• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt
    Längtan efter liten skrev 2010-09-02 13:10:59 följande:
    Havsklippan: Det där men hinnsäcken är lite lurigt faktiskt..
    Är du HUNDRA på att du skulle ha varit i 4+0?
    din ägglossning kanske var senare än du tror?
    Jag skulle ha varit i 4+0 enligt senaste mens, men jag tror själv att ÄL var två dar senare än "normala spannet", dvs i så fall borde jag ha varit i 3+5 när jag testade med cb digital. Men jag är ju inte säker när ÄL var, detta tror jag var då eftersom jag körde tempmetoden och min temp steg dagen efter.

Svårt det där men det känns som när jag googlar att det kanske inte är nån idé att oroa sig för detta. Nånstans läste jag att hinnsäcken bör vara 11 mm när man är i v 5+4. Då låter det ju som 5+0 känns som att han feldaterat mig lite? Jag skulle kunna köpa att jag är typ 5+6 idag. 

• Dag och natt

Längtan...: Vad härligt att du fick komma på inskrivning idag. Jag vill inte heller väga mig inför andra, huvva, har gått upp massor senaste åren och är överviktig men det är inte så mycket jag kan göra åt det nu... Jag får försöka hålla mig i schack och inte gå upp mer än nödvändigt under graviditeten.

Vad skönt att du får se din bebbe några gånger under hösten Glad Nu får du bara njuta av din semester...!

• färnik
    Längtan: härligt att inskrivningen gick så bra! Kul att ha lite datum att se fram emot. =)

Jag vill inte heller väga mig framför folk, väger betydligt mer än jag egentligen "vill väga", så jag tror jag kommer säga till mvc att jag väger mig hemma, och så kan jag tala om resultatet istället... Hoppas de nöjer sig med det.
    Dag och natt skrev 2010-09-02 12:59:55 följande:
    Men är det inte konstigt att jag bara skulle vara i vecka 5+0 enligt honom? Jag fick gravid på cb digital enligt min beräkning när jag var i vecka 4+0 (alltså för ca två veckor sen) men enligt hans skulle jag då ha varit i cirka 3+0. Det känns ju alldeles för tidigt? Jag fick ju dessutom svaga plus på testerna två dagar innan. Och pga min uvi hade vi ju knappt nåt sex vid ÄL, det skulle ha inneburit att de har överlevt typ 7 dagar med hans beräkning, och det känns väl också helt otroligt och osannolikt?
    Det kan bli lite konstigt när de ska mäta så små saker, har jag fått erfara. Vi gjorde vul när jag enl senaste mens var i v 6+3. Man såg ett foster med tickande hjärta och allt såg bra ut, men enl läkaren var det såpass litet att hon daterade det till v 5+2. (Vilket jag ansåg inte var möjligt, med tanke på när jag testat possetivt mm)

12 dagar senare, hade fostret vuxit och daterades som 18 dagar äldre. (8+0)

och ytterligare 15 dagar senare så daterades det till ytterligare 18 dagar äldre, (10+4)

alltså borde det varit 6+5 när det daterades som 5+2 första gången. Så nog har de svårt att få det korrekt sådär i början... Så ta det med en nypa salt, de har svårt att mäta och datera i början!
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-09-02 13:42:06 följande:
    Längtan: härligt att inskrivningen gick så bra! Kul att ha lite datum att se fram emot. =)

Jag vill inte heller väga mig framför folk, väger betydligt mer än jag egentligen "vill väga", så jag tror jag kommer säga till mvc att jag väger mig hemma, och så kan jag tala om resultatet istället... Hoppas de nöjer sig med det.Det kan bli lite konstigt när de ska mäta så små saker, har jag fått erfara. Vi gjorde vul när jag enl senaste mens var i v 6+3. Man såg ett foster med tickande hjärta och allt såg bra ut, men enl läkaren var det såpass litet att hon daterade det till v 5+2. (Vilket jag ansåg inte var möjligt, med tanke på när jag testat possetivt mm)

och ytterligare 15 dagar senare så daterades det till ytterligare 18 dagar äldre, (10+4)

alltså borde det varit 6+5 när det daterades som 5+2 första gången. Så nog har de svårt att få det korrekt sådär i början... Så ta det med en nypa salt, de har svårt att mäta och datera i början!
    ja så kan man faktiskt gör.a.. blev dock glad att jag slapp glukosbelastningen denna hgraviditet :D
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-09-02 13:18:01 följande:
    Jag skulle ha varit i 4+0 enligt senaste mens, men jag tror själv att ÄL var två dar senare än "normala spannet", dvs i så fall borde jag ha varit i 3+5 när jag testade med cb digital. Men jag är ju inte säker när ÄL var, detta tror jag var då eftersom jag körde tempmetoden och min temp steg dagen efter.

Svårt det där men det känns som när jag googlar att det kanske inte är nån idé att oroa sig för detta. Nånstans läste jag att hinnsäcken bör vara 11 mm när man är i v 5+4. Då låter det ju som 5+0 känns som att han feldaterat mig lite? Jag skulle kunna köpa att jag är typ 5+6 idag. 

när jag var i 6+1 var min hinnsäck 14 mm...
    tycker inte du ska oroa dig för det...
    han kan ABSOLUT ha feldaterat dig :)
  • Dag och natt
    färnik skrev 2010-09-02 13:42:06 följande:
    Det kan bli lite konstigt när de ska mäta så små saker, har jag fått erfara. Vi gjorde vul när jag enl senaste mens var i v 6+3. Man såg ett foster med tickande hjärta och allt såg bra ut, men enl läkaren var det såpass litet att hon daterade det till v 5+2. (Vilket jag ansåg inte var möjligt, med tanke på när jag testat possetivt mm)

Åh vad skönt att höra.... Jag ska göra precis som du säger, ta det med en nypa salt! Det är ju faktiskt väldigt smått att mäta sånt fram och tillbaka. Jag låter nog mitt bf-datum stå kvar som det gör, jag tror att jag och läkaren kan få kompromissa både två ungefär halvvägs så småningom. Glad TACK... KRAM
  • Dag och natt
    Längtan efter liten skrev 2010-09-02 13:48:52 följande:
    när jag var i 6+1 var min hinnsäck 14 mm...
    tycker inte du ska oroa dig för det...
    han kan ABSOLUT ha feldaterat dig :)
    Jag tror han har gjort det haha Glad

Vad ni är gulliga allihopa, jag känner mig mycket mindre orolig nu. Låter för övrigt som jag har gråtit massor men jag är jätteförkyld så jag är glad att jag kan skriva här istället för att prata. Cool
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-09-02 13:53:52 följande:
    Jag tror han har gjort det haha Glad

Vad ni är gulliga allihopa, jag känner mig mycket mindre orolig nu. Låter för övrigt som jag har gråtit massor men jag är jätteförkyld så jag är glad att jag kan skriva här istället för att prata. Cool
    vi kvinnor oroar oss alldeles för mycket :)
    ska du tillbaka för ett nytt vul? när bebisen har växt lite kan man lättare mäta den... så njut nu vännen.
  • Dag och natt
    Muffe80 skrev 2010-09-02 13:17:23 följande:
    Jag har blött vanligt från där bak länge jag med, men då ser jag verkligen att det kommer därfrån även om jag hajjar till varje gång...
    Men detta var mer ljusrosa och såg ut att komma inifrån...
    Övrigt tidigare har varit ytliga sår..
    Men ljusrosa har jag också fått från nr 2. Jag hoppas att det är därifrån ditt kommer, du får hålla lite utkik under dan och se om det kommer mer... Kramis!
  • sugarrush

Och jag har inga symptom alls idag! Helt borta! *poff* Har jag drömt att jag är gravid, månntro?  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma