• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    FruW skrev 2010-09-09 18:11:52 följande:

Sofy - ett Lassefan kanske? Jag hoppas verkligen att vi snart är där allesammans med söta små bebisar i famnen!

Haha, han e grym! ;) Min gud.

Jaa men de är vi! 2011 är vårt år! Så äre bara! :)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-09 18:15:19 följande:
    Jag vet inte om den är fixerad. :( hon sa inget om det. men är den det så ja då blir det nog en besvärligare förlossning... som om de inte redan förvarnat mig om att jag kommer få en seg och jobbig en, pga att jag tar bricanyl mot astma... :)
    Besvärligare, pga bricanyl? Why? Förvånad

Jag tar bricanyl och seretide..
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-09-09 18:18:50 följande:
    Besvärligare, pga bricanyl? Why? Förvånad

Jag tar bricanyl och seretide..
    Man ger bricanyl till kvinnor som riskerar att föda för tidigt, dvs stoppar händelseförloppet. så till mig har de sagt att det kan bli en seeeeg och utdragen förlossning just pga bricanylen.
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-09 18:15:19 följande:
    Jag vet inte om den är fixerad. :( hon sa inget om det. men är den det så ja då blir det nog en besvärligare förlossning... som om de inte redan förvarnat mig om att jag kommer få en seg och jobbig en, pga att jag tar bricanyl mot astma... :)
    Bricanyl? Jag är som Sofy frågvis...på vilket sätt?
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-09 18:23:26 följande:
    Man ger bricanyl till kvinnor som riskerar att föda för tidigt, dvs stoppar händelseförloppet. så till mig har de sagt att det kan bli en seeeeg och utdragen förlossning just pga bricanylen.
    Aaah jo men de visste jag.. Tänkte bara inte så långt, haha! Då vet man va man har o vänta då.. men du e först ut så du får ju berätta om de va så sen! ;)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-09 18:23:43 följande:
    Bricanyl? Jag är som Sofy frågvis...på vilket sätt?
    Läs ovanstående inlägg.. det är iaf förklaringen jag fått av en bm och en läkare...
  • Muffe80

Glad för din räka sofy Längtar till vårt vul om två veckor.

Nu kommer jag nog inte skriva så mycket mer här idag, är AStrött och har redan sovit en timme efter jobbet och nu blir det soffan och troligen mer sova Försöka sova bort illamåendet. Inte för att klaga (för det gör jag ju aaaaldrig...) men jag har fan mått illa hela dagen idag.

• Mabaja
    sofy skrev 2010-09-09 18:26:20 följande:
    Aaah jo men de visste jag.. Tänkte bara inte så långt, haha! Då vet man va man har o vänta då.. men du e först ut så du får ju berätta om de va så sen! ;)
    Får förresten gratulera till din lilla lilla bebis! :)

Ja om senast fem veckor vet jag vad en förlossning är för nåt. haha. Alltså på riktigt! :)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-09 18:59:01 följande:
    Får förresten gratulera till din lilla lilla bebis! :)

Ja om senast fem veckor vet jag vad en förlossning är för nåt. haha. Alltså på riktigt! :)
    Man tackaar! :D Haha ja den e verkligen liiiiten! 1 cm drygt.. Hahah!

Jaa herregud.. hur känns de? Nervös? Eller laddad? :D

Glad att ja har ett tag på mig o förbereda mig... Drömmer
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-09 18:27:08 följande:
    Läs ovanstående inlägg.. det är iaf förklaringen jag fått av en bm och en läkare...
    hhaahaaa..hann inte läsa det innan jag postade. Satt väl för länge och segade innan uppdatering. :P Jaha...hade jag inte en aning om. Det är mycket man inte vet egentligen när man tänker efter. Jag ska förresten gå på fk utbildning/informations möte. Nån mer som planerat att gå eller ni kanske kan det sen tidigare graviditeter?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma