• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Ha så skoj på resan nu Sugarrush, du åker väl idag? Hoppas du klarar dig från illamående på resan.

Jag har knappt sovit inatt, varit på toa 3 ggr och när jag väl gick upp mådde jag illa, trots att jag knaprade i min kex i sängen..
    Skulle sätta mig och få i mig lite vatten och EN jordgubbe, och då spydde jag... sen kom allt upp som kunde och jag fortsatte spy tills jag hade ont i käkarna...

Nu sitter jag på jobbet, och mår illa Blä!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-10 08:13:41 följande:
    Ha så skoj på resan nu Sugarrush, du åker väl idag? Hoppas du klarar dig från illamående på resan.

Jag har knappt sovit inatt, varit på toa 3 ggr och när jag väl gick upp mådde jag illa, trots att jag knaprade i min kex i sängen..
    Skulle sätta mig och få i mig lite vatten och EN jordgubbe, och då spydde jag... sen kom allt upp som kunde och jag fortsatte spy tills jag hade ont i käkarna...

Nu sitter jag på jobbet, och mår illa Blä!
    Åh fy fan för att må så dåligt. Tycker enormt synd om dig!
    Men tänk såhär, ditt illamående är ett BRA tecken, du är super-gravid! Härda ut några veckor till, sedan släpper det förmodligen.

Tack för lyckönskningen. Japp, jag åker om två timmar, och jag har lite resfeber. Känner mig lite illamående, så jag har preparerat mig med postafen (som bonus blir jag även lite dåsig av dem, så jag kan sova på flyget). 8,5 timmar på flyg är ju rätt mastigt... men det ska nog gå bra!

Jag kommer kika in på FL då och då, för att se allas framsteg och glada nyheter, och förhoppningsvis lite nya plus i tråden! Tänker på er!
    *KRAM*
  • Muffe80

åh ha det så himla skoj och hoppas tabletterna hjälper. Det är inte roligt att må illa på flyget!

vi hörs!

• kajsalisa

Good morning ladies. Äntligen fredag och i em bär det av till Ullared med mina vänner. Gissa om jag ska spana efter babygrejer?! Har ju varit där förut, men aldrig egentligen kollat på barnavdelningen, nån som har några rekommendationer vad som är värt att satsa på? Tänkte bl.a. kolla på en varm overall till den nyfödde eftersom det kommer vara vinter då, samt sängkläder till spjälsängen, nappflaskor osv...

• kajsalisa

Sugarrush; hoppas du får en superhärlig resa. Kram \o/

• kajsalisa

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-10 08:51:16 följande:
    Good morning ladies. Äntligen fredag och i em bär det av till Ullared med mina vänner. Gissa om jag ska spana efter babygrejer?! Har ju varit där förut, men aldrig egentligen kollat på barnavdelningen, nån som har några rekommendationer vad som är värt att satsa på? Tänkte bl.a. kolla på en varm overall till den nyfödde eftersom det kommer vara vinter då, samt sängkläder till spjälsängen, nappflaskor osv...
    ullared hade jättebra saker när jag var där. Passade på att köpa bärsele för typ 199 kr, så det kan ju vara ett tips. Och vinterkläder, men inomhuskläder var riktigt dåligt när jag var där i början på juli. då fanns det bara bodys typ. de har mycket "tillbehör" som jag gillade. Har typ inte köpt en pinal efter Ullared... Passade på att handla när jag var där!
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2010-09-10 08:53:02 följande:
    Tack! Jag kikar in här så jag får läsa om allt roligt du köpt! Planerar själv en tur till Ullared om några månader.
  • Muffe80

Man kanske skulle åka till Ullared alltså

Uh, sitter på jobbet och ska skriva en lunchmeny typ, och bara när jag läste vissa maträtter så fick jag kväljningar och fick springa iväg till toaletten..

Ni som varit gravida ett tag och har tips mot illamående, dela gärna med er

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-09-10 08:51:16 följande:
    Ha det så kul i Ullis Kajsalisa! Du måste berätta om dina babyfynd här inne sen. Funderar på at åka dit om ca 1 månad eller nåt :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma