• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Vaknade upp och hade bruna flytningar idag, samma dag som förra mf! Varför? Varför skulle det gå bra just den här gången? 

• Cat79
    Dag och natt skrev 2010-09-02 07:51:33 följande:
    Vaknade upp och hade bruna flytningar idag, samma dag som förra mf! Varför? Varför skulle det gå bra just den här gången? 
    Det är normalt att blöda lite under graviditeten och nu ska det gå vägen för dig. Åk in om det fortsätter så du slipper oroa dig. Styrkekramar till dig.
  • sofy
    Men nä :( Är de bara bruna flytningar, inge mer? De verkar ju va ganska vanligt härinne, Muffe hade de, Sugarrush hade de..

De är säkert ingen fara vännen!!

De ska ju va vi på BB! :D

Kramar!
  • sugarrush
    Det behöver inte alls betyda något fel, Havsklippan! Det är ju rätt vanligt att ha lite blödningar tidigt i graviditeten.
    Men om du känner dig orolig, åk in för att kolla! Det skulle säkert kännas väldigt skönt att se att allt ser bra ut.
    Kommer det inte färskt blod, och har du inte ont, så är jag säker på att det inte är någon fara.
    Stooooooor kram till dig!
  • Muffe80

Vad mysigt att se den lilla sprattla runt, jag läääängtar tills det är min dag!!!

Angående ni som gjort KUB, om modern har låg vikt, betyder det bättre siffor då eller?

• Dag och natt

Jag har inte speciellt ont, tycker att jag känt lite stickningar i magen och det kan ju vara tillräckligt. Vet inte vad jag ska tro. Tror ni att de blir sura om man kommer in för bruna flytningar? 

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-02 09:23:40 följande:
    Jag har inte speciellt ont, tycker att jag känt lite stickningar i magen och det kan ju vara tillräckligt. Vet inte vad jag ska tro. Tror ni att de blir sura om man kommer in för bruna flytningar? 
    Nej då, säg att du e jätteorolig pga tidigare MF (MA?) så är de säkert inga problem! :) Har de avtagit eller fortsätter de?
  • Dag och natt

Jag var först på toa direkt på morgonen, då var det rätt mycket brunt utblandat på papperet. Sen gick jag två gånger till bara för att titta och då var det ingenting. Fjärde ggn gick jag för att jag göra tvåan tittade jag först om det var brunt på papperet men ingenting, när jag var klar så kom det dock koncentrerat brunt, det var precis som att jag hjälpte till att få ut det gamla blodet när jag "krystade". 
    Vet inte vad jag ska göra, har huvudvärk och är jätteförkyld, känns jättejobbigt på alla sätt och vis.

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-02 09:40:21 följande:
    Jag var först på toa direkt på morgonen, då var det rätt mycket brunt utblandat på papperet. Sen gick jag två gånger till bara för att titta och då var det ingenting. Fjärde ggn gick jag för att jag göra tvåan tittade jag först om det var brunt på papperet men ingenting, när jag var klar så kom det dock koncentrerat brunt, det var precis som att jag hjälpte till att få ut det gamla blodet när jag "krystade". 
    Vet inte vad jag ska göra, har huvudvärk och är jätteförkyld, känns jättejobbigt på alla sätt och vis.

Men då har det inte kommit färskt blod, vad skönt! Det bådar gott!
    Om det kommer mer i eftermiddag skulle jag åkt in för att få ro i sinnet. Förklara läget, att det här är när du hade mf sist och det gör dig därför enormt orolig att något kan ha hänt. Jag tror verkligen att allt är okej, men jag vet hur jobbigt det är att oroa sig...
    KRAM!
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-09-02 09:03:09 följande:
    Angående ni som gjort KUB, om modern har låg vikt, betyder det bättre siffor då eller?
    Jag frågade om det där igår, och enligt den barnmorskan, så spelar det ingen roll om modern är smal eller tjock, utan vikten behövs bara för att de justerar resultatet efter kroppsstorlek, sas. Om du förstår hur jag menar, jag är nog inte bäst i världen på att förklara. Flört

Jag är så glad över att liten levde igår, nu måste det bara fortsätta gå bra... inskrivning om en vecka, KUB om 2 veckor och 1 dag... Och faktiskt bara 10 dagar kvar tills de där första 12 veckorna är avklarade, om det nu betyder ngt...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma