• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Sitter på tåget till flyget och känner mig jätte-åksjuk. Jag som aldrig är åksjuk!
    Är så himla glad att jag köpte med mig postafen!

• Muffe80

Vad skönt att du har med dig det.

Haha, sista åren har jag börjat må illa även när jag flyger... sjukt va?
    Kanske är extra känslig. Men det känns på ett sätt bra att må illa denna gången för det gjorde jag inte mycket sist, det betyder kanske att allt är ok där inne...

Någon som är "rädd" för tvillingar eller har det i släkten?

• Happiness

Trevlig resa Kajsa och shoppa loss som en galning nu. Minimum 5000 ok?
    Det finns mycket bebisgrejer. Mycket till sängen. Överdrag underlakan sängskydd överkast. Allt med tyg. Kläder är väl lite sisådär tycker jag. Bröstpumpar, toalettsaker,säkerhetsgrejer och köksgrejer (söta tallrikar och bestick) osv. Feels like heaven.Lite avundsjuk på dig.

Vi ska snart dit oktober någongång. Vi åker vid 3-tiden fredagar (bara jag och mannen) och svinspringer runt till det stänger kl.åtta. Vi gör det 2 gånger om året. Ju fler barn desto mer sparar man:

• Cjes83

Trevlig resa Sugarrush!! hoppas du får det toppen o tabletterna hjälper mot illamåendet :)

Kajsalisa: jag vet många som har handlat en hel del grejer i ullared, finns tydligen en hel del grejer där :) bla har jag fått tips på badbalja med tillhörande ställning, sängkläder, madrass till spjälsäng, filtar o tvättlappar m.m.
    Ska själv åka dit i november tänkte jag o handla en del :)

Tips mot illamående som jag kan ge är tyvärr bara att prata med läkare o få tabletter mot det. Det gjorde jag o fick lergigan o är sååå tacksam för det, det hjälpte mig enormt mycket den första tiden. Mådde illa till v.15 ca :(

• sofy
    Trevlig resa Sugarrush! :)

Jag va på VUL idag igen, de såg så bra ut så! Räkan va 3 mm längre idag, haha. Hon sa 7+5, men ja håller mig kvar på 7+2. Och hjärtat slog så fint så!

Min grabb va så glad efter, han tyckte de va ballt :)

Dom vill ha en sista koll på mig om 4 v, den 8 oktober. Sen är ja överlämnad till BM o Spec MVC :)
  • kajsalisa

Oj oj oj, vilken lång dag. Ullared var sköj, helt klart. Har köpt några bodys, pyjamasar, strumpor och tossor till liten. Väldigt mycket rosa och blått, så köpte inte så mycket kläder, däremot mycket annat. Täcke, kudde, lakan, haklappar, tvättlappar, åkpåse, baby wipes, spjälsängsskydd osv osv. Hittade till och med ett par mammatoppar till mig själv. Kunde ha handlat mycket mer babygrejer, men ligger lite lågt tills jag verkligen vet vad jag behöver och tills jag vet om det är en pojke eller flicka därinne. Mycket blått eller rosa som sagt...

• sofy

Har precis lagt mig i sängen, och när ja kissade precis innan va de bruna flytningar igen. Men ja, de är väl kanske bara dags o lära sig leva me det då. :(

• Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-09-10 23:18:58 följande:
    Oj oj oj, vilken lång dag. Ullared var sköj, helt klart. Har köpt några bodys, pyjamasar, strumpor och tossor till liten. Väldigt mycket rosa och blått, så köpte inte så mycket kläder, däremot mycket annat. Täcke, kudde, lakan, haklappar, tvättlappar, åkpåse, baby wipes, spjälsängsskydd osv osv. Hittade till och med ett par mammatoppar till mig själv. Kunde ha handlat mycket mer babygrejer, men ligger lite lågt tills jag verkligen vet vad jag behöver och tills jag vet om det är en pojke eller flicka därinne. Mycket blått eller rosa som sagt...
    Oooo, spännande! Jag vill också handla! Vi dividerar om vi ska åka till Ullared eller ej. Var där för första gången förra året och var där inne 45 minuter sen hade jag PANIK! Haha. Maken fick shoppa det mest, jag ville bara därifrån.
    Var det mkt folk idag? När vi var där körde folk på mig med sina vagnar och jag är vanligtvis en duktig shoppare och tar mig snabbt fram bland mkt folk men det var så hemskt på Ullared. Kan säga att vi var där på ett lov. Dock ingen kö utanför eller vid kassorna men folk var som vildar. Haha. Och jag jobbar ändå på IKEA och är van vid mkt folk...
  • kajsalisa

Bra tänkt Sofy. VUL såg ju superfint ut idag ju, så det är säkert ingen fara..,

• Bjornis
    sofy skrev 2010-09-10 23:31:34 följande:
    Har precis lagt mig i sängen, och när ja kissade precis innan va de bruna flytningar igen. Men ja, de är väl kanske bara dags o lära sig leva me det då. :(
    Grattis till det fina vulet men trist med bruna flytningar. Men ja, kanske får du leva med det ett tag till. Har en kompis som också hade det många veckor i början och sen försvann det bara i typ v 9. Hon går in i v 12 idag och såg kotten veva på vul för en vecka sen. Hon har flera mf bakom sig tidigare också där hon inte hade bruna flytningar och denna gången verkar ju gå bra. Jag tror på positiva förebilder! Och om din knodd till och med var större än du beräknat idag så låter det ypperligt tycker jag! Sov gott nu!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma