Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-10-06 18:21:40 följande:
    Vi upptäckte i helgen att han haltade och var lite svullen över höften, men eftersom han är utekatt brukar jag inte ta så allvarligt på det. Utekatter kan ju hamna i slagsmål så jag har avvaktat. Han har blivit bättre och velat vara ute och varit pigg, dock inte bussugen. Igår kunde vi tom ta på höften utan att han reagerade. Idag var han ute och kom inte hem när han brukar. 5 timmar senare än när han brukar komma hem satt han utanför på altanen och när jag släppte in honom så har höften svällt upp ännu mera. Så nu är själva svullnaden ca 3 cm hög och ca 7*5 cm i bredd. Så nu blir det veterinären imorgon!
    hoppas verkligen att lilla helmer inte har något allvarligt med höften, kanske bara behöver en spruta för inflammation?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 17:46:51 följande:
    Hittade denna sidan. Tänkte jag skulle låna svärmors finkamera och be nån kompis hjälpa mig nän gång i slutet. Men man fick mycket inspiration på denna länken iaf :)

www2.vtbgruppen.se/webbilder/gravid/
    så underbara bilder :)
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-06 20:28:10 följande:
    Jag hoppas också att det bara är nån form av inflammation för min Himler. Eller att han bara åkt på en snyting! Min lilla bebis!
    haha sorry för helmer :D
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-07 08:00:41 följande:

Ingen bebis än så nu ska jag ta min Himler till veterinären. Han ligger just nu och sover (som han gjort sen 15 igår)...

En annan sak, vet ni om att det är höst ute? Först nu jag reflekterat att det verkligen är höst nu! JAg skulle ju ha fått min unge när det blev såhär höstigt! Men nu är hela gräsmattan fylld av gula löv, det var det inte igår!

bebisen kommer vilken minut som helst nu :D jag lovar dig det... när du kommer från veterinären är det inte långt kvar :D
  • Längtan efter liten
    MABAJA`S BEBIS GISSNING:Baby

Rontgensyrran: 
    Lite taskigt av mig men jag tror den lördagen den 9 oktober klockan 16.12. 50 cm lång och väger 3950 g. Och könet.....hmmmmm...pojke?!

Odd: Mabaja-bebisen kommer på LÖRDAG den 9/10, väger 3850 gram och är 52cm lång. Flicka 

Sofy: Söndag 10 oktober, 07.43. 51 cm och 4087 gram! POJKE!

Bjornis: Tror på en liten tjej på måndagen den 11 oktober kl 21:55. 3780 gram och 50 cm lång.

2 barns mamma84:  Torsdag 14 oktober, 02.55. Längd ca 55cm och vikt 4320g Flicka

Muffe80: Fredag den 8 oktober, kl. 23.20. En flicka Hon väger 3920 gram och är 51 lång!
    Pancakes: Pojke, söndag 10 oktober klockan 06.15, 4250 gram, 54 cm.

Längtan efter liten: Pojke, fredagen den 8 okt 06:48, 3250 g och 51 cm lång.
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-10-07 12:07:41 följande:
    Idag ringde BM och jag fick svar på gallsyre-provet. Under 5 hade jag så då har jag icke för höga halter av det. Vad var det jag sa!?! Dumma läkare..tar prover helt i onödan . Tror fortfarande stenhårt på nässelutslag...när ska de lyssna på patienten månne.

Ska vara hos MVC-läkare kl.1 idag och diskutera vad de nu ska hitta på. Har sagt till dom att skriva ut Betapred. Men nu vill dom antagligen skicka en remiss till hudkliniken..men snälla rara. Varför inte bara ro hit med något som jag vet funkar. Tycker läkaren kan ta telefonen och ringa upp en hudläkare och fråga om det är OK att förskriva beta åt en gravid. Eller varför inte spec.MC. Hur svårt kan detta bli liksom?

Om hon ska skriva remiss till hud kommer jag ju inte få träffa en läkare på 2 veckor till och då ser jag väl ut som ett stort köttsår vid det laget. Usch! Hatar att sitta hos läkare och snacka för min sak...har gjort det alldeles för många gånger. Blir sååååååå matt.
    ja ibland undrar man varför läkarna inte riktigt lyssnar på patienten :D
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-10-07 12:25:05 följande:
    Tror det beror mycket på att de är rädda för att göra fel och för att de är granskade. Och det är ju bra att man granskar läkare...men de kan ju inte sluta förskriva prep eller stoppa huvudet i sanden för den saken skull. Lite mer stake i vården TACK!
    jo visst måste det vara så, men man tycker iaf att de kan säga "ja, jag ska kolla upp det"
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-07 14:03:56 följande:
    Haha, nej inte ens jag har svaret.. Men det kommer när bebisen väl vill titta ut! :) Jag trodde fram till 3d-ul att det var en flicka vi väntade, sen en pojke men nu sista dagarna har jag kommit på mig ett flertalet gånger om att jag pratar om "hon"... Min man tror att det är en flicka och han säger "han". haha.
    Längtan efter liten skrev 2010-10-07 10:54:00 följande:
    bebisen kommer vilken minut som helst nu :D jag lovar dig det... när du kommer från veterinären är det inte långt kvar :D
    Ja nu får det dra igång, fast då kommer jag bara tänka på min lillkille här hemma. Blev operation nu på förmiddagen så han är fint dekorerad med ett stort rör över rumpan och en fin tratt runt halsen. På måndag ska vi tillbaka med honom för att ta bort röret och stygnen... Var ett miniminisår som gett hans jättestora varböld. Så ska ner sen till apoteket och köpa på oss koksalt så han kan tvättas lite kring såret.

BEBIS kom nu!
    skönt att lillkillen kommer bli bättre iaf.. och du, han kommer läka sig bara på några dagar.. katten är helt otroliga på att läka sig själva snabbt och när bebisen kommer vilket är imorgon, kommer han må ännu bättre.
  • Längtan efter liten

hej tjejer...
    jag är i KRIS!
    Orkar snart inte med min 3 åring.. Allt jag säger till henne trotsar hon, hånskrattar mig rakt upp i ansiktet och skriker med den högsta ton ni kan tänka er!
    vet inte vad jag ska göra..
    Funderar starkt på att göra abort. Kommer inte orka med att ha en bebis om hon ska vara så här..
    Jag är så ledsen... Känner mig helt förstörd :(

• Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-10-07 19:47:11 följande:
    Men usch Längtan, vad jobbigt. En av mina vänner har gått igenom precis samma sak med sin treåring nyligen. Hon var helt knäckt där ett tag. Hon läste på massor på internet och köpte även böcker i ämnet. Hon gjorde små förändringar i sitt eget beteende mot dottern, och det har gjort gigantisk skillnad. Om du vill kan jag höra med henne vad det var hon läste?!
    ja tack, jätte gärna.. jag tar emot all tips jag kan få som en svamp.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma