• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Jag var rätt nyligen, kanske 1,5 år sedan på cellprov men det är nog ingen som minns...
    däremot har jag ju haft förändringar så det kan ju vara uppföljning men tror ingen frågar. Däremot tror de säkert att jag ska till MVC eftersom alla är på mig om barn.... men då får de tro det...

De vet att mitt cellrprov inte görs 5 mil bort, så jag får säga fel tid till jobbet helt enkelt...

Vill inte ha ännu mer minustid

• Muffe80

Om jag ska till läkaren på fredag är jag i 6+4, då kanske de inte ens ser hjärta eller foster... så måste jag dit ytterligare en gång? Känns som man kanske kunde få vänta två veckor innan man kommr dit igen, varför är de så ivriga?

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 10:21:51 följande:
    Om jag ska till läkaren på fredag är jag i 6+4, då kanske de inte ens ser hjärta eller foster... så måste jag dit ytterligare en gång? Känns som man kanske kunde få vänta två veckor innan man kommr dit igen, varför är de så ivriga?
    Kanske, kanske inte. De kan se ett hjärta om du har tur. Men vill du absolut inte gå kan de ju inte tvinga dig!
  • Muffe80

Då skulle jag hellre vänta några dagar och se hjärtat slå... så skippar vi vul i v 8 sen...
    Men hon var himla bestämd och det fanns minsann inga tider alls nästa vecka.... blö!

• kajsalisa

Lycka til idag Cjes! Titta in när du är klar!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 09:02:42 följande:
    Jag vill inte lämna dig ensam heller, vi ska vara gravida tillsammans ju

men jag har ont, det liksom trycker i nedre delen av magen... låter väl inge vidare?

Jag vill inte göra för många vul heller, det sägs ju att det inte är så bra... då blir det minst 5 st totalt med vul och ul innan bebisen är född, och det är väl mycket??
    Relax :) Gå till läkaren på fredag, då ser du ju iallafall om hinnsäcken växt, om de finns ngn gulesäck. Och om de inte finns ngt embryo än så är de inge konstigt heller, de visas senare hos vissa.

Jag ska på mitt 3e VUL på fre, sen ska ja på UL i v 12 o sen RUL i v 18.. De är 5 st. Jag tror inte min BM och gynekolog skulle boka in mig på dom om de va dokumenterat farligt.

Du ÄR gravid, tills motsatsen bevisas.
  • Muffe80

Sofy, lite förvirrad och du har säkerligen skrivit detta, men i vilken vecka såg du gulesäcken??

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-09-08 09:02:42 följande:
    Jag vill inte lämna dig ensam heller, vi ska vara gravida tillsammans ju

men jag har ont, det liksom trycker i nedre delen av magen... låter väl inge vidare?

Jag vill inte göra för många vul heller, det sägs ju att det inte är så bra... då blir det minst 5 st totalt med vul och ul innan bebisen är född, och det är väl mycket??
    Det är absolut inte för mycket. Finns de som går på kontroller varannan vecka med VUL på specialmödravård. Är du orolig åk in! inte bra för bebisen med sån inombordes stress. Förhoppninsvis ser du då ditt lilla hjärta i magen och ett hjärta som pickar fint. Håller tummarna för dig. Kram
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 11:37:54 följande:
    Sofy, lite förvirrad och du har säkerligen skrivit detta, men i vilken vecka såg du gulesäcken??
    Hahah ;) Jaa de haar ja.. på 5+0 såg vi en hinnsäck på 4 mm (!!!!!) Den du ;) PYTTELITEN! På 5+6 såg vi hinnsäck på 15 mm + gulesäck :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma