• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Jag ringde upp sjukhuset nu angående tiden på fredag som de självai nte har meddelat mig om än...
    Funderar på att ta den tiden faktiskt, men om möjligt boka den senare på dagen. Halv elva förstör liksom hela min jobbdag... det vill jag inte.

Lördagar har de inte bokad mottagning va? Jag vill inte gå runt och leva i ovisshet. Vore skönt att veta om det inte är ngt som växer där inne.

• Muffe80

Enda bra tecknet är att jag mår illa, om bebisen inte ens lever kan kroppen väl bespara mig illamående i alla fall... Är så less!!!

Vet inte om jag ska ta tiden på fredag eller inte..... de ringer upp mig halv tio idag och då måste jag veta. eller om jag ska vänta en vecka och boka privat..

spelar det ngn roll om jag går privat för framtidens anteckningar och bm m.m. ?

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 08:40:49 följande:
    Enda bra tecknet är att jag mår illa, om bebisen inte ens lever kan kroppen väl bespara mig illamående i alla fall... Är så less!!!

Vet inte om jag ska ta tiden på fredag eller inte..... de ringer upp mig halv tio idag och då måste jag veta. eller om jag ska vänta en vecka och boka privat..

spelar det ngn roll om jag går privat för framtidens anteckningar och bm m.m. ?
    Jag skulle tagit tiden om jag vore du. För det är så himla jobbigt att gå omkring och inte veta!
    Även om det med största sannolikhet går jättebra, så kan det ju vara skönt att veta. Jag menar, har det mot förmodan inte gått vägen så skulle jag personligen hellre vetat om det än att gå omkring i flera veckor till och vara orolig och inte veta.
    Men som sagt, du ÄR gravid Muffe! Du kanske tycker jag är tjatig, men jag vill verkligen INTE vara gravid utan dig, vännen, så jag vägrar ens tänka tanken att det kan ha hänt något! Du har ju symptom, och det är ett gott tecken.
  • sugarrush

Idag känner jag lite mer symptom! Hurra!
    Vaknade inatt och var super-kissenödig. När jag reste mig upp från sängen började jag må illa, så jag hämtade lite knäckebröd och låg o knaprade på i sängen... GISSA om det blev smuligt!
    Känner fortfarande lite svagt illamående och även lite molvärk, det känns helt fantastiskt!

Idag är jag på 6+4 och i min förra graviditet försvann alla mina symptom på just 6+4, varpå jag åkte till sjukhuset och gjorde ett VUL. Ultraljudet såg bra ut och de såg hjärtaktivitet, men en vecka senare kom missfallet. Jag tror att det var något fel redan när vi gjorde ultraljudet, på 6+4. 
    Men den här gången känner jag ju en hel del på 6+4! Yippie!

• Muffe80

Jag vill inte lämna dig ensam heller, vi ska vara gravida tillsammans ju

men jag har ont, det liksom trycker i nedre delen av magen... låter väl inge vidare?

Jag vill inte göra för många vul heller, det sägs ju att det inte är så bra... då blir det minst 5 st totalt med vul och ul innan bebisen är född, och det är väl mycket??

• Muffe80

Fan va skönt med symtom för dig, grattis!!!!

Om de ser att det är missfall på gång, kan man göra så det kommer ut fortare då eller får man bara vänta??

• Muffe80

Ni som haft många missfall, måste man ha alla dokumenterade hos läkare för att efter 3 st få göra utredning?
    Nu ligger jag långt före i händelserna, men undrar bara...

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 09:06:43 följande:
    Fan va skönt med symtom för dig, grattis!!!!

Om de ser att det är missfall på gång, kan man göra så det kommer ut fortare då eller får man bara vänta??
    Jag vet inte, men jag skulle tippa på att man får vänta ett litet tag. För ibland har de ju faktiskt fel. Det finns ju de som fått höra att det är MF på gång, men när de gått på återbesök har hjärtat slagit och det var inget fel alls på fostret.
  • Muffe80

Åhhh nu vet jag inte vad jag ska göra. Sjukhuset ringde upp och jag sa att jag gärna väntar två veckor och kanske gör privat, eftersom jag absolut helst inte kan åka på fredag med tanke på jobbet. Men hon propsade på att om läkaren sagt att jag ska tillbaka, så ska jag det, till samma hemska läkare..... Hoppas pojkvännen kan följa med så kanske läkaren blir trevligare denna gång...

Så nu har jag en tid halv tio på fredag, 5 mil bort... Vad säger man till jobbet? Det finns egentligen ingen som jobbar den dagen som kan ta mina arbetsuppgifter...
    Ska jag säga att jag ska på cellprov till min kvinnliga chef så får de tro vad de vill? Eller säga att jag har problem med magen som hon "vet" om?

Eller vad??? jobbigt!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 09:48:51 följande:
    Åhhh nu vet jag inte vad jag ska göra. Sjukhuset ringde upp och jag sa att jag gärna väntar två veckor och kanske gör privat, eftersom jag absolut helst inte kan åka på fredag med tanke på jobbet. Men hon propsade på att om läkaren sagt att jag ska tillbaka, så ska jag det, till samma hemska läkare..... Hoppas pojkvännen kan följa med så kanske läkaren blir trevligare denna gång...

Så nu har jag en tid halv tio på fredag, 5 mil bort... Vad säger man till jobbet? Det finns egentligen ingen som jobbar den dagen som kan ta mina arbetsuppgifter...
    Ska jag säga att jag ska på cellprov till min kvinnliga chef så får de tro vad de vill? Eller säga att jag har problem med magen som hon "vet" om?

Eller vad??? jobbigt!
    Säg att du ska på cellprov 5 mil bort. Då kommer ju tiden verka rimlig, som du ska vara borta från jobbet.
    Om du snackar lite med kollegorna om cellprovet och att du är lite nervös och att du tycker det är obehagligt så kommer nog alla att tro dig.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma