• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-01 10:41:10 följande:
    Och jag som klagade på att jag inte kände några syptom och inget illamående! Det har jag fått äta upp nu
    Höll på att spy inatt, men räddade mig med knäckebröd. Har haft en sjuk molvärk inatt också. Menmen, jag är inte den som klagar!
    jag fick mitt illamående i v. 5+6 och spydde tom. vecka 29! Sug på den du! ;) Men får fortfarande lite illamåendekänsla om det är för varmt!
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-09-01 10:43:55 följande:
    jag fick mitt illamående i v. 5+6 och spydde tom. vecka 29! Sug på den du! ;) Men får fortfarande lite illamåendekänsla om det är för varmt!
    Ojojoj det var inte lite! Tur att det blivit bättre nu iallafall. Stackare!

Jag blev lite orolig inatt över den kraftiga molvärken, men inget blod eller brunt har kommit så det var nog bara just växtvärk...
  • Muffe80

Jag har lite värk nu, trycker till ibland liksom och blir rädd direkt och tänker missfall.. men inget blod än här heller. Jag kommer nog slappna av mer efter v 9 -10 när missfallet kom sist...

Fick erbjudande om tid den 21 okt idag för KUB, tror vi kommer ta detta!

däremot avbokar vi hälsosamtalet... vi kommer inte få veta ngt nytt och dessutom är en del på jobbet vääääldigt misstänksamma mot mig och tror att jag är med barn.... var får de det ifrån?

Även mina vänner säger samma sak, va fan, utstrålar jag gravid eller??

• sofy
    sugarrush skrev 2010-09-01 10:41:10 följande:
    Och jag som klagade på att jag inte kände några syptom och inget illamående! Det har jag fått äta upp nu
    Höll på att spy inatt, men räddade mig med knäckebröd. Har haft en sjuk molvärk inatt också. Menmen, jag är inte den som klagar!
    Hahaha välkommen till klubben! Jag har också haft växtvärk igen.. hmmm! Känns som magknip ibland, men nu ere ganska lugnt igen..
  • Happiness
    Lallan skrev 2010-08-31 21:17:36 följande:

Puh, då har man läst igenom alla inlägg som skrivits idag. Har ju inte tid att jobba om jag ska lyckas hänga med i ert tempo.

Happiness: Hur kom det sig att diom gjorde obduktion på ditt foster/barn? Jag hade gärna velat ha en förklaring men fick bara till svar att man inte gör det om det inte hänt upprepade gånger (minst tre alltså)-.

Nä men vad konstigt...Kan det ha med graviditetslängden att göra...men jag har för mig att vi var samma där ungefär 14+ något var jag. Så detkan ju inte vara det. Tror inte vi blev tillfrågade ytan vi bad om det. Säkert att man till hör olika regioner (som vanligt). Eller vänta nu kom jag på det *snille*.......

Jag gjorde ju KUB och fick siffran 1 :7. Dels ville nog läkaren få lite statistik till KUB-testet. Ja menar nu fick de ju ett bevis på att det fungerar som det är tänkt. Sen är det nog för mig och min man i framtiden. Vem vet får vi ett kromosom fel nu igen då kan det ju vara så att vi är bärarare av kromosmfel. Självklart är det dom två sakerna. Gjorde du KUB  eller MKP på ditt sena MF?
  • Happiness
    MCT79 skrev 2010-09-01 09:55:05 följande:
    Önskar er alla lycka och hoppas på ett snart återseende! Återgår till systertråden..... hoppas jag inte sabbar den positiva andan nu. ;)

KRAM på er! Hoppas vi ses SNART!
    Åh nej var du tvungen att lämna oss: Tankar går till dig och din man. Sluta inte att försöka. Fick du någon förklaring. Hoppas verkligen inte det var x igen....

*kom snart tillbaka*
  • Happiness
    Bjornis: Vilka fantastiska siffror!!!!. Aldrig varit med om maken, Ja detta kan ju absolut inte gå fel. Nu kommer jag ju inte få så vackra pga åldern...men som sagt jag är nöjd med allt över 400. KRAM
  • Mabaja

Idag har vi varit på visning av förlossningen. Det var intressant! Fick gå igenom vad som händer när man kommer dit och allt sånt! och de visade även var de tar barnet om det inte mår så bra när det kommer ut. Dit pappan följer med....

29 dagar kvar! men den får INTE komma på bf.. Det vill jag inte.. Antingen innan eller efter men INTE på bf!

• Dag och natt

I morgon är det samma dag som när jag fick missfall förra gången, 6+1, det är svårt att inte bli lite orolig.
    Jag vet ju att det kan komma när som helst men det vore skönt att passera den dagen utan några komplikationer - jag vill aldrig ha dom igen så klart!

Har ni känt problem när ni t.ex. reser er ur soffan, att det krampar till långt där nere i magen så att det tar några sekunder innan man kan börja räta ut sig utan att det gör ont? Känner det även när jag står böjd och ska räta mig upp, eller legat böjd med benen och ska räta ut mig. Verkar som det har att göra med ligamenten?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma