Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-09-22 20:50:18 följande:
    Tror inte de.. känns precis som de vanliga illamåendet ja brukar ha. De har en förmåga o va värst på kvällen, inatt fick jag gå upp o panikäta för ja va hungrig o magen kurrade så hela sängen skakade - typ. Sen spydde ja upp de såklart. Så va de ok på dagen idag men sen kom de igen. Vill verkligen inte åka in till sjukan men vet inte om man kanske ska göra de så dom för vätska upp mig me dropp, är lite uttorkad redan, dock inte akut än. Och se om man kan göra någe åt mitt alldeles för låga blodtryck. Men ja, nä. Vi får se..

Buu!

Och nää tyck inte synd om mig, de e ju bra de här men så förbannat jobbigt emellanåt.

Massa kramar!
    usch detta låter ju inte bra vännen.. fortsätter det så här måste du tänka på ditt och bernets bästa...
    du måste få i dig åtminstone vätska... kanske ska kontakta sjukvården?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 20:05:36 följande:
    Tack rara MCT och Längtan!

Ja, jag har hållt igång hela dagen....busat med lilleman, spammat tråden och jagat folk (mvc, vc, specmvc, studievägledare) på telefonen. sedan har jag gjort min läxa (intervjua barn) och städat...men nu är det färdigstädat, lilleman är lagd för natten och ja....nu sitter jag här med mina spöken. Finns ju trevligare sällskap om jag får säga så.

MCT, jag kämpar jätte mycket med det här som icke gravid också. I början var det helt hemskt och jag fick panik av bara tanken....men det har jag jobbat bort. Nu är jag i jämförelse nästan botad typ. SUCK för idioter som gör att man blir miljöstörd och har kvar skit även efter man blivit av med dem.

Längtan, ja, du har så rätt....han är en klippa! Och jag har kännt honom så himla länge innan vi blev vi två (7-8 år) så jag vet ju vad han är för person även ur ett annat perspektiv än partnerperspektivet. Han är verkligen en helgo kille som man kan lita på i 150% i alla lägen (även som berusad....vi har festat på bra förr i tiden som vänner)

Jag tror att det som spelar in är att i dem här lägen så sjunker mitt självförtroende till botten...eller kanske inte självförtroendet utan faktiskt mer självkänslan. Och när jag inte står stadigt med båda benen så känner jag mig så lite värd och tankar som "vad ser den här underbara människan i lilla mig, han kan ju få vem som hellst (och alla är i det läget då bättre än just jag)" och jag blir så otroligt rädd att förlora honom!

Annat är det när jag står stadigt...då vet jag att han vill inte vara med eller ha någon annan än mig för att han tycker att just jag är den absolut bästa för honom. Men ja....när jag blir som just nu så är jag bara livrädd att han ska inse att jag är så defekt som jag ibland känner mig.

Skickade faktiskt iväg ett kort sms tidigare när jag försökte ringa och fick ett kort svar tillbaks nu, skulle så gärna vilja prata med honom, men samtidigt vill jag inte heller att han ska veta hur jag kämpar just nu, jag vill ju att han ska ha trevligt med kollegorna och inte sitta och ha dåligt samvete för att jag är som jag är.

*kram på er*
    Du är stark, mycket starkare än de flesta andra... Men självklart kan även du falla. och det är bara mänskligt.
    Bra att du har haft och göra under dagen, fortsätt så.. du kanske ska lägga dig ner och läsa en bra bok och låta kvällen ta sin egna väg? låt dig få somna lite tidigare ikväll så att ny strak dag kommer...
    När kommer han hem? är det på söndag?
    Min karl åker imorgon och kommer hem på söndag... Jag är likadan, fast nu ska han iväg med hemvärnet och där vet jag ju att de inte dricker..
    då är det rädslan att bli själv som kryper fram istället...
    Men jag tror att man blir starkare i längden..
    Skönt att han iaf hörde av sig:) det är ju jätte bra.
    Kram
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-09-25 15:52:56 följande:
    Lite ego från min sida: Har sagt i flera veckor att vi ska skrämma ut bebisen idag genom att gå på ikea (lönehelg). Det gick hyfsat. När vi stod i kön för att betala känner jag hur det blir alldeles varmt mellan benen. Jag bara "hjälp, kissar jag på mig".. Kröp närmare min man och kände efter, torrt.. Men nåt var ju inte riktigt som innan. Så när jag sen fick möjlighet sprang jag in på toa. Trosskyddet jätteblött och kladdigt i gröngul nyans med lite blod i.. YES slemproppen...

Eftersom jag min smartskalle inte hade tänkt på att ta med mig något trosskydd att byta med så stoppade jag i massa papper. När jag nu kom hem var pappret jätteblött och INTE kladdigt. Så nu har jag nytt trosskydd i och ska hålla koll om det börjar hända nåt! För är det vatten så måste vi in på kontroll för att veta om jag får vara uppe och röra på mig iom att de inte kan konstatera om jag är fixerad eller inte! Så nu håller vi tummarna.

Håller på att fixa här hemma nu det sista, ska bära in spjälsängen i sovrummet och montera upp våra trådställningar vi köpte idag och så. Tvättar iaf sängkläderna vi köpte till bebisen för fulla spjäll!
    ååååååååh spännande :) lycka till
  • Längtan efter liten

Oj oj, denna helgen över, och ingen annan än jag är mer glad över det..
    sicken helg.
    Jobbat hela helgen ch det har varit KAOS mycket...
    Jobbar som pizzabagare...
    Löning...
    ...
    ...
    Måste jag säga mer?
    Sen är man inte van efter över 1 månads sjukskrivning...
    Kunde inte gå när jag jobbat 11 timmar i fredags... på kvällen önskade jag att min sambo var hemma så han kunnat stötta mig när jag skulle på toaletten, kunde knappt ta mig upp ur sängen, så ont i kroppen hade jag...
    i lördags var det lite bättre men hade ont då med...
    i går var det inte alls lika farligt... så kanske är det ovanheten bara..

känns som ichias kommer göra sig tillkänna som med dottern också... tycker mig redan har börjat känna av det.. INTE roligt... men den som väntar på något gott...

• Längtan efter liten

välkomna pancakes och mallanis äntligen är ni här :D

• Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-09-27 12:54:26 följande:
    På nåder får jag komma in på kontroll iaf, hoppas inte tappen har blivit påverkad... Det har varit mkt och hårda sammandragningar. Gråter Fan vad jag är orolig, det får inte hända vårt lilla syskon ngt!
    har du  sammandragningar vännen? när ska du in?
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-09-28 10:58:08 följande:
    JAg lovar att höra av mig när jag tror att nåt är på g! :) Idag har jag bf enligt äl, två vul och ett ul. Men inget som händer här inte.. Lugna gatan! Provade en färdknäpp igårkväll men resulterade bara i kraftig mensvärk så jag trodde ryggen skulle gå av. haha. Nu är jag bara mör i ryggslutet och nedre delen av magen. haha.

Televinken: VÄLKOMMEN HIT! Och stort grattis till din graviditet! Nu ska bebisen stanna!

Mallanis: Försök bara njuta av din lilla bebis nu! Det kommer gå bra nu! Och ditt plus kunde ju inte ha varit tydligare på det som låg i galleriet igår! Så glad för din skull! :)

Apropå nå helt annat. Drömde att barn nr 2 tog sig på första försöket och att vi hade sex första gången när min man fyller år nu i december.. Är man helt knäpp eller? haha.
    lilla bebis, nu får du komma ut :)
  • Längtan efter liten

Precis hemkommen från läkarbesöket hos mvc.. Min skrutt mår bra...
    har blivit hela 7,5 centimeter, så nu börjar den bli "stor" 25,8mm mellan öronen fick jag även veta.. haha :D
    han sa att missfallsrisken nu är HELT borta så ingen är gladare än jag just nu :D
    Så nu ska jag börja "träna" igen... vill inte bli "tjockare" nu.. eller mage vill jag ha  en stoooor en, men inget fett tack :D men det blir som det blir så att säga...

är iaf jätte glad för att allt är som det ska..
    han var den bästa läkaren jag stött på hittills och pratade en massa och peppade mig till tusen, satt där med ett leende på läpparna hela tiden. han var så positiv...
    Så nu blir det till att vänta på RUL den 10 November innan man får se skatten igen.
    Den som väntar på något gott :)

• Längtan efter liten
    mallanis skrev 2010-09-28 12:01:45 följande:
    Så härligt! Så skönt och kul med en sådan läkare!  =)
    ja det gjorde hela min dag kan jag säga :D

hur mår du då?
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-09-28 12:07:41 följande:
    Härligt att liten växer så det knakar!

Vilken optimistisk läkare, sådant är alltid lika underbart att höra! När man kommit såpass långt som vi bägge nu äntligen har är ju missfallsrisken, om inte helt borta, så iaf extremt låg.

Själv har jag dock otroligt svårt att ta till mig det. Väntar fortfarande varje dag på att det ska gå åt skogen. Obestämd Vill också kunna känna att det kommer gå vägen denna gången ju!
    vännen, det kommer gå bra :) vi ska ju få våra älskade små knyten..
    Om bara några veckor är de hos oss...
    Är inte det underbart?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma