• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Fan så rädd man kan vara då, nu tycker jag ju att det gör mer ont än vanligt...
    Stillar den ev sorgen med godis!!!!

• Dag och natt

Åh så hade jag skrivit massor och så försvann det...

Uppdatering: 
    Vi åkte iväg till gynakuten för jag kunde inte sluta oroa mig. Läkaren kunde se att jag hade lite brunt när han tittade på livmodertappen. När han tog VUL såg han att livmodern såg fin ut, fostersäcken var rund och gulesäcken var på plats. Fostersäcken var 11 mm och han tyckte därför att jag var i vecka 5+0. Livmodertappen var stängd och han såg inte att något såg konstigt ut. Han tyckte också att jag skulle ringa min bm och berätta om min oro efter förra mf:t och höra om jag kan få VUL om några veckor igen för att se att allt ser bra ut. Kan ju försöka iaf.

Men är det inte konstigt att jag bara skulle vara i vecka 5+0 enligt honom? Jag fick gravid på cb digital enligt min beräkning när jag var i vecka 4+0 (alltså för ca två veckor sen) men enligt hans skulle jag då ha varit i cirka 3+0. Det känns ju alldeles för tidigt? Jag fick ju dessutom svaga plus på testerna två dagar innan. Och pga min uvi hade vi ju knappt nåt sex vid ÄL, det skulle ha inneburit att de har överlevt typ 7 dagar med hans beräkning, och det känns väl också helt otroligt och osannolikt?

Och om det alltså är så att hinnsäcken egentligen är för liten, är det nån som vet vad det kan innebära? Är det då bara att vänta på ett mf igen eller vad?  

• Dag och natt

Muffe: Nä men är det inte där bakifrån då? Jag har blött massor där bak senaste tiden när jag tog extra järn, och jag blev alldeles för hård i magen av det så det gjorde ont när jag gjorde nr 2 vilket gjorde att det kom blod hela tiden. Men när jag väl slutade med järntabletterna ordnade sig min mage igen. 
    Du lär väl bli kissnödig snart igen eller hur, kolla då igen på papperet utan att torka ända bak så du vet om det kommer därifrån eller inte?  

• sugarrush

Muffe, i min förra graviditet blödde jag VARJE gång jag gjorde nr två, men så var jag också superhård i magen. Det gjorde as-ont att bajsa och ibland kände jag verkligen hur det brast. Men även om jag "visste" att det kom från där bak var det ju obehagligt att se blod/brunt i underbrallorna (från såret) när jag gick på toa nästa gång.

• Längtan efter liten

Muffe: Hoppas innerligt att allt står rätt till...
    Om du är orolig så åk in.. det är det sjukvården finns till för..

Havsklippan: Det där men hinnsäcken är lite lurigt faktiskt..
    Är du HUNDRA på att du skulle ha varit i 4+0?
    din ägglossning kanske var senare än du tror?

Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-02 12:59:55 följande:
    Åh så hade jag skrivit massor och så försvann det...

Uppdatering: 
    Vi åkte iväg till gynakuten för jag kunde inte sluta oroa mig. Läkaren kunde se att jag hade lite brunt när han tittade på livmodertappen. När han tog VUL såg han att livmodern såg fin ut, fostersäcken var rund och gulesäcken var på plats. Fostersäcken var 11 mm och han tyckte därför att jag var i vecka 5+0. Livmodertappen var stängd och han såg inte att något såg konstigt ut. Han tyckte också att jag skulle ringa min bm och berätta om min oro efter förra mf:t och höra om jag kan få VUL om några veckor igen för att se att allt ser bra ut. Kan ju försöka iaf.

Men är det inte konstigt att jag bara skulle vara i vecka 5+0 enligt honom? Jag fick gravid på cb digital enligt min beräkning när jag var i vecka 4+0 (alltså för ca två veckor sen) men enligt hans skulle jag då ha varit i cirka 3+0. Det känns ju alldeles för tidigt? Jag fick ju dessutom svaga plus på testerna två dagar innan. Och pga min uvi hade vi ju knappt nåt sex vid ÄL, det skulle ha inneburit att de har överlevt typ 7 dagar med hans beräkning, och det känns väl också helt otroligt och osannolikt?
    Vad härligt att allt såg bra ut, Havsklippan!
    Jag tror inte du behöver oroa dig för måtten, jag har läst nånstans att foster växer lite olika snabbt i början, samt att det är väldigt lätt att mäta fel när det bara handlar om enstaka millimeter hit och dit. Jag vet några personer som flyttats några dagar på det första VUL, men sedan flyttats igen, till det ursprungliga datumet, på RUL. Då hade fostret vuxit ikapp.
    Men vad fint att det såg bra ut och att tappen var stängd. Skönt!
  • Muffe80

Har varit på toa två gånger efter och inget blod...
    Men så skumt, det såg liksom slå slemmigt ut att jag tänkte att det inte kan komma bakifrån...

• Längtan efter liten

EGO:
    Har varit på inskrivningen idag.. Det gick bra... Värderna såg bra ut.
    MEN jag hatar att väga mig inför folk..
    jag har gått ner massor sen förra graviditeten men de senaste månaderna gått upp en del också... så nu ligger jag "bara" 6 kg mindre än inskrivningen med dottern vilket känns hemskt då jag i g´rund och botten gått ner 26 kg..
    Vill verkligen inte gå upp mer nu...

Fick iaf lite tiden ändå in i december, så det känns bra att ha något att se fram emot...
    RUL blir 11 November, så nu är det bara att räkna ner tills dess :)

den 20 sept ska jag på vul hos gyn och den 28 sept läkarbesök på mvc... så jag har 3 tillfällen till som jag kommer få se min älskade bebis...
    + att det kanske blir ett tillväxtkontroll (ul) eftersom dottern var så liten när hon föddes...
    Då har man lite att se fram emot.. känns skönt...

Nu är det bara 2 dagar kvar till Grekland. då blir det till att NJUTA!

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-02 13:15:03 följande:
    Har varit på toa två gånger efter och inget blod...
    Men så skumt, det såg liksom slå slemmigt ut att jag tänkte att det inte kan komma bakifrån...
    det kan ha kommit bakvägen så att säga...
  • Muffe80

Jag har blött vanligt från där bak länge jag med, men då ser jag verkligen att det kommer därfrån även om jag hajjar till varje gång...
    Men detta var mer ljusrosa och såg ut att komma inifrån...
    Övrigt tidigare har varit ytliga sår..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma