• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt
    Längtan efter liten skrev 2010-09-02 13:56:17 följande:
    vi kvinnor oroar oss alldeles för mycket :)
    ska du tillbaka för ett nytt vul? när bebisen har växt lite kan man lättare mäta den... så njut nu vännen.
    Inte till gynakuten iaf, han rekommenderade att jag ringde bm och pratade med dom så jag ska försöka göra det om nån dag och höra om de går med på ett vul. 
    Ja nu ska jag sluta oroa mig för en stund iaf... phew! KRAM!!
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-09-02 14:03:43 följande:
    Inte till gynakuten iaf, han rekommenderade att jag ringde bm och pratade med dom så jag ska försöka göra det om nån dag och höra om de går med på ett vul. 
    Ja nu ska jag sluta oroa mig för en stund iaf... phew! KRAM!!
    bra tänkt där :) Kram
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-02 12:59:55 följande:
    Åh så hade jag skrivit massor och så försvann det...

Uppdatering: 
    Vi åkte iväg till gynakuten för jag kunde inte sluta oroa mig. Läkaren kunde se att jag hade lite brunt när han tittade på livmodertappen. När han tog VUL såg han att livmodern såg fin ut, fostersäcken var rund och gulesäcken var på plats. Fostersäcken var 11 mm och han tyckte därför att jag var i vecka 5+0. Livmodertappen var stängd och han såg inte att något såg konstigt ut. Han tyckte också att jag skulle ringa min bm och berätta om min oro efter förra mf:t och höra om jag kan få VUL om några veckor igen för att se att allt ser bra ut. Kan ju försöka iaf.

Men är det inte konstigt att jag bara skulle vara i vecka 5+0 enligt honom? Jag fick gravid på cb digital enligt min beräkning när jag var i vecka 4+0 (alltså för ca två veckor sen) men enligt hans skulle jag då ha varit i cirka 3+0. Det känns ju alldeles för tidigt? Jag fick ju dessutom svaga plus på testerna två dagar innan. Och pga min uvi hade vi ju knappt nåt sex vid ÄL, det skulle ha inneburit att de har överlevt typ 7 dagar med hans beräkning, och det känns väl också helt otroligt och osannolikt?

Och om det alltså är så att hinnsäcken egentligen är för liten, är det nån som vet vad det kan innebära? Är det då bara att vänta på ett mf igen eller vad?  
    Hmm.. när ja va på VUL förra onsdagen då va min hinnsäck 4 (!!) mm... PYTTELITEN! ;D Hon sa att de va en väääldigt tidig grav i v 4.. Jag blev skitnojig o trodde de slutat växa o ja skulle vänta in MF.. men på VUL iförrgår så va hinnsäcken 15 mm i 5+6.. den hade då växt 2 mm om dagen sen sist.. så oroa dig inte över dom måtten! De gjorde jag o de va ju obefogat eftersom den hann ikapp me råge på 1v sen.

No worries vännen! De kommer gå så bra så! :)

Kramar!
  • Muffe80

Jag har int eheller så mycket symtom idag, men det spänner ngt konstigt i brösten hela tiden, som att det kryper små myror där inne

Försöker att inte oroa mig för blodet...

Jag är nojjig att jag inte får i min alla vitamier som behövs och tänker ofta att om jag typ inte har tillräckligt med den och den vitaminen i kroppen så kommer barnet få en skada eller utvecklingsstörning. Tror ni det är så illa?
    Jag är ingen storätare och skulle äta smörgåsar hela livet om jag fick

• Muffe80

5+3 idag och mensvärk kommer nu... är det normalt eller?

Tänk om det är ett jävla helvetes missfall på gång?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-02 15:09:22 följande:

Växtvärk vännen.. växtvärk ;)
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-02 15:09:22 följande:

Muffe, jag tror att det är växtvärk. Du ska INTE få missfall. Kom ihåg att vi har en deal!
  • Muffe80

Nu gick jag på toa för jag kände att det rann ngt... brunt på pappret...

Så började mitt förra missfall... FY FAN!

• Dag och natt

Sugarrush: Men det blir ju så där, symtomen kommer och går och det är ändå normalt! Det måste ju bero på att man tillfälligt vänjer sig vid hormonhalten? Och sen kommer det tillbaka igen när det blir mer. 

Muffe80 skrev 2010-09-02 15:41:47 följande:
    Nu gick jag på toa för jag kände att det rann ngt... brunt på pappret...

Så började mitt förra missfall... FY FAN!
    Men vännen!! Du har ju sett hur orolig jag har varit idag, om du känner så också så åk in om du kan, jag minns inte var du bodde! Det är inte värt att gå med all oro i kroppen och inte veta vad det är. Och jag måste ju vara det senaste exemplet på att det inte var någon fara med att det kom bruna flytningar. Och det var det jag ville veta, om det var kört nu men det var det inte! Allt var normalt - och jag hade ändå bruna flytningar.
    Kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma