!
Har du ingen i din omgivning som kan tänka sig att skjutsa dig, om du bara ger lite bensinersättning? Att ta tåg och sedan taxi skulle ju bli skitdyrt, jag håller med dig.. är det även svårt att även åka spårvagn med ditt bäcken?
Jag ska ringa idag och boka mitt VUL, tänkte boka i vecka 9 den här gången, då har jag gått lite längre än jag lyckades med sist. Känns nervöst, varje litet steg man tar. Inte minst för att det var så skitjobbigt att ringa och avboka allt efter att jag fick missfall sist!