• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Elliott är ju annars ett namn som kan funka internationellt, eller hur?

• kajsalisa
    Muffe80 skrev 2010-09-07 16:43:17 följande:
    Elliott är ju annars ett namn som kan funka internationellt, eller hur?
    Absolut. Min väninna är ungersk och hennes man engelsk och deras son heter Elliott....
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-07 16:41:53 följande:
    Klart man får säga så. Det är nog ganska naturligt att man önskar sig ett barn av samma kön som sig själv kan jag tro...
    Gillar alla dina namnförslag, möjligtvis inte Elvira. Gillar Elliott jättemycket, men har tyvärr två vänner med söner som har det namnet...
    Haha, jag önskar mig en kille ;)
  • kajsalisa
    sofy skrev 2010-09-07 16:48:14 följande:
    Där ser man. Alla tänker vi olika, och det är ju tur det... Glad
    Jag vill nog gärna ha en av varje så småningom, men det spelar mig inte så stor roll om jag får en pojke eller flicka först...
  • Muffe80

Varför just en kille då, om man får fråga?

Elias gillar jag också.

• Dag och natt
    Odetta skrev 2010-09-07 15:03:47 följande:
    Idag hade vi RUL

Jag var så jäkla nervös att jag knappt sov i natt (eller nätterna innan), men det hade jag inte behövt vara. Bebisen finns kvar och den lever och den såg ut att må jätte bra

Och av allt att dömma....av det vi såg....ja, så såg det ut som om vi kommer att på en POJKE! (Vi är tämligen säkra för flickor har inget som sticker upp...och det syntes både underifrån och från sidan (som på bilden), men vi ska dubbelkolla på flödeskontrollen om 5 veckor).

Åh jag känner mig så lättad och glad 

bild:

Nu ska jag läsa ikapp lite....

***PUSS och KRAM till er alla!!!***
    Grattis!! Ah men vad underbart!!! Vilken sötnos! Skrattande

Sofy: Jo jag tror att jag är några dagar efter dig eftersom jag dels är säker på att min ÄL var senare än normaltid, dels för att när jag gjorde VUL för snart en vecka sen sa läkaren att jag bara var i 5+0 - enligt honom skulle jag idag alltså bara vara i 5+6 ! Men jag tror att jag är längre gången än så, som kortast 6+2. (Och då spekulerar jag ju genast i vad det kan ha blivit för kön av den här lilla rackaren! Jag har kommit fram till att det måste vara en "tjejspermie" då den har varit mästerlig på att överleva i hela fem dagar.   )
    Men tills dess att jag gör någon ytterligare UL så fortsätter jag räkna mig på samma bf som tidigare.
    sugarrush skrev 2010-09-07 16:05:58 följande:
    Och jag känner som vanligt...i princip INGENTING.
    Börjar tro att den här graviditeten är en enda inbillning.
    Det är klart att du är gravid tjejen!! Och så länge du inte känner något som är uppenbart FEL så får du utgå från att allt är som det ska! Och snart får du se den lilla på skärmen! Skrattande
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-07 16:48:14 följande:
    Haha, jag har alltid önskat mig en tjej, troligtvis för att jag BARA känner tjejbebisar! Jag har liksom aldrig ens hållt i en pojkbebis! Men nu fick en kompis en pojke i somras som jag har gosat en hel del med, och jag tror att jag liksom genom detta insett att pojkbebisar är urmysiga de också! Knäppt va...!
    Så nu vet jag inte vad jag önskar mig längre
  • Muffe80

Havs- när du gjorde ul i v 5+0, hur stor var hinnsäcken då? såg ni fostret?

• färnik

Förra gången ville både jag & maken ha en tjej, och så blev det. Hjärta Denna gången spelar det absolut ingen roll för någon av oss, bägge könen är lika välkomna! Det vore praktiskt med en tjej till, så vi får återanvända alla söta klänningarOskyldig, men samtidigt vore det skoj att få en av varje... Även om det inte spelar ngn roll vad det blir, kommer vi ta reda på könet, antagligen åker vi till stora staden och gör 3D/4D UL längre fram, oavsett om vi får reda på´t på RUL eller ej. Jag tycker om att veta i förväg, och liksom kunna knyta an till bebisen redan innan den är född mer på ngt vis, kanske välja namn redan innan och så... (Det gjorde vi med dottern, vi sa redan innan könsul att det var en Alma. och det stämde ju när hon kom ut också. Hade det varit en Greta eller Elsa istället, hade vi väl fått ändra oss då, men det kändes helt rätt hela tiden)

Jag har slutat läsa alla missfallstrådar här på FB, jag får sådan ångest! Ändå råkade jag idag snubbla över en annan medlems MA, där fostret dött i v 13, i en tråd om ngt helt annat, och blev alldeles kall. Tänk om min lilla är död där inne nu, och jag sitter och pladdrar om kön och namn och gud vet allt!?! *råångest*

• Dag och natt
    Muffe: Den var 11 mm, vi såg bara hinnsäcken och gulesäcken. Hade varit skönt att se något mer men det verkade vara för tidigt för det. Tror till och med att läkaren sa till mig innan att vi inte kommer att se något eftersom jag var så tidig (6+1 enligt senaste mens).

färnevik: Men det innebär inte att det händer dig och som vi brukar säga, du väntar barn, inte mf/ma! Det är klart att vi ska få glädjas över våra graviditeter och våga släppa tankarna om mf/ma för en gångs skull. {#emotions_dlg.flower}

Åh jag sitter och tittar på Bygglov som sänder från Sundsvall där jag är uppvuxen, guuud vad man saknar stan när man ser dem filma därifrån! Försöker ibland planera något frö till tanke hos min sambo att vi kan flytta upp dit och köpa hus mycket billigare där. Han är faktiskt inte helt emot det! Jag lobbar vidare. Flört 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma