• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Kan inte, sitter bara och väntar på forsen av blod

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 13:02:02 följande:
    Så sa du förra veckan också, och va hände? Inget blod :) Som flera personer härinne har sagt så har dom haft bruna flytningar, blod, rosa flytningar osv o de går bra ändå.

Mensvärk = Växtvärk! Livmodern växer.
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-09-08 13:02:02 följande:
    Gumman... kikar in här för att suga åt mig av lite hcg och så hittar jag dig, helt under isen... jag hoppas sååå att det kommer gå vägen för dig gumman! De bruna flytningarna upphörde förra gången, du har en del symtom och det finns det som har flytningar eller tom blödningar under hela graviditeten!

När mina stickor inte blev starkare så blev jag såklart ledsen.. men på ett annat plan bekräftade de lite vad jag kände i kroppen.. nått var fel..
    Din starka känsla över att det är mf på gång kan bero på att du har gått igenom det här tidigare alltså att du bara är rädd nu! Du har fått starka plus, de bruna flytningarna förra gången blev inte mer än just det! Jag hoppas och tror att det kommer gå superbra för dig.. Gör det det finns alla fina tjejer här inne, går det inte bra så finns jag och de andra tjejerna i systertråden... Oavsett vilket så är du inte ensam, jag vill bara du ska känna det!  *kraaaaam*
  • Muffe80

mmmm.... ok då, men värk och flytning samtidigt kan inte vara bra, inte för att vara neggo men jag tror det är början på missfall... känns så!

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-08 13:15:35 följande:
    mmmm.... ok då, men värk och flytning samtidigt kan inte vara bra, inte för att vara neggo men jag tror det är början på missfall... känns så!
    men samtidigt är vi många i tråden som haft precis som dig och det gått bra! jag är 36+6 idag och har nåt som bankar på insidan... Odd är en av de som blödit, Längtan en annan... Vi är ett gäng och hittills är det bebisar på gång!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 13:15:35 följande:
    men värken har du ju annars också? växtvärk alltså? :) försök slappna av nu, stress e inge bra. så tar du läkartiden på fredag, så får du se då!

jag tror inte de e ngn fara.. :)

kramkram!
  • Muffe80

Jaja, jag ska ta läkartiden på fredag

Men jag har inte så här ont i vanliga fall...

• sugarrush

Muffe, vänta och se innan du tar ut sorgen i förskott. Det kan ju vara så att det inte är någon fara alls.
    stor kram!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 13:22:35 följande:
    Jaja, jag ska ta läkartiden på fredag

Men jag har inte så här ont i vanliga fall...
    Försök att sluta analysera allt, jag va likadan men har lugnat ner mig lite nu. De som händer gör de, vare sig jag vill eller inte. Jag kan inte påverka om de blir MF denna gång också, så därför vill jag njuta den tiden jag ÄR gravid, tills motsatsen bevisats isåfall.

Jag vet hur jobbigt de är, jag fick ju färskt blod 2 ggr i början, och blev livrädd. Ledsen. Arg. Besviken. Men de avtog. Och de går framåt. Du fick bruna flytningar förra veckan, dom avtog o ni såg en fin hinnsäck. Du mår illa säger du. Va gravid nu! :) Jag låter hård, jag vet. Men de är så svårt att formulera sig, menar ingenting illa men alla har vi varit nervvrak av oro. Men egentligen hjälper de ingenting alls. Kroppen gör som den vill ändå.

Försök koppla av nu, vi är många som tänker på dig och som håller tummarna!

På fredag vet du, de är inte långt kvar :)

Kramar!
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-08 12:51:04 följande:

Idag blir det besök hos bm! Är näst sista inbokade. Har inte varit där på ett tag så ska bli spännande att få se mina värden. Blodtryck och hb framförallt eftersom det är de jag haft lite strul med. Har fått ta om mitt blodtryck ett par gånger, men som tur är så är det ju övertrycket som är högt för mig... Sen hb är spännande med eftersom det varit ganska dåligt men ökat på sig av sig själv. Sist uppe på hela 119!!! Så har inte käkat nå järntabletter på 1.5 månad. Så nu ska det bli riktigt spännande!

Sen ska det även bli kul att se hur jag ligger på sf-kurvan och höra hjärtslagen!

Fan va härligt!! Hoppas de går bra! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma