• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Havsklippan: bruna flytningar brukar inte vara någon fara, men jag förstår din oro! Jag har haft bruna flytnigar sen v6 och är i v14 nu och min bebis mår bra! (har iof haft rosa/bruna/röda flytningar och stor blödning i fredags) Men känner du att du vill kolla upp det så åk in! Vad betalar vi skatt för ifall vi inte ska använda oss av läkarvården!?

Ännu ett inlägg av mig men nu blir det ett ego inlägg. Var på huddinge igen för att kolla så allt såg bra ut efter blödningen i fredags och det såg så bra ut. Bebisen är så stor nu att den knappt fick plats på skärmen och viftade och sprattlade för fullt. Dock så verkar det som jag har urinvägsifektion, svampinfektion och lågt blodvärde (118) och på tisdag åker vi på semester! Så det blir massor med piller att ta med! Men vad gör det när mini mår så bra!?

• färnik

Ego är bra smålandsjäntan! härligt att er lilla mår bra, även om tydligen har dragit på dig lite skit.

De gjorde föresten vanligt ultraljud på mig, inte vaginalt, men såg ändå väldigt bra!

Färnevik: va härligt med vanligt ul! Tyckte man såg bebisen bättre på det än på vul! Idag såg vi en stor fladdrande klump med ett hjärta som slog, jämfört med den fina bebis vi såg 11+2 på vanligt ul!

• färnik

Det kanske är så, att man ser bättre med vanligt ul... eller så har de som gör vanliga såpass tidigt, tillgång till bättre maskiner? Jag såg verkligen jättebra igår, trots att det bara var v 10+4; armar, ben och fötter, panna och näsa... en riktig bäbis, om än med lite inböjt huvud fortfarande. =) Längtar så tills nästa gång jag får se den lilla, 15 dagar kvar...  Kyss

• Muffe80

Äckelvarning nu:

Va fan, nu när jag gick på toa och sedan kollade ner i toan så såg jag ngt halvrött, brunt som en liten klump... Vet dock inte om det kom när jag kissade eller hm ... gjorde nummer 2... hoppas på det sista... nu blir jag jätterädd..

Inget blod när jag torkade mig men om ngt kom ut när jag tog i så kanske det är mer blod på gång?

Muffe: vad då klump? Kommer det inte från bajshålet då? Jag har fått massor av bristningar där denna graviditeten och ibland har det droppat blod när jag gjort nr 2. Kommer det inte från slidan är det ingen fara!

• Muffe80

Klump var fel ord, men slem... typ 1,5 cm stor... ljusrosa, brun typ... ja det kan kommit därifrån... men nu är jag livrädd ändå...   brukar dock inte vara känslig där, men man kanske blir det i och med grav.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma