• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Lovar att skärpa mig

Det är fan jobbigt att sitta på jobbet med en hink bredvid skrivbordet. Känns som jag ska spy när som helst.

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-09 13:52:10 följande:
    Lovar att skärpa mig

Det är fan jobbigt att sitta på jobbet med en hink bredvid skrivbordet. Känns som jag ska spy när som helst.
    Skrattar gumman du kommer må bättre när som eller om några veckor eller kanske månader men du e gravid hehe det ska vi vara glada för
    bara prata på om våra gravditeter haha underbart ju
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Happiness

Sofy. Nu skrämde du livet ur mig    shit vad skönt att allt såg så fint ut. Härligt! Men visst blir man förbaskad på att kroppen ska hålla på och dumma sig med blod och skit....bara för att skrämmas. Lägg av med det säger jag bara. Inget blod varken brunt rosa ,mörklila grönt eller vad 17 som helst.

INGET tack...egentligen behövs inga genomskinliga flytningar heller. Bort med rubbet

• färnik

Fick prova en angelsound idag, och tänkte att det skulle ju lugna mig. Eh... hörde inga hjärtljud? Däremot hörde jag navelsträngens svochande, så maskinen fungerade ju iaf...

Nu är jag ju snarare MER orolig, inte mindre...?!  Skulle inte testat den där maskinen! Gråter

• färnik

Vid närmare eftertanke... Visst borde fostret leva om navelsträngen pulserar? Den pumpar väl inget blod till ett dött foster?!  I så fall borde allt vara i sin ordning ändå...  Om inte jag misstog navelsträngsljudet för ngt annat då, men jag vette tusan vad det skulle kunna vara, det är ju ett väldigt speciellt ljud, det där svochandet... Obestämd

• Muffe80

Gud så skönt att man kan skriva av sig här inne, har sån konstig värk i magen just nu... vet inte vad jag ska ta mig till... känns som ngt bänds ut
    plus illamåendet på det, får man ångra sig om att vara gravid haha!

Angående angelsoundet, kan det inte vara så att det är svårt att gissa exakt var bebisen ligger och vart hjärtat är, eller hörs det liksom i hela magen?

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-09-09 14:27:46 följande:
    Vid närmare eftertanke... Visst borde fostret leva om navelsträngen pulserar? Den pumpar väl inget blod till ett dött foster?!  I så fall borde allt vara i sin ordning ändå...  Om inte jag misstog navelsträngsljudet för ngt annat då, men jag vette tusan vad det skulle kunna vara, det är ju ett väldigt speciellt ljud, det där svochandet... Obestämd
    Navelsträngen ger blod fast barnet fostret är dött

Jag gjorde gravtest i vecka 6 och blev inskriven hos bf och bf skulle vara 4 aug 2010 men vecka 8+ kom h*n ut det visade sig att den var redan död i vecka 4
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-09 14:44:53 följande:
    Gud så skönt att man kan skriva av sig här inne, har sån konstig värk i magen just nu... vet inte vad jag ska ta mig till... känns som ngt bänds ut
    plus illamåendet på det, får man ångra sig om att vara gravid haha!

Angående angelsoundet, kan det inte vara så att det är svårt att gissa exakt var bebisen ligger och vart hjärtat är, eller hörs det liksom i hela magen?
    Hahaha, nu får du göra som Odd säger, lugna ner dig o hitta inte fel överallt!! Ja, något bänds ut - LIVMODERN! Den växer.. äre konstigt? ;)
  • Cjes83

Åhh va nervös jag blev där soofy!! :) Men GRATTIS till din räka o det pickande hjärtat!!! :) så underbart!

Muffe: Hinnsäcken brukar ofta se lite avlång ut på bilderna, det har den gjort på mina. Så du behöver inte oroa dig för det, BM hade nog sagt till om den va ihopsjunken. tror du inte de? :)

Jag äter inget annorlunda nu när jag är gravid. Lite mer frukt o grönsaker försöker jag få i mig. Kanske äter lite mer nu, hoppas aldrig över frukost längre som jag kunde göra förut pga tidsbrist o stress.
    Åt folsyra till v 12 som min BM rekomenderade, tror det är 400mg i den tabletten o den innhöll enbart folsyra.

• sofy
    Odetta skrev 2010-09-09 12:53:03 följande:

SOFY!!!!!

SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄKLA UUUUUUNDERBART!!!! WOHOOOO för din lilla räka!

***bamsekramar***

Jaaaa, fuckin' amazing!! :D Jag blev i chock, va SÅ inställd på MF då de rann blod o de kom ut en stooor klump i rätt size liksom, såg ut som hinnor o sådär, men så levde lilla räkan! Yiha! :D De e väl bra som fan att hjärtat pickar på liksom? ;D

Ringde upp min grabb direkt efter o halvskrek i korridoren "Hjärtat slåååår!!!" Och han va ju också inställd på dåligt besked o ba "Vilket hjärta?" Haha! När ja då sa "Bebisens.." Då blev han skitglad så ja åkte o mötte dom vid lunchen o visade bilderna! :D

Hon sa att om de e en polyp (ska fråga min ordinarie läkare imorn..) så kan den fortsätta ge blödningar, eller om de va moderkakan eller va hon sa som låg långt ner o skapade blödningar, ja lyssnade inte så noga ja låg mest o stirrade på de blinkande lilla hjärtat på skärmen! :D

Iiiiih!

Maassa kramar!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma