• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Hapiness: Jag hade inte gått vidare med FVP. Jag tycker som de andra skrivit att siffrorna låter BRA.
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-09-08 22:08:21 följande:
    Bara nyfiken fråga, gjorde du nått annorlunda denna gången? Typ stod på huvudet när ägget fäste, käkade magiska piller eller dansade en särskild dans? *need to know!*  ;)
    Hahahahahaha!!!! ;D Du e så rolig!

Svaret är..

Absolut INGENTING! Jag kopplade faktist bort bebisverkstan helt, all oro "försvann" när ja tagit prover inför utredningen så ja slappnade bara av helt psykiskt. Vi drack massa vin, hade trevliga grillkvällar/poolpartyn, gick promenixer, umgicks.. bara levde :) Jag hängde inte alls mycke på FL, va inne nångång o skrev här att ja levde bara, that's it. Så de e väl de isåfall ;)

Mina tankegångar va väldigt positiva då, för ja kände att hjälpen fanns nära då liksom. De va typ "Allt sker av en mening. Så nu händer de när de händer.."

Tyvärr ingen speciell bebisdans, inge stå på huvvet eller så heller haha! :D
  • sugarrush
    Happiness skrev 2010-09-08 18:46:48 följande:
    Japp då var det klart då...THE KUBE-TEST. Samma BM som jag hade förra gången. Då gav hon upp och skickade in mig till spec.läkaren, men denna gången slapp vi det. Skönt!
    Nuffrorna blev:

Trisomi 21 (Down): 1:1756
    Trisomi 13 och 18 1:20 000
    CRL: 7,6= 13+2
    Nackmåttet: 2,1
    Variabeln 1: 88 (min åldersrisk 39 Down)
    hCG:76 mmol (tror jag enheten är)
    PAPP-a: 2,41 mmol (tror jag det var)

Vad säger ni? Och nu vill jag verkligen höra, var helt ärliga. Hade ni gått vidare med FVP? Då ska man väga in att FVP har 1:100 MF och KUB kan 10 av 100 vara fel. Frågade honsom gjorde uträknigen om den där en-procentaren av FVP. Omdet kunde bero på läkaren skicklighet med nålen eller en ovan läkare...men nej. På vissa kvinnor startar förlossningen när man tar hål på hinnorna. Precis som när man ska föda i princip.
    Det ser ju jättebra ut. VIlka siffror! Härligt!
  • sofy

Nu sticker ja in till gynakuten.. Vaknade me blod i trosorna. Känns som ja har nån liten "flärp" på livmodertappen, får se om de e någe sår eller polyp eller om de e MF! Återkommer senare..

• sugarrush

Lycka till Sofy! Men jag är säker på att det inte är ngn fara. Kram!

• sugarrush

Godmorgon mina favorittjejer!
    Imorse använde jag mitt sista CB digital som jag hade liggandes hemma... Det var väl lika bra att bli av med skiten tänkte jag, numera hyser jag ju ett stort hat mot CB digital eftersom det oroar en massa folk i onödan då veckoindikatorn så ofta visar fel. Men vet ni, efter bara en minut kom resultatet "gravid 3+" upp i rutan. Det var ju skönt ändå och jag pustade ut, det visar ju att hormonet stiger!
    Men nu tänker jag ALDRIG mer i mitt liv köpa CB digital. Detta j-a skit-test alltså....!

• Muffe80

Grattis Sugar! Skönt!!!

Sofy, hoppas det inte är någon fara. Håller tummarna.

För mig började dagen inte bra. Mådde illa inatt, var på toa tre gånger och på morgonen försökte jag få i mig juice och knäckemacka men fick gå och lägga mig igen pga illamående. Kravlade mig upp till badrummet och tog en folsyratablett och tog även ett "mitt val kvinna" eftersom jag ätit så dåligt sista tiden... Kände redan när jag delade den stora tabletten att den luktade AS, men jag svalde skiten och upp kom allt lika fort...

Spydde 2 ggr inom 5 minuter.... fy faaaan!

Nu sitter jag halvt död på jobbet och undrar hur jag ska orka genom dagen!

Avbokade tiden på gyn imorgon effter samtal med sambon, tycker det är trist att han inte kunde delta så då vill jag inte dit. Väntar två veckor och hoppas jag kan boka in privat vul, det ni... Jag står ut länge
    Är det missfall så visar det sig snart ändå ju, men nu mår jag så dåligt så jag tror verkligen det är en bebis där inne...

Ska börja läsa på om tips på illamående nu.

Kram på er

• sugarrush

Stackare Muffe! Det låter inget skoj.
    Har du testat postafen? Jag vet många som har hjälpts av det..

• Odetta
    sofy skrev 2010-09-09 07:11:32 följande:
    Nu sticker ja in till gynakuten.. Vaknade me blod i trosorna. Känns som ja har nån liten "flärp" på livmodertappen, får se om de e någe sår eller polyp eller om de e MF! Återkommer senare..
    Håller mina tummar och tår vännen!!! ***bamsekramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma