• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Puh, äntligen hemma från jobbet. Så. Jäkla. Trött.
    Kan man inte gå i ide de kommande 6 veckorna och vakna upp sisådär i vecka 13?

• färnik

Då är jag äntligen hemma från stora staden.

Det gick bra idag (fast jag var helt inställd på att den var död), den lille var alldeles tokig Hjärta; viftade, sparkade, tryckte ifrån med fötterna och liksom ställde sig upp, gjorde kullerbyttor, full aktion! Tyvärr fick jag en väldigt dålig bild, för jag glömde säga till, sa inte till förän undersökningen var klar, och då hade den lille just lagt sig på mage.

Liten mättes noggrant, och bedömdes vara 10+4, inte 10+1 som tidigare undersökningar visat, så jag får flytta bf 3 dagar. Glad Det var så skönt att få sa att h*n levde, och vad h*n vuxit sedan sist! Nu var det ju en riktig bebis där inne, inte längre någon räka eller liten tjock korv. Flört

• färnik
    {#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 25 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet
    Sugarrush - 30 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj
  • Dag och natt

Mabaja: Åh vad trist att höra om din mor, men då förstår jag att du hellre önskar bf en annan dag.

Färnevik: Haha vad härligt att du fick se det lilla pyret göra kullerbyttor och stormtrivas i din mage! Och så trevligt att få ett framflyttat bf-datum. Glad 

• Cat79

MCT: Beklagar att du lämnat oss men snart ses vi igen, Kämpa på. Styrkekramar till dig.

Färnevik: Underbart att du fick se din bebis och den var så rörlig :) Mys pys. Fira nu med nåt gott ikväll tycker jag.

Mabaja: Det är inte så stor sannolikhet att det blir BF på den dagen men förstår hur du tänker. Din stackare som inte har din mamma kvar i livet :( Hon får vaka över dig och din fina familj sen - en stolt ängel.

Ego: Har så mycket på jobbet och har sånt ansvar...suck, hur ska jag orka detta? Måste tagga ner och delegera och hitta ny bra personal. Nu blir det en promenad efter en 10-timmars dag på jobbet i högt tempo.

Kram på er fina människorl.

• Mabaja
    Cat79 skrev 2010-09-01 19:50:26 följande:
    Mabaja: Det är inte så stor sannolikhet att det blir BF på den dagen men förstår hur du tänker. Din stackare som inte har din mamma kvar i livet :( Hon får vaka över dig och din fina familj sen - en stolt ängel.

Ego: Har så mycket på jobbet och har sånt ansvar...suck, hur ska jag orka detta? Måste tagga ner och delegera och hitta ny bra personal. Nu blir det en promenad efter en 10-timmars dag på jobbet i högt tempo.

Kram på er fina människorl.
    Jag tänker som så att hon vaktar mina syskon! De som redan ligger nergrävda.... Har ju förlorat två st så hon passar de medan vi får sköta det "ovan jord". Men som sagt, jag vill inte få på bf, men hur stor chans är det egentligen? :)
  • sugarrush
    färnik skrev 2010-09-01 19:20:45 följande:
    Då är jag äntligen hemma från stora staden.

Det gick bra idag (fast jag var helt inställd på att den var död), den lille var alldeles tokig Hjärta; viftade, sparkade, tryckte ifrån med fötterna och liksom ställde sig upp, gjorde kullerbyttor, full aktion! Tyvärr fick jag en väldigt dålig bild, för jag glömde säga till, sa inte till förän undersökningen var klar, och då hade den lille just lagt sig på mage.

Liten mättes noggrant, och bedömdes vara 10+4, inte 10+1 som tidigare undersökningar visat, så jag får flytta bf 3 dagar. Glad Det var så skönt att få sa att h*n levde, och vad h*n vuxit sedan sist! Nu var det ju en riktig bebis där inne, inte längre någon räka eller liten tjock korv. Flört
    Men gud så kul! Grattis!
    Haha, kanske gömmer det sig en elitgymnast därinne!
    Så himla glad för din skull, att allt såg så bra ut!
  • sofy

Va de inte ngn härinne som sa vart man kunde ladda ner "Livet från BB?" De går ju inte se på kanal5 play :( Och min man som kommer hem nu vilken sekund som helst ville kolla på någe annat.. han har ju jobbat sen kl 6 imorse så de får gå för den här gången ;) Men då vill ja ladda ner mitt program så ja kan se de imorn :D

• kajsalisa

Åh vilka härliga nyheter Färnevik. Det är så mysigt när man får se lillfisen därinne. Stort grattis till lyckat UL!

• Bjornis
    Happiness skrev 2010-09-01 11:58:54 följande:
    Bjornis: Vilka fantastiska siffror!!!!. Aldrig varit med om maken, Ja detta kan ju absolut inte gå fel. Nu kommer jag ju inte få så vackra pga åldern...men som sagt jag är nöjd med allt över 400. KRAM
    Ja, det var bra siffror, jag blev nästan lite förvånad. Även om min ålder "bara" är 31, haha. De väger ju även in moderns vikt i ekvationen och eftersom jag har ett BMI på nästan 32 så räknade jag med att det skulle dra ner siffrorna också men det kändes bra!
    Ja, allt över 400 eller kanske till och med 100 är väl BRA! Absolut.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma