• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Telge: Hoppas det OK trots sammandragningar. Jag får ibland ihållande värk fast magen med är stenhård men jag tror inte att det är sammandragningar

Jag blev ju uppringd av min bm i fredags och då sa hon att jag skulle få träffa en diabetessköterska som skulle kontakta mig. Nu har det ju gått en vecka och jag har fortfarande inte hört någonting så jag funderar på om jag ska ringa min bm imorrn och fråga??? Jag har ju inga problem av det men det känns ju ändå lite konstigt att de inte hör av sig.........

• Evve81

Telge: när jag får såna där ihållande blir magen tillslut helt stenhård och VÄLDIGT ond jag försöker undvika att röra mig mycket och det går rätt bra. Ibland har jag aså ont att jag måste "andas" för att det ska släppa men jag tror inte det är ngn fara. Har iofs bara frågat min bm en gång och då sa hon att om det håller i sig timtal så är det kanske läge att ringa förlopssningen. Tyvärr har vi 10 mil till förlossningen just nu så det ska mycket till för att jag ska kontakta dem!

Maria: Hoppas det blir bebis snart för dig!!!!!

Ja min bm har telefontid imorrn bitti så jag måste ju nästan ringa och fråga för jag blir lite iriiterad över att det ena gången verkar så viktigt och nu verkar det kvitta.....

• Evve81
    telgebo skrev 2011-06-22 20:30:23 följande:
    Känner igen mig i din beskrivning ang sdr Prommis. Jag var till affären nu och hem var ingen rolig upplevelse, skit ont hade jag rent ut sagt.
    Ibland tror jag att det är det onda som tillslut gör magen hård...... Nåja jag hoppas det går över för dig för du har ju ganska långt kvar. Jag har 38 dagar till BF nu. Ska dock jobba 10 arbetsdagar till så det behöver ju inte bli värre än.
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-22 20:50:38 följande:

Hoppas nu har det bra.

Nu har febern lämnat kroppen hoppas jag slut febern nu på kvällen var 38,0 så nu mår jag mkt bättre så nu har jag haft feber i 2 dagar. Imorgon firar vi oxå Midsommar här i danmark

Hoppas ni får en härlig midsommar!

jag är ledig idag och barnen har sovit bra VARJE morgon ett tag men idag vaknade de 05.30. Det är rart med barn. Dottern ville nog se om tandfen varit här. Hon har varit påväg att tappa sin ena framtand LÄNGE och igår krockade hon lite med brorsan på studsmattan så då lossnade den. Nu har hon en riktig sexårs glugg!
  • Evve81
    Bev skrev 2011-06-23 16:12:36 följande:
    Önskar er alla en GLAD MIDSOMMAR!!! Är inne här o kikar med jämna mellanrum men ni skriver så ofantligt mycket att det är svårt att hålla sig ajour...

Kram till er alla! Solig
    Detsamma!

URK vi har varit och handlat och jag fick jätteont i magen långt ner till höger. Tog mig hjälpligt in och la mig på soffan så nu har det kanske släppt LITE. Jag hoppas de tycker att jag inte behöver åka till någon doktor för isåfall lär jag få åka LÅNGT eftersom jag är gravid och vi inte har förlossningen öppen här på närmaste sjukhus. Det kanske är något bättre men definitivt inte bra. Känns ju lite fånigt att ringa sjuvårdsupplysningen....
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-06-23 17:12:02 följande:
    Prommis: Stackare, men ska du inte ringa ändå för säkerhetsskull?
    Jag har pratat med både sjukvårdsupplysningen och förlossningen och sålänge det inte blöder, jag får feber eller diarré så behöver jag inte åka in annars måste jag åka på förlossningen. Är väl kanske bäst att man tar det lungt. VI var och drog en skrinda med mat på jobbet igår uppför ett berg så det KAN ju vara det. Tidigare har detta gått över efter ngr minuter men inte nu tydligen men nu känns det betydligt bättre i alla fall. Så himla skönt att man känner bebis typ hela tiden i alla fall!
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-06-23 20:21:49 följande:
    Skönt att du ringde. Hur känns det nu då? Kan ju vara en sträckning eller att du överansträngt dig och det känns först idag.

Jo det är skönt att man känner bebis i stort sett hela tiden. Idag var min bebis så lugn kom bara att tänka på det så började bebisen sparka och sen har det vart full fart på den lilla, mys.
    NU känns det inte alls. Jag har fått sådär flera gånger förut men med skillnaden att det har gått över och kanske inte sådär ont. Jag kunde inte stå upprätt och jag har hög smärttröskel så det var inte alls kul. Ja eller så är det att jag körde vagnen på affären för vi handlade en hel del och att dra vagn har jag inte klarat tidigare heller så det är nog det. jag har inte varit sugen att besöka förlossningen ikväll så jag är glad att det gick över...... jag hoppas jag inte känner av det på jobbet igen för då kommer jag att åka hem kan jag säga....
  • Evve81

Haha jag ropade nog hej liiiite för tidigt tror jag. Vaknade för 1h med ännu ondare än igår. Jag kunde bara inte ligga kvar i sängen för det gör GRYMT ont igen. Tusan värre än igår så jag måste nog kolla upp det i alla fall. Ger det sig inte måste jag nog väcka min käre man...........

Har en härlig midsommar allihopa! Vi hade tänkt åka på traditionellt midsommar firande men nu vet i tusan. Fast för barnens skull blir det kanske så ändå. Just nu sitter jag där jag sitter i alla fall men en alvedon kanske skulle hjälpa..........

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-24 09:26:53 följande:
    Är det dags snart ? när är BF datumet ? låter spännade om det bara är några dagar kvar eller 1 vecka ca
    Det är över en månad kvar och jag har inga värkar, inga sammandragningar utan det måste sitta i muskler eller ligament eller nåt sånt. Kan säga att jag hade så ont i morse att jag grät och jag har normalt sett en väldigt hög smärttröskel. Men eftersom bebis rör sig och det sålänge jag är stilla är ganska bra tror jag inte jag behöver åka in..... Jag har pratat med förlossningen IGEN och hon skulle prata med en doktor så får vi se...
  • Evve81

Mabaja och Kjaam: Fy för foglossning

Jag har pratat med förlossningen och de trodde att jag antingen håller på få njursten eller att bebis trycker på urinvägarna. På tisdag ska jag till bm för att ta ett urinprov och då ska hon kolla så det inte är någon infektion eller nåt annat. Om det kommer tillbaka som det var i natt måste jag nog åka in och kolla ordentligt..... Vi har i alla fall förvarnat vår hemmavarande barnvakt!

• Evve81

Kjaam: Åh vad jobbigt! Skickar en bamsekram till dig!

Toksnippa: Fy så hemskt med din mamma men skönt att hon ändå hann "träffa" Mileon och att nåt sånt händer så snart efter att man fått barn då ska man ju få vara glad över det.

2barnsmamma: Här får man inte föda barn vaginalt efter 2 snitt och de rekomenderar inte att man gör fler snitt än 3 tror jag.....

Som tur är han jag inte haft mer ont i dag. Om det beror på att jag ätit alvedon eller att det inte längre trycker på urinvägarna vet jag inte. Jag hoppas verkligen att det inte är njursten för det ska ju göra FRUKTANSVÄRT ont. Det gjorde iofs detta med så jag kan nog förstå hur det känns. 1000 gånger värre än att föda barn i alla fall. Just nu känner jag mig bara sjukt trött och om det beror på att jag varit uppe i natt eller nåt annat vet jag inte. Jag har ju 2 veckor kvar att jobba men ska denna smärta komma och gå så måste jag nog sjukskriva mig nästa vecka....

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma