• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-09 09:49:07 följande:

Mys

Nu blev jag lite fundersam på om min säck verkligen var rund... den såg mer avlång ut... det är alltså inte bra.. hm! Dock sa inte läkaren ngt om just det. Kanske skulle tagit tiden imorgon iaf.... fan så velig man är!!!

Jaaa :D

Äääeh.. vissa har ju inte runda säckar. Hon sa att om de e MF eller så på g så kan säcken va avlång o ihopsjunken. Men någon härinne, minns inte vem hade ju en avlång säck me sitt foster i :) Så de varierar nog också!
  • Muffe80

Min såg runt ut på håll innan han zoomade in, då såg den avlång ut... tror jag... jag var så förvirrad just då!

Skit samma, vi får väl se hur allt utvecklar sig. Nu orkar jag inte sitta i telefonkö och boka fler tider ...

• Muffe80

Men sofy, det blir alltså ok bilder när du nu tog med din egna kamera? Var det din egen som du tog med på skärmen eller fick du bilder med dig hem som du sedan tog kort på och lade in här?

Vi ska till ett ställe den 23:e som inte har bilder att skriva ut, gammal apparat kanske, men funderar på om man kan ha med kameran då

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-09 09:56:10 följande:
    Men sofy, det blir alltså ok bilder när du nu tog med din egna kamera? Var det din egen som du tog med på skärmen eller fick du bilder med dig hem som du sedan tog kort på och lade in här?

Vi ska till ett ställe den 23:e som inte har bilder att skriva ut, gammal apparat kanske, men funderar på om man kan ha med kameran då
    Haha ja fick bilder utskrivna :) O sen tog ja bild på dom me min mobil.. ;)
  • Muffe80

Ursäkta mina dumma frågor Sofy, men jag är gravid

• Muffe80

Känns som jag tar över tråden

En fråga:

Äter ni mer än vanligt och äter ni något speciellt som är bra för barnet?
    Hur mycket folsyra i form av tablett?
    Äter ni mycket frukt, grönt, broccoli m.m.?

Tipsa mig gärna om superbra saker att äta! Är så rädd att bebisen kommer få en skada bara för jag får för lite mat i imig...

• färnik

Hemma från inskrivningen, som inte hann bli färdig på den avsatta timmen. Jag hade för mkt med mig i bagaget, med reumatiska besvär, hyperemesiss, missfall, förlossningsdep. osv... Så fortsatt inskrivning om en vecka då. Tungan ute

• Odetta

SOFY!!!!!

SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄKLA UUUUUUNDERBART!!!! WOHOOOO för din lilla räka!

***bamsekramar***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-09 09:49:07 följande:

Mys

Nu blev jag lite fundersam på om min säck verkligen var rund... den såg mer avlång ut... det är alltså inte bra.. hm! Dock sa inte läkaren ngt om just det. Kanske skulle tagit tiden imorgon iaf.... fan så velig man är!!!

Nu får du skärpa dig gumman! 

Livmodern är INTE helt rund. Och även om hinnsäcken är det så SYNS DET INTE från alla vinklar och håll och kanter OM MAN INTE SPECIFIKT SKA TITTA PÅ JUST DEN. Så sluta jaga upp dig själv nu gumman! det såg bra ut vid ditt förra VUL och då får du ta och tro på det....du kommer bli knäpp annars!

Tills motsatsen är bevisad så är du gravid min vän!

(och jag veeeeeet hur svårt det är att inte nojja, men försök att inte LETA fel hela tiden...man mår verkligen inte bra av det i längden!)

*stor stor kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-09 11:48:11 följande:
    Känns som jag tar över tråden

En fråga:

Äter ni mer än vanligt och äter ni något speciellt som är bra för barnet?
    Hur mycket folsyra i form av tablett?
    Äter ni mycket frukt, grönt, broccoli m.m.?

Tipsa mig gärna om superbra saker att äta! Är så rädd att bebisen kommer få en skada bara för jag får för lite mat i imig...
    Jag äter allt som jag åt innan jag ej var gravid detta är min tredje gravidietet eller ja fjärde som inte hade börjat bara till vecka 8+ men jag äter idag som vanligt fast dricker mer och äter oftare så jag e hungrigare oftare haha och äter massa frukt och grönt och advocado mumms
    Det tabletter jag äter är gravijern som dom heter jerntabletter.
    Alltid haft lågt blodvärde men bar blodtryck men lågt mkt lågt blodsocker så jag svimmar hela tiden
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma