• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Havs- så den var 11 mm på 6+1?

Blir lite nojig eftersom min var 10 mm ca på 5+4 och han såg inget mer i säcken....

• Dag och natt

Muffe: Ja enligt senaste mens, men läkaren sa att jag var i 5+0. Jag tror inte att jag var så långt gången som 6+1 då eftersom jag vet att ÄL var mycket senare än normalt, snarare 5+4 kanske.

• Muffe80

Hm men ni såg gulesäcken ju, är den liksom vit på skärmen?

Min läkare sa att det kunde vara missfall på gång eftersom han inte såg någon vit prick....

• rontgensyrran

Grattis Odd till den söta pojken i magen! Tänk att vi för några månader satt med våra ÄL och gravtester och testade som galningar i hopp om det det där svaga antydan till streck. Och nu sitter vi här med våra magar och bebisar sparkar ;P Livet är bra härligt ibland!

Såg också programmet biggest loser. Det var väl i denna tråden nån skrev om det??? Jag blev så himla berörd av paret som inte blev gravida för hon hade pco. Jag ville så himla gärna att de skulle få vara kvar och dra in en solskenshistoria på tv. Verkar som att de gör det redan i nästa avsnitt :)

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-09-07 19:39:27 följande:
    Grattis Odd till den söta pojken i magen! Tänk att vi för några månader satt med våra ÄL och gravtester och testade som galningar i hopp om det det där svaga antydan till streck. Och nu sitter vi här med våra magar och bebisar sparkar ;P Livet är bra härligt ibland!

Såg också programmet biggest loser. Det var väl i denna tråden nån skrev om det??? Jag blev så himla berörd av paret som inte blev gravida för hon hade pco. Jag ville så himla gärna att de skulle få vara kvar och dra in en solskenshistoria på tv. Verkar som att de gör det redan i nästa avsnitt :)
    Tack Ja, livet ÄR underbart ibland

Jag såg också det och höll mina tummar för att dem skulle få stanna. När dem sedan visade det som ska komma nästa vecka så blev jag alldeles tårögd och hormonell

Hur mår du annars då?

*kram på dig vännen*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-09-07 19:59:03 följande:
    Tack Ja, livet ÄR underbart ibland

Jag såg också det och höll mina tummar för att dem skulle få stanna. När dem sedan visade det som ska komma nästa vecka så blev jag alldeles tårögd och hormonell

Hur mår du annars då?

*kram på dig vännen*
    Visst blir man! Satt nästan här och snyftade. Så nästa gång lär det säkert komma en och annan tår!

Jag mår kanon! Min mage den växer och jag känner mig på topp. Ska börja på gravidvattenjympa imorgon. Det ska bli kul :)  Hoppas man lyckas hänga med i tempot bara ;P Min bästa vän är dessutom gravid nu i v 7+1, hon fick ju också ett MA inte långt efter mig och detta var deras första försök efter det. Så det är kanonkul att hon ev ska bli mamma i slutet på april. Hon däremot njuter nu inte så fullt av sin graviditet. Mår illa och konstant övertrött! Och kräks lite då och då. Men tänk om några veckor är det förhoppningsvis glömt. Precis som jag nästan glömt hur det var för mig i början. Som tur är har man skrivit lite i gravdagboken här på fl.

Hur är det själv stumpan?

Kramar
  • Mabaja
    ODD: GRATTIS, stort GRATTIS!!! Kul med lyckat rul!

Sofy: Ja han berör. Jag satt med klumpen i halsen. Ska bli kul att se 16 september när de spelar in sista avsnittet, dvs finalen i frihamnen, hur mycket Spogge lyckats gå ner... Enligt min bror var det 36 kg för några veckor sen och han siktade sig in på 20 till innan finalen. och det är bra, både första coh andra resultatet nu i september. stannar han på 36 kg är jag nöjd ändå, för han började i juli! och 50 kg på 3 månader skulle vara sjukt bra resultat!
  • Dag och natt
    Muffe80 skrev 2010-09-07 18:24:26 följande:
    Hm men ni såg gulesäcken ju, är den liksom vit på skärmen?

Min läkare sa att det kunde vara missfall på gång eftersom han inte såg någon vit prick....
    Förlåt att jag inte kunde svara förrän nu, datorn har varit jätteseg idag pga backup.
    Men den såg ut som en ljus bubbla (jag tror att han förstorade upp det så jag såg den alldeles tydligt!) mot det mörka bakom. Tyckte det såg jättehäftigt ut för det var så annorlunda mot vad jag fick se när jag hade missfallet. Men jag tror inte du behöver oroa dig för mf, du har väl inte känt nåt konstigt nu väl? Och din tapp var väl stängd när han undersökte dig? 
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-07 20:57:03 följande:
    ODD: GRATTIS, stort GRATTIS!!! Kul med lyckat rul!

Sofy: Ja han berör. Jag satt med klumpen i halsen. Ska bli kul att se 16 september när de spelar in sista avsnittet, dvs finalen i frihamnen, hur mycket Spogge lyckats gå ner... Enligt min bror var det 36 kg för några veckor sen och han siktade sig in på 20 till innan finalen. och det är bra, både första coh andra resultatet nu i september. stannar han på 36 kg är jag nöjd ändå, för han började i juli! och 50 kg på 3 månader skulle vara sjukt bra resultat!
    Jaaa de gör han verkligen! Jag satt me tårar i ögonen redan när dom cyklade eller om de va crosstrainer där i början, o han inte orkade. Men han såg verkligen inte ut o väga 200 kg! Långt ifrån tycker jag, och så blev ja så jääävla lessen när han berättade att han blivit mobbad, tröstätit osv.. O inte haft ngn flickvän :( Han va ju inte ful alls o herregud personligheten väger väl över ändå, enligt mig iallafall! Sen ska han ju självklart trivas me sig själv.

Åååh va spännande me final snart!! Och jävligt bra jobbat me så många kilo redan! Jisses!! Jag är imponerad av den grabben asså.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma