Odetta skrev 2010-08-26 18:07:01 följande:
Hej alla fina!
Känner mig lite låg just nu och är nog rätt tyst pga det. Känner mig stressad och jag är inget bra med stresshanteringen alls längre, har liksom inga resurser.
Lilleman skolas in på förskolan just nu och det går hur bra som hellst för honom men värre är det för mig. Jag har sådan enorm separationsångest så det finns inte. Idag var första dagen som vi skulle lämna honom helt och jag bröt ihop i bilen hem och sedan hemma sov jag tills det var dags att hämta honom igen. Jag har otroligt svårt för att lämna ifrån mig honom....efter allt med töserna....usch, det bara blixtrade minnesbilder i huvudet på mig hela vägen hem...så ofta som jag har behövt lämna mina töser och åka därifrån i tom bil

Älskade mannen min fick envist förklara för mig att vi får tillbaks vår lilleman när vi kommer till förskolan, att dem inte tänker behålla honom...men ja, jag tycker det är skitjobbigt alltihopa.
sedan skolan....fan vilken skolstress jag har! Jag saknar fortfarande några poäng för resttentorna som jag gjort har inte blivit rättade och var och varannan dag dimper det ner nått jävla mail som påminner mig om hur osäker mina studier i höst är. Först skolan som mailar och trycker på att jag inte kommer få gå om jag inte får mina poäng och att jag har 15 arbetsdagar på mig att få dem (som jag inte kan påverka för tentorna ligger hos läraren) och sedan mail från CSN att dem inte kan ta beslut om mitt studiestöd/lån eftersom jag inte har presterat tillräkligt bra

Så nu måste jag maila min lärare och fråga hur det går OCH skriva ett persoligt brev till CSN där jag förklarar varför jag inte klarat mina studier i våras...suck.
Blä känner jag. Och inte har jag kännt bebis på några dagar heller och det gör ju mitt humär knappast bättre
Förlåt att jag är så egoistisk just nu och bara babblar på om mig själv utan att ge tillbaks så mycket...lite lugn och ro och ni ska se att glada odd är tillbaks....tills dess får ni stå ut
***bamsemegakramisar till er alla från en grinig odd***
Åh vännen!
Man kan inte hjälpa att man tänker och känner ologiskt ibland, innerst inne vet du ju att pojken kommer hem igen, men man har ju också ett känslominne som kan vara superstarkt.
Skönt att du har mannen som stöttar dig och lyssnar. Förstås att du har det jobbigt.
Men vet du, bara för att påminna dig om något roligt: snart kommer ännu en liten knodd till er, världens finaste lilla bebis! Och din bebis kommer vara helt underbar och lukta sådär härligt som bara bebisar gör, och jollra och vara ursöt. Det kommer bli helt underbart!
Superstor kram till dig, tror du behöver det idag.