• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    färnevik: Min bm sa att ibland hör man inte ens hjärtljuden med dopplern de använder på mvc. Jag fick väldigt diffusa hjärtslag en gång (hon var osäker på om det var navelsträng, hjärtljud eller min puls då alla tre går på samma frekvens) och då berättade hon att ibland får man lita på svischandet i navelsträngen för arbetar den finns ett hjärta som slår.
  • färnik

tack Mabaja, då ska jag försöka nöjja mig med att jag iaf hörde svochet. Men det är svårt, jag ville ju höra det lilla galoppljudet också ju!

• rontgensyrran
    färnik skrev 2010-09-09 16:35:44 följande:
    När jag läser på nätet verkar det så iaf. Hoppas det. =/

Det är ju så svårt att veta varför jag inte hörde hjärtljud, hittade jag inte fostret? Är det för mkt fett i vägen (är lite rund...) Ligger moderkakan i vägen? Jag vet ju ingenting. Usch, jag är riktgit upprörd över det här nu.
    När jag var hos bm i ca v 18 så tog det dööö lång tid innan hon hittatade bebisens hjärtljud. Jag låg kanske i 5 min och hann oroa mig massor innan vi fick in bebisen. Så det bli kanske lättare att hitta hjärtljud ju längre man går. Och det kan nog vara lite besvärligt i början, så oroa dig inte i onödan!
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-09 17:06:37 följande:

Var till bedömningen idag och bebisen ligger precis som den ska med huvudet nedåt. Även denna bm kunde konstatera att det inte gick att känna vad som var vad så blev ul och då var huvudet neråt... men bebisen tittar uppåt, dvs ut mot magen. Rumpan vid mina revben, knäna mitt i magen och fötterna på vänster sida.

Så nu är det bara att vänta på att WT ska vilja komma ut!

Är bebisen hel fixerad nu? Kommer den att födas med ansiktet upp. Inte för att skrämma dig, men är det inte lite besvärligare förlossningar med ansiktet upp?
  • rontgensyrran

Stort grattis Sofy! Tur att man inte har hunnit följa tråden under dagen, då hade jag blivit nervös för din skull! Men nu började jag med att läsa att allt gått bra :)

• sofy
    rontgensyrran skrev 2010-09-09 17:32:02 följande:
    Stort grattis Sofy! Tur att man inte har hunnit följa tråden under dagen, då hade jag blivit nervös för din skull! Men nu började jag med att läsa att allt gått bra :)
    Hahaha ;) Jaa, eller ja.. hinnsäcken va exakt i storlek för den veckan ja är i, fostret va dock bara 8 mm, men hon hade svårt o mäta exakt då gulesäcken låg lite konstigt o va lite ivägen osv. Men man kanske inte ska lita så mkt på de nu, den har ju inte ens armar o ben så e väl svårt o få allt exakt liksom. Allt annat va ju fint o hjärtat tickade på så då litar ja väl på de :) Räkan får väl växa på sig lite bara tycker ja! :D
  • FruW

Hej tjejer!

Är inne o läser i er tråd i förhoppning att själv få hamna här snart.. Såg Sofys skrämmande inlägg i morse, men varit på jobbet hela dagen o då kan jag inte skriva här (men läsa bara liiiite kan jag Flört) Sofy - oj vad du skrämde mig, blev så nervös för er skull! När jag sedan läste om resultatet, såg bilderna och hur du berättade för sambon blev jag jätteberörd - hela jag fick gåshud och kunde inte koncentrera mig alls på jobbet på en lång stund! Det är här magiskt tjejer, en efter en plussar vi, blöder, blir ledsna och rädda och så går allt så himla bra!!! Är så lycklig för er skull!

• sofy
    FruW skrev 2010-09-09 17:54:49 följande:
    Hej tjejer!

Är inne o läser i er tråd i förhoppning att själv få hamna här snart.. Såg Sofys skrämmande inlägg i morse, men varit på jobbet hela dagen o då kan jag inte skriva här (men läsa bara liiiite kan jag Flört) Sofy - oj vad du skrämde mig, blev så nervös för er skull! När jag sedan läste om resultatet, såg bilderna och hur du berättade för sambon blev jag jätteberörd - hela jag fick gåshud och kunde inte koncentrera mig alls på jobbet på en lång stund! Det är här magiskt tjejer, en efter en plussar vi, blöder, blir ledsna och rädda och så går allt så himla bra!!! Är så lycklig för er skull!
    Heeeej gumman! Jaa du måste komma hit snart, tomt utan dig ju!! Heja heja!

Jaadu, jag va livrädd själv.. Men ja hann inte tänka så mkt, såg blod, klädde på mig, åkte in.. o resten är bara lyckorus! :D Tittar på bilden hela tiden men förstår inte att de är en bild på vår räka i min mage! Ofattbart. Min sambo visade bilden för sina kolleger förut o va JÄTTESTOLT! Haha, så söt!

Blev lite tårögd nu måste ja säga.. Du e så go!! De är en dans me svåra steg de här.. Men i slutändan SKA de gå bra för oss allihop!
  • FruW

Sofy - ett Lassefan kanske? Jag hoppas verkligen att vi snart är där allesammans med söta små bebisar i famnen!

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-09 17:30:57 följande:
    Är bebisen hel fixerad nu? Kommer den att födas med ansiktet upp. Inte för att skrämma dig, men är det inte lite besvärligare förlossningar med ansiktet upp?
    Jag vet inte om den är fixerad. :( hon sa inget om det. men är den det så ja då blir det nog en besvärligare förlossning... som om de inte redan förvarnat mig om att jag kommer få en seg och jobbig en, pga att jag tar bricanyl mot astma... :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma