• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Japp då var det klart då...THE KUBE-TEST. Samma BM som jag hade förra gången. Då gav hon upp och skickade in mig till spec.läkaren, men denna gången slapp vi det. Skönt!
    Nuffrorna blev:

Trisomi 21 (Down): 1:1756
    Trisomi 13 och 18 1:20 000
    CRL: 7,6= 13+2
    Nackmåttet: 2,1
    Variabeln 1: 88 (min åldersrisk 39 Down)
    hCG:76 mmol (tror jag enheten är)
    PAPP-a: 2,41 mmol (tror jag det var)

Vad säger ni? Och nu vill jag verkligen höra, var helt ärliga. Hade ni gått vidare med FVP? Då ska man väga in att FVP har 1:100 MF och KUB kan 10 av 100 vara fel. Frågade honsom gjorde uträknigen om den där en-procentaren av FVP. Omdet kunde bero på läkaren skicklighet med nålen eller en ovan läkare...men nej. På vissa kvinnor startar förlossningen när man tar hål på hinnorna. Precis som när man ska föda i princip.

• Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-08 18:46:48 följande:
    Japp då var det klart då...THE KUBE-TEST. Samma BM som jag hade förra gången. Då gav hon upp och skickade in mig till spec.läkaren, men denna gången slapp vi det. Skönt!
    Nuffrorna blev:

Vad säger ni? Och nu vill jag verkligen höra, var helt ärliga. Hade ni gått vidare med FVP? Då ska man väga in att FVP har 1:100 MF och KUB kan 10 av 100 vara fel. Frågade honsom gjorde uträknigen om den där en-procentaren av FVP. Omdet kunde bero på läkaren skicklighet med nålen eller en ovan läkare...men nej. På vissa kvinnor startar förlossningen när man tar hål på hinnorna. Precis som när man ska föda i princip.
    av de siffror jag förstår låter det ju som ganska bra siffror, men så är det inte så mycket mer än just trisomisiffrorna jag förstår! :)
  • kajsalisa

Skönt att det är gjort Happiness. Jag kan absolut ingenting om sånt där, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. I mina öron låter det bra, men vad vet jag?! En kram får du i alla fall. \o/

• Odetta
    Happiness skrev 2010-09-08 18:46:48 följande:
    Nuffrorna blev:

Låter toppen ju!!! WOHOOO!

Jag personligen hade nog skippat FVP. Tycker siffrorna ser fina ut och jag persoligen är alldeles för rädd för mf för att riskera något. Just my point of view

***bamsekramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-09-08 18:51:16 följande:
    av de siffror jag förstår låter det ju som ganska bra siffror, men så är det inte så mycket mer än just trisomisiffrorna jag förstår! :)
    Det är bara Trisomierna man ska titta på. Det är de  enda siffrorna som räknas.
  • färnik

I mina ögon är det också bra siffror, jag blir väldigt glad om jag får 1:20000 på de värre trisomierna...

I dag har jag haft en eländig dag, spydde 10ggr på de första två timmarnba jag var vaken, och sedan har resten av dagen varit en illamående dimma bara. Nu på kvällen är det lite bättre. I morgon är det inskrivning för mig, hoppas min bm är bra! Hade en sådan värdelös bm med dottern, jag hoppas att jag denna gången har skinn på näsan nog att byta bm om jag inte trivs.

Jag har lite dåligt samvete över min dotter. Hon mår så dåligt över att mamma bara ligger i sängen och är sjuk, blir ledsen och grinig och gnällig, och allt är jättejobbigt för henne. Hon vet ju varför, men det är ändå svårt att ta in och förstå när man bara är 4 år. Jag har ju mått så här till och från i typ 1 år, med alla graviditeter och mf, och det sliter på henne. Känner att jag är egoistisk, som envisas med graviditet på graviditet, trots att lilltösen mår kasst av det.. Gråter

• Cjes83

Ändrar mitt BF- datum hela 3 dagar :) Så har gått 3 dagar mer än dom sa på KUBen, 18+1 idag.
    Allt gick jätte bra idag o liten såg så fin o frisk ut :) Allt satt där det skulle o alla delar va där. Liten ville dock inte vara med på foto, så vi fick inga bra bilder. Men köpte 2 ändå :) 18 cm lång o vägde 177 gram.
    Jag tyckte mig minsann se en snopp o tänkte är det så enkelt o se vad det är för kön..men precis när jag tänkt detta så berättade BM att det va navelsträngen, Hahaha!! :)

{#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Cjes- 7 februari (3:e försöket efter MA januari -10, Hade även MF oktober -09)
    Odd - 8 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 25 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet
    Sugarrush - 30 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj

• sofy

Jag gillar inte mina proggisar! Haft ljusbruna flytningar sen ja stoppade upp en sån idag runt lunch, inte mkt men ändå. Och sen va iofs mannen därinne o pillade igår me fingrarna, kanske den e lite känslig för de också.. haha ;)

Härligt Happines!! Jag kan ingenting om sånt där, men de verkade väl bra? :)

Och grattis Cjes till lyckat RUL!

{#emotions_dlg.flower}

• Cjes83

Sofy : Det kan mycket väl vara så att du är lite känslig där nu, jag va det i början av min graviditet. Fick lite färgade flytningar efter sex vid 2 tillfällen men nu så blir det inte så. Man får ju lite skörare slemhinnor o vissa säkert mer än andra. Säkert inget att oroa sig för :)

• sofy
    Cjes83 skrev 2010-09-08 19:59:03 följande:
    Sofy : Det kan mycket väl vara så att du är lite känslig där nu, jag va det i början av min graviditet. Fick lite färgade flytningar efter sex vid 2 tillfällen men nu så blir det inte så. Man får ju lite skörare slemhinnor o vissa säkert mer än andra. Säkert inget att oroa sig för :)
    Jaa jag hoppas på de iallafall! :) Hade ju två små blödningar me färskt blod i början för 3v sen o de berodde på proggisarna. Nu kom de ju ljusbruna flytningar, dock inte mkt men men.. Jaja vi får se hur de utvecklar sig. Kan ju inte göra så mkt åt de ändå, VUL på fre..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma