Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-10-02 16:11:53 följande:
    Ja nu ska du ut och njuta av höstvädret och bebisen i magen!

Här är det som sagt lugna gatan, så bara att härda ut tills bebisen kommer! Under tiden får jag ta hand om min skadade kissekatt.

Muffe80 skrev 2010-10-02 16:00:57 följande:
    den var väl några mm kortare än sofys, eller?
    det vet nog sofy bäst :)

jag oroar mig inte längre, mår just nu skitilla. trevlit sällskap man är hos svärföräldrarna...
    Apropå storlek... Min har hittills varit minst i tråden i 7+6... Alla mäter olika så dumt att egentligen gå på mm här och mm där när det är tidigt.. Min var 12 mm i 7+6... Sen i v 13 och 14 stämde den fortfarande överens med samma som mitt vul. Och på rul diffade huvudet på två dagar medan kroppen fortfarande var i rätt storlek enligt första vul. Så jag skulle inte oroa mig förrän det skiljer massa cm! :) för alla maskiner är olika och de som gör vul/ul mäter ju lite olika.
    nä men vad är de jag ser. hade hoppats få se en liten bebis nu ju :D
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

hej tjejer.. guuud vad man missar på att inte vara inne..
    hur är det med alla?
    Här hinner man knappt med att sitta vid datorn länge.
    Renovering, jobb och älskade familjen tar all min tid.
    Men magen börjar synas rejält nu. Känner migs om jag gjorde med dottern i vecka 20 :) men är bara i vecka 15.
    Fast det är bara mysigt... synd bara att när jag har jobbkläderna så ser jag bara vääääldigt överviktig ut.. men i mammabyxorna ser jag fint gravid ut :D

• Längtan efter liten

Muffe80 skrev 2010-10-05 10:13:52 följande:
    Längtan, vet de på jobbet om att du är gravid?
    ja de har följt mig mellan alla missfall och graviditeter :) så de var de första som fick veta. :D
    hade jag inte sagt det hade de vetat det iaf magen går inte att dölja.
    ska tillägga att jag är kort så det syns ju mer då.
  • Längtan efter liten
    MB73 skrev 2010-10-05 11:11:18 följande:
    Längesedan jag skrev i tråden, men jag vill i alla fall bara sprida lite glada nyheter...den första trådbebisen föddes igår 5/10, vår lille Gustav bestämde sej äntligen för att komma ut på BF + 10, och förlossningen gick snabbt (2 timmar!). Det känns helt fantastisk att vi nu äntligen fått vårt sista tillskott i familjen, efter att i princip varit gravid i 14 månader (fick MA i v 16 i november och blev gravid igen efter 1 mens)...

Så alla Ni som nu väntar...jag håller alla tummar & tår att det ska gå lika bra för er som för mej!

KRAM!
    wohoooooo, står upp och klappar händerna med tårar i ögonen !!
    Grattis till världen lille gustav :D
    och grattis till er lyckliga föräldrar.
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-10-05 11:11:19 följande:
    Fin mage! Snygga jeans! Är det mammajeans?
    tack :D ja det är mamamjeans, inköpta från hm faktiskt :) super sköna :D
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-05 11:52:14 följande:
    Jag är här! Tog dock sovmorgon idag då jag legat i enorma förvärkar hela natten, men ingen bebis vill ut. Så nu ska jag sluta försöka få ut bebisen på egen hand (färdknäppen) och vänta ut den istället. Mina förvärkar höll i sig i 11 timmar denna gång så är en aning sliten idag.
    usch jag lider med dig vännen :( nu får h'n komma ut... putsa fönstrerna för fulla muggar..
    nä usch vila vännen, se till att samla alla krafter du bara kan, för rätt som det är sätter det fart.
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-05 12:42:00 följande:
    TACK!

Förresten, jättefin mage! För visst var det du som la upp en bild förut? :)
    ja det var jag , tack. önskar dock jag har lika stor fin mage som jag antar att du har nu med massor av buffar :)
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-05 12:49:05 följande:
    jag har en jättemage! :) En enorm sådan! men välfylld, hur bm än kände och klämde igår låg min bebis där så jag får tänka så, det är bebismage helt och håller. haha. inte så mycket buffar nu, bara sammandragningar!

Snart har du också en stooor mage! Med sammandragningar och förvärkar.. och sne ligger du där på förlossningsrummet och trycker! ;)
    tryck, tryck, andas, andas.. jag ser det framför mig..
    hoppas det blir en lätt förlossning som med dottern.. men än så länge är det 25 veckor kvar...

magar är fina, de är så underbart fina så det finns inte :D
    kan bara tänka mig hur fin din är :D ingen bild?
  • Längtan efter liten

Mabaja: den var till och med finare än jag trodde. en av de finsate magar jag sett :D den påminde mycket om min när jag väntade Nova, dock inte i vecka 40, för då var det så tungt neråt att det hängde mer :)

• Längtan efter liten

röntgen och mabaja.. jag vill också läggas till :D

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma