• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Mabaja: Åååh vad spännande! Tänk att du har kommit så långt! Varför vill du inte att bebben ska komma på bf? Glad

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-01 16:34:42 följande:
    I morgon är det samma dag som när jag fick missfall förra gången, 6+1, det är svårt att inte bli lite orolig.
    Jag vet ju att det kan komma när som helst men det vore skönt att passera den dagen utan några komplikationer - jag vill aldrig ha dom igen så klart!

Har ni känt problem när ni t.ex. reser er ur soffan, att det krampar till långt där nere i magen så att det tar några sekunder innan man kan börja räta ut sig utan att det gör ont? Känner det även när jag står böjd och ska räta mig upp, eller legat böjd med benen och ska räta ut mig. Verkar som det har att göra med ligamenten?
    Usch, de kommer inte va ngn fara men förstår din känsla! :( Jag fick ju mina mini blödningar på mina MF dagar, 4+4.. vilken ångest jag hade då! Men de va ju ingen fara alls :) Vi ska ju ses på förlossningen i april ju ;) Så de e klaart de ska gå bra!

Och JAAA, jag känner så hela tiden.. om ja reser mig snabbt o går ut i köket så äre som de krampar därnere, svårt o förklara känslan men de går över ganska fort. Ibland kan ja inte ligga me böjda ben för de känns för mkt då.. Och ibland inte helt rakt, haha.. Vet inte va de är men skönt att du har samma!

Nu är vi i v 7 också! YIHA :D Heja oss!
  • Dag och natt

Visst är det fantastiskt Sofy, jag är glad att vi är där nu men helst skulle jag vilja snabbspola fram till typ vecka 30 Skrattande 

Jag har försökt att googla på våra symtom, det verkar som det har typ med ligamenten att göra så jag tror inte det är nån fara! Första gången jag kände det för några dagar sen tänkte jag direkt att "jaha då var det dags för mf då" men sen började jag misstänka att allt kanske trots allt var i sin ordning...!

• Mabaja
    Dag och natt skrev 2010-09-01 16:35:42 följande:
    Mabaja: Åååh vad spännande! Tänk att du har kommit så långt! Varför vill du inte att bebben ska komma på bf? Glad
    Ja nu börjar det närma sig! Vill inte att den kommer på bf då vi urnsatte min mamma 090930 och jag har bf 100930.. Vill inte få barn på dagen då vi stoppade ner mamma i jorden utan vill kunna gå till graven och sätta en blomma då istället.
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-01 16:44:18 följande:
    Visst är det fantastiskt Sofy, jag är glad att vi är där nu men helst skulle jag vilja snabbspola fram till typ vecka 30 Skrattande 

Jag har försökt att googla på våra symtom, det verkar som det har typ med ligamenten att göra så jag tror inte det är nån fara! Första gången jag kände det för några dagar sen tänkte jag direkt att "jaha då var det dags för mf då" men sen började jag misstänka att allt kanske trots allt var i sin ordning...!

Hahaha jaa, de e klart.. de vill jag nog också om ja tänker efter.. eller iallafall tills magen syns o den börjar sparka! ;)

Jaa, de kanske är ligamenten då.. men de trodde ja skulle kännas annorlunda, fast vad vet jag egentligen - ingenting! Men de kan kännas som en liten boll som trycks ihop på mig, ere alldeles för svårt förklarat då? :p

Min molvärk har förresten smugit sig tillbaka liiite smått, de va så skönt o va utan för då hade ja inga MF tankar, men de får man ju nu, Buu! Fast de e säkert bara växtvärk liksom, inge annat. Och de e ju helt normaalt, bara jag som inte får in de i skallen.
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-09-01 16:48:18 följande:
    Ja nu börjar det närma sig! Vill inte att den kommer på bf då vi urnsatte min mamma 090930 och jag har bf 100930.. Vill inte få barn på dagen då vi stoppade ner mamma i jorden utan vill kunna gå till graven och sätta en blomma då istället.
    det förstår jag. men tänk så glad din mamma skulle bli om det föddes ett liv till på hennes dag...
    så fint det hade varit... din sambo kan ju lägga en blomma där iaf på den dagen :D
    eller så kanske du själv hinner göra det innan ni åker in :D
    Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran

MTC79, verkar tyvärr som det inte gick nåt bra för dig. Hoppas dock på återseende snart igen och att du får stanna kvar i tråden. *styrkekram*

• Lallan

Happiness: Då är det säkert pga KUb-testet för det gjorde vi aldrig. Har inte gjort det den här gången heller men nu berodde det mest på att det var tvillingar.

Har stått och gått så gott som hela dan och det känns. Fick tid idag för tul och läkarbesök, den 20 september ska jag till sjukhuset och kolla upp allt. Hoppas på en sjukskrivning efter det. Nästan tre veckor kvar och misstänker att jag inte kommer att orka så mycket mer än så.

• Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-09-01 17:09:35 följande:
    det förstår jag. men tänk så glad din mamma skulle bli om det föddes ett liv till på hennes dag...
    så fint det hade varit... din sambo kan ju lägga en blomma där iaf på den dagen :D
    eller så kanske du själv hinner göra det innan ni åker in :D
    Jo men samtidigt känns det olustigt. Att fira födelsedagar då mamma kom i jorden.. Nej det vill jag inte. Men blir det så så blir det så! Man får ta det som det kommer helt enkelt! :)
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-09-01 17:29:46 följande:
    Jo men samtidigt känns det olustigt. Att fira födelsedagar då mamma kom i jorden.. Nej det vill jag inte. Men blir det så så blir det så! Man får ta det som det kommer helt enkelt! :)
    jo det förstår jag verkligen att det känns konstigt och olustigt... men jag ser nästan bara fördelar med det. :)
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma