Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-09-22 11:41:35 följande:
    Längtan. Glömt att säga GRATTIS till din fina bild....Min tur blir RUL nästa gång. Ska träffa BM den 1 oktober för samtal men jag ska säga att hon måste lyssna med dopplern. Nu har jag nämligen fått för mig (imorse när jag vaknade) Att magen blivit platt. Inte bullig längre...Men gud när ska denna oron sluta...
    tack vännen...
    När har du RUL?
    Lilla vännen, hur kan din mage ha blivit platt?=) bebisen försvinner inte bara :D
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-09-22 12:21:48 följande:
    Haha du är så rolig . Det är sant den var inte lika stor imorse. Det enda skälet till att magen kan ha blivit inte så stor är att fostret dött. Och det känns väl sisodär. När foster dör trycks den ihop plus att livmodern drar ihop sig. Thats the fact. Men vi får ju lov att hoppas att det inte är något sådant.

Har RUL den 21 okt (om jag inte missminner mig) Har inte kalendern här. Visar det några konstigheter har vi bestämt oss för FVP.
    klart lilla figgaro inte dött.. han har bara passat på att sträckt på sig medans du sov.jag menar hur skönt är det att ligga hopkurad hela tiden? jympa dags...

men jag förstår hur du menar, men tror ABSOLUT inte du ska oroa dig..
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-09-22 12:30:32 följande:
    Haha..ja det var nog lite Friskis där på morgonkvisten. Vad gulligt! Lyfter hantlar och grejer. Min lille/a Hercules/ina...Självklart är det så...

tror jag vill ha reda på könet. Vill du? Rädd för att jag ska reagera med värsting besvikelse bara.
    jag tror också jag vill veta... men egentligen inte.. men jag är så praktisk och nyfiken.. det ska ju göras ett nytt barnrum och hela bataljonen! och jag har blivit spådd till en son i mars och har lixom fått det på huvudet.
    så skulle det dyka upp en liten snutta på bb kanske man blir förskräckt ha ha ha :) inte för att jag skulle bli ledsen så, men får jag då reda på det i vecka 19 så har jag ung. 19-20 veckor på mig att ställa om mig till flicka istället för pojke. så det lutar nog åt att vi tar reda på det.
    vill så gärna ha en pojke... vi har en liten tös redan.
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-09-22 12:43:17 följande:
    Känner likadant. Jag vill veta liksom. För mig är det tvärtom. har en pojke innan och vill ha en flicka. Det är som du dsäger allt runtomkring. Om det blir en flcika kan jag frossa i rosakläder och to m köpa barnvagn som är lite tjejig.
    Klart msn inte blir ledsen om man får sammakön. Man blir ju kär i personlighteten, men om jag fick önska. Tror du hade en duktig spåtant....det blir som hon sagt.
    Nä jag ska tjata på RUL:t att BM ska säga. Såg en liten klump på KUB:n men den BM sa att det lika gärna kunde vara navelsträngen. Hoppas p det! Ska du fråga på RUL:t?
    ja sån är jag också... haha man skäms ju lite över att "önska" kön men det ligger väl i ens natur.
    Med dottern önskade jag mig verkligen en dotter. det va min högsta dröm att få en dotter att fixa håret på, köpa söta klänningar osv. och det fick vi.. kan man ha lika tur att få en pojke nu när man önskar det?
    skulle vara helt underbart att få sätta på en liten söt slips eller fluga, coola baggyjeans och märkes sportskor..
    Nu har min dotter fått blivit lite cool med åren då hon var ritkigt flickig i början.. haha... så nu måste det komma en pojke så jag inte förvandlar min dotter till pojke. Nu tycker jag det är sött med tjejer som är lite coola också.

en liten klump säger du? haha.. ja men det kan ju vara en flicka med ju :D

Vi kommer nog fråga om hon ser något... så får man se om hon gör det eller inte.
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 12:38:27 följande:
    Gumman! Vet du, min mage är också alltid mindre på morgonen och på kvällen får jag äta upp min morgonångest med råga för då är magen enorm!

När du ligger ner så har livmodern möjlighet att "sträcka" lite på sig för alla inälvor och tyngdlagen trycker inte ihop och ner den....testa det, kolla vart din kant går på morgonen och vart den går på kvällen....du kommer se att livmodern når högre upp på morgonen än vad den gör på kvällen! Och det är helt normalt! Och i och med att den får sträcka ut sig lite blir resultatet att magen ser och känns lite mindre.

Och på det, även som ogravid, så visst tusan är man smalare på morgonen än vad man är på kvällen...heeeelt i sin ordning att man då även som gravid är det

Mini-Happiness mår bra därinne, det är jag övertygad om....och allvarligt min vän, har jag haft fel någon gång denna gången?

***stora varma kramar för världens bästa Happiness***
    ha ha ha att jag inte kunde komma med de kloka orden till henne.. klart det är så... men då hade jag iaf lite rätt att den sträcker ut sig =)
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 13:13:28 följande:
    VET ni vad jag har gjort nu???? ASG!!!!

Jag har bokat ett PREMIUM PAKET på Tittut UL klinik...1700kr kommer det kosta, men då får man hela 2D/3D/4D undersökningen som tar ca 45 minuter inspelat på DVD, man får 20-50 bilder på CD och papperskopor på ca 10 bilder (2D och 3D) plus könsbestämning!!! Tjoohooo!

TIDEN: Lördag den 13/11 klockan 10:45

Usch vad dyrt...men åh jag vill så gärna ju! och är det sista barnet för oss så känns det att jag vill gärna göra det här
    WOOOOOOW. det vill jag med..
  • Längtan efter liten

kan man göra 3D i göteborg någon som vet?

• Längtan efter liten

åååh så sugen jag blev nu... det skulle kosta 1700 med och var i 45 min varav ultralud i ca 35 min.

stog dock inget om hur många bilder man fick, men det varierar säkert... men dvd och sånt fick man.. och en journal..

myyysigt.. ska genast prata med sambon ikväll om det..

kanske kan få det som julklapp :D

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 15:17:33 följande:
    Tycker jag låter som en bra ursäkt: julklapp!

Go for it!

*kram*
    haha sambon höll på tappa hakan när jag sa hur mycket det kostade... men jag sa aldrig något om julklappen, så kanske ska lägga fram det :D man kan ju önska sig det av andra också, inte helt fel.
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 18:56:30 följande:
    Hej igen...nu är jag tillbaks.

ÅH...nu tänker jag tycka lite synd om mig....och kanske ni kan prata lite vett i mig samtidigt?

Mannen min är på övernattnings APT (arbetsplatsträff eller vad det heter) och jag har såååååå svårt för sånnt!

altså...jag litar till 150% på min man, det är verkligen inte det....men jag har så mycket bagage som börjar spöka i min hjärna och det är så grymt jobbigt Exet var jämt borta och festade och drack, otrogen var han med och ljög om allt och det har satt sina spår. Den han dessutom var otrogen med var en tjej som lotsades vara min vän i över 1 år (tills jag kom på dem) vilket har gjort att jag har svårt för att lita på andra tjejjer.

I alla fall...nu är min man på övernattning på nått fint ställe med 25 kollegor och dem ska äta middag och dricka lite vin och sånnt ikväll. alla är säkert uppklädda och kvinnorna (5 stycken) som är med är säkert jätte fina dem med. Och här hemma sitter gravida jag med mage och trött jämt och till skillnad säkert skittråkig (ja, just nu har spökerna dödat mitt självförtroende). Jag litar på min man....men spökerna viskar hela tiden "varför skulle han inte ha lite kul med nån pingla?" och "fulla människor kan man inte lita på"

Nej...fulla människor kan man inte lita på...jag vet, jag har levt med en alkolist i 7 år....så fulla människor kan man inte lita på. Men mannen min, HONOM KAN jag lita på....det vet jag! Och ändå finns det där hjärnspöket och gnager på mitt förstånd

Och så försökte jag ringa tidigare (visste att han hade en ledig stund) och så är telefonen avstängd och OJ vad det snurrar till med ångest i huvudet på mig och grejjen är den att jag vet att det är fel på hans telefon för den stänger av sig hela tiden (han ska byta ut den) men så fort jag insåg att den är avstängd så kommer massor med gamla känslor upp, ångest och frustration...och så får jag sådan panik.

Jag har jobbat jätte jätte jätte mycket med mina spöken för jag vill verkligen inte att mitt förflutna ska påverka min älskade man, han är världens bästa och förtjänar verkligen inte allt skit som mina spöken intalar mig. Han förtjänar att få gå ut med sina kollegor och äta gott och dricka lite vin någon gång (händer kanske 2 ggr per år, och då är det just obligatoriska APTn...han går aldrig ut själv annars) utan att jag gör det surt för honom och sitter hemma som ett nervvrak. Jag vill inte vara såhär

Just nu både spökar det i mitt huvud och jag är så hormonell att jag har hormoner som kommer ur öronen....life is great
    Lilla älskade odd-vännen.
    Jag vet hur du känner dig. Men du ska se att så fort du får tag på honom så kommer det kännas mycket bättre.
    Jag har läst mycket om din man och han verkar älska dig något så fruktansvärt, så du ska inte vara orolig alls.
    Sen vet jag hur det är, trots att man vet innerst inne att de aldrig skulle göra något så är man inte 100% säker iaf, för det KAN ju hända när de dricker. de kanske själva inte tänker på det..
    Men en sådan är inte du gift med vännen. det vet både du och jag.
    Men om du skickar ett sms till honom så kanske han kan ringa upp dig?

Stooor värmande kram.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma