• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Om du var jag, skulle du då gå på typ ett motionspass/gympa ikväll på en timme?
    Har lovat en kompis att gå som inte vet om min graviditet, men min mensvärk ger sig inte så jag är inte så sugen.

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 15:12:49 följande:
    Bra sugar!

Har du mensvärk också?
    Nej men jag hade lite molvärk imorse. Igår kväll ganska stark molvärk, men långt ifrån sådan stark mensvärk som jag har när jag har mens (jag tar ju superstarka receptbelagda tabletter när jag har mens)
  • Mabaja

Så nu har jag varit till bm. Det var ju spännande. Man lär sig nåt nytt varje dag..

SF-mått: 34 cm (åter upp på normalkurvan)
    Hjärtslag: 148 (efter mycket bråk för att kolla hur huvudet ligger- bm sa att det var en arg bebis)
    Blodtryck: 138/81, fick ta om även denna gång men ingen äggvita
    Blodsocker: 4.7
    HB: 123..

Ja hur ligger bebisen då? Jo antingen har jag huvudet nedanför revbenen eller en väldigt fast rumpa. Så imorgon måste jag in till ackis för bedömning och nytt ul. Bm tog in deras GAMLA ul-apparat (slutade användas inom vården för 10-15 år sen) men kunde inte avgöra... Så blev en till bm och samma resultat där så nu blir jag skickad till Uppsala. Var tydligen liiiite panik eftersom jag är 37+0 imorgon och bebisen klassas som fullgången. haha.

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-08 17:38:12 följande:
    Så nu har jag varit till bm. Det var ju spännande. Man lär sig nåt nytt varje dag..

Hjärtslag: 148 (efter mycket bråk för att kolla hur huvudet ligger- bm sa att det var en arg bebis)

Ja hur ligger bebisen då? Jo antingen har jag huvudet nedanför revbenen eller en väldigt fast rumpa. Så imorgon måste jag in till ackis för bedömning och nytt ul. Bm tog in deras GAMLA ul-apparat (slutade användas inom vården för 10-15 år sen) men kunde inte avgöra... Så blev en till bm och samma resultat där så nu blir jag skickad till Uppsala. Var tydligen liiiite panik eftersom jag är 37+0 imorgon och bebisen klassas som fullgången. haha.
    Verkar ju bli spännande. Snart är din bebis här. Hoppas den fixerat sig neråt och att det bara var en fast rumpa, hihihiiii..lät så sött! Med fast rumpa.  Det är skillnad från min daller daller. Men nu ska det bli andra bullar nu när jag börjar på vattenjympa idag :D
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-08 17:41:45 följande:
    Verkar ju bli spännande. Snart är din bebis här. Hoppas den fixerat sig neråt och att det bara var en fast rumpa, hihihiiii..lät så sött! Med fast rumpa.  Det är skillnad från min daller daller. Men nu ska det bli andra bullar nu när jag börjar på vattenjympa idag :D
    Ja snart är den här! :) De trodde att rumpan ligger under revbenen men eftersom de inte vågade garantera så blir jag tvungen till nytt ul.. Mitt åttonde i den här graviditeten då! :) Se vad de säger. :) Ja lite roligt om bebisen har en fast rumpa, för jag och Daniel har platta rumpor. haha.
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-08 17:38:12 följande:

Härligt att de gick så bra! :)

Lycka till imorn!
  • sofy

Har fått kallelse till KUB den 18 oktober, och till RUL den 29e november. Gah! Känns konstigt att se datumen på kylskåpet nu, känns som en lååång väg kvar.. Men de e kul iallafall! :)

• EricaN81
    sofy skrev 2010-09-08 17:58:43 följande:
    Har fått kallelse till KUB den 18 oktober, och till RUL den 29e november. Gah! Känns konstigt att se datumen på kylskåpet nu, känns som en lååång väg kvar.. Men de e kul iallafall! :)
    Kul med datum redan nu.-...själv väntar jag på min inskrivning denm 23 september...känns som en evighet dit!
    Muffe80 skrev 2010-09-08 15:38:29 följande:
    Har lovat en kompis att gå som inte vet om min graviditet, men min mensvärk ger sig inte så jag är inte så sugen.
    Jag har oxå som mensvärk fast det känns lite annorlunda nu...till och från..och har haft så sedan vecka 4-5...nu vecka 8...fast jag ska inte vara negativ men känner du på dig att något är fel är det kanske så...när jag fick mitt mf kände jag redan innan att det skulle inte bli en sommarbebis...o en kollega förslog att vi skulle lyssna efter hjärtat på jobbet...men jag kände att det inte var någon ide...alla symtom försvann...o det blev ju mf oxå...så jdet är inte meningen att skrämma dig! men jag tror ofta man känner på sig! Jag hoppas självklart det är bra med din lill'a och att du får se ett hjärta slå på fredag!!
  • sofy
    EricaN81 skrev 2010-09-08 18:16:08 följande:
    Kul med datum redan nu.-...själv väntar jag på min inskrivning denm 23 september...känns som en evighet dit!
    Muffe80 skrev 2010-09-08 15:38:29 följande:
    Joo de e roligt me datum, men samtidigt skrämmande! Får se om man tar sig så långt :) Hoppas.
  • EricaN81

Det är klart vi tar oss så långt! Vi ska ju få bebisar i april!!o inte ska de komma ut tidigare...tidigast i mars isåfall..=)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma