• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    Muffe80 skrev 2010-09-15 07:40:35 följande:
    Jag kan inte sluta gråta, tårarna bara rinner nedför mina kinder, dels lider jag med sugarrush och sen så fick jag troligen missfall i morse FY FAN så orättvist, jag orkar inte mer.

Sambon är jätteledsen och jag orkar knappt inte skriva här

när jag vaknae i morse kände jag hur ngt rann, sprang till toan och då var det massor med RÖTT blod på hela benen, i toan och på golven Vilken jävla syn......

Är sååååå ledsen, vad gör man??

FAN FAN FAn...

Och så sugar, på samma dag? är det ens möjlgt??? Vi får stötta varandra om det nu är så illa för dig som för mig.
    Jag vill inte ge dig falska förväntningar. MEN!!! JAG kan säga att med mitt 2.a barn, så jobbade jag under sommaren när ja fick ++ me honom, 1v senare efter + så cykla ja o kände mig konstig emellan benen, tänkte NU kommer ja börja blöda.. Å mycket riktigt, ja kände efter när ja fick tillfälle o JA blod på fingrarna, rött blod.

JAG blödde en hel del kan jag säga.. hade bara konstig k'änsla mellan benen, inte ont i magen.

va ledsen o åkte till lokalen o la mig i swoffan då min patient sa att de va okej.

trodde verkligen att NU är de kört. Hade fått mf 3mån innan nämligen.

testa me cb hemma, fick lika om inte starkare + hemma (vet inte om de va efgter 2-3 dagar?  sen ringde sjukhuset som sa avvakta bla bla, NEJ FAN HELLER, så ja åkte in, tiden ja fick samma dag va lite sent för mitt barn o va uppe på, så ja fick tid för Vul dagen efter. Å man såg en liten bebis, men hjärtat va tackt o intackt, så ja fick återkomma 2v senare. OCH där såg man hjärtslagen!!!

HAn blir snart 18månader =)) SÅ GE INTE UPP. Man kan blöda och ja blödde Mycket rött rinnande blod!!
    Ja va ju i tidigt skede.
    Tänker på dig!!!!!
    Theodor 2007 Dexter 2009 & BF - Nyårsprinsens =)
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-15 10:47:15 följande:
    Måste skriva av mig lite till.
    Kärringen sa att jag inte kunde göra ngt och att om man blödde mycket iv  8 så var det alltid missfall, sen frågade jag om jag skulle vänta på att klumpen kommer ut men hon sa att de är så tidigt så detk ommer inte komma ut nån klump... VAD vet hon om det, det gjorde ju det sist på mig?

Det enda jag skulle göra var att ta ett grav.test om TRE veckor sa hon..... jävla bitch! Varför inte alltid bli kollad när man får missfall så man kan få lite ro i kroppen?
    Du åker in när du ringer din sambo NU gumman du väntar inte tills kvällen bättre och ta allt jobbiga nu och få reda på allt NU !
    Tänker på er.

Kan berätta att när jag fick mitt MA i vecka 8+ så hade jag inte ont jag bara blödde som en jävla gris ..
    Dagen innan MA så fick jag på natten en blödning som en 5 krona rött och jag gav upp direkt det kom inget mer satte på mig bindan och gick o la mig.
    På morgon ran det kraftigt och jag och sambon åkte till barnmorskan direkt då hon ville undersöka mig.
    Dit kom vi blödde som en gnu och fick bli undersökt och hon såg bara massa massa blod men under inte se om det var ett ma påväg
    Hon ringde direkt sjukhuset och jag o sambon åkte dit.
    Där fick jag göra VUL och den fanns där men påväg bort från kroppen.
    Fick en tid till och kom till sjukhuset och det fanns fortfarande räster kvar men inte allt som hade kommit ut ännu.
    Fick åka hem fick tid till skarpning och åkte hem igen.
    På kvällen hörde jag ''blums'' och såg att där var h*n i toa bottnet och jag grät floder men var oxå glad att det hände nu och inte då ..
    Åkte in dagen efter för skarppning men jag berättade att nu hade den kommit ut och jag fick ett rum och fick ta av mig kläderna  men DÅ blev jag förbannad jag ville inte bli skappad då allt kommit ut.
    Fick göra VUL igen och allt så bra ut och jag fick åka hem.
    Fick efterkontroll igen när allt var över och dom såg sen att ajg hade ägglossning på gång

Emryt var redan död i vecka 4 men kom ut i vecka 8+ ..

Skit i barnmorskan ÅKT IN nu ..
    Tänker på er otroligt mkt..
    Hjärta
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Muffe80 skrev 2010-09-15 10:37:07 följande:
    Ringde bm nu som heller inte var så där supertrevlig...
    Hon sa att det är ganska ovanligt med två missfall på raken

Hon sa ven att det inte är nån ide att jag åker in till akuten för de kommer bara skicka hem mig och kan inte göra eller inget se. Jahap...
    FEL SÅ FEL, ja åkte in me barn 2, fick tid väldigt snabbt!!!!   ringde in då va de avakta som gällde.

Mitt råd, ÅK IN!.

ÖLyssna inte på BM, de vet inte allt.
    JA blödde som ja skrev i inlägget ovan ;MYCKET rött rinnande, men som blev brunaktigt mer o mner på kvällen, o sen borta typ dagen efter.

ÅK in o kolla. Du är inte dum, du kan ju fortfarande ha en Bebis i din mage som lever o mår bra. Å de vill du väl veta isf?
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-15 11:18:06 följande:
    Blöder brunt nu, inget ont. BM har redan konstaterat missfall, eftersom det alltid är det om man blöder mycket i v 8 enligt henne.... (det är ju inte alltid så, ska fan säga till henne nästa gång att hon har fel... , se bara på Sofy)

Orkar inte göra vul tror jag, vill inte bli idiotförklarad en gång till där.
    Du blir inte Idiotförklarad ta hand om din kropp gumman istället..
    Det kommer vara skit jobbigt jag vet men det är över sen ..
    Gör dit VUL nu det är bättre ..
    Du kanske e gravid eller inte det kanske e så att du väntar Tvillingar men en går bort nu och en finns kvar ..
    Det kanske bara e så att du blöder men inget är fel och det kanske e så att du var tidigare än dom trott ..

Jag vet inte men kolla upp gumman
  • Muffe80

Tack för solskenshistorian men alla mina symtom är borta också, vilket är ett dåligt tecken Men visst, det känns ovisst att inte VETA till 100 % vad som händer. Jävla vården!

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-15 11:24:37 följande:

Tack för solskenshistorian men alla mina symtom är borta också, vilket är ett dåligt tecken Men visst, det känns ovisst att inte VETA till 100 % vad som händer. Jävla vården!

Som jag säger som alla andra säger gå nu och undersök dig ..
    Det är på dit bästa gummanHjärta
  • PåvägMotSyskon
    Muffe80 skrev 2010-09-15 11:24:37 följande:

ja hade inga alls symtom me mina graviditeter, förutom mensen va borta typ.. så de där me symtomer är inte så mycket o lita på tycker jag, för hormonerna är ju fortfarande där.

åk in, det känns mycket bättre sen Man ska inte gå och tänka massa oroande tankar, utan att kolla först så ni kan bearbeta de tillsammans isf-. Tänker på dig/er
  • Muffe80

Fast senast i går kväll var jag trött, mådde extremt illa och hade ömma bröst men allt försvann med blodet!!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 11:31:20 följande:
    Fast senast i går kväll var jag trött, mådde extremt illa och hade ömma bröst men allt försvann med blodet!!
    Men de e ingen idé o ringa BM eller rådfråga innan, dom säger alltid att man ska avvakta, att de låter som MF osv. Dom kan inte ge några bra och konkreta svar på tele, för dom vet ju inget mer än de du säger o bedömer från de. ÅK in istället, dom kan aldrig neka dig vård o dom ser ju klart o tydligt nu en hinnsäck, gulesäck osv om de e kvar, hur de ser ut, var blödningen kommer ifrån. De e väl skönare o veta?
  • Muffe80

JA, det är skönare att veta men jag drar mig verkligen för att åka för jag vill inte träffa samma läkare som sist, han kommer väl fråga även denna gång vad jag gör där och vad jag tror att de ska göra för att hjälpa mig *suck**

Vill ha dina gulliga läkare sofy! De verkar helt underbara!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma