• Evve81

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-06-24 19:34:55 följande:
    Jag har fått höra från läkarna här sålänge moderkakan kan så får man göra hur många man vill och hur moderkakan klarar av ett vagnalt efter 2 snitt
    Ibland kan jag tycka att det är konstigt att man har olika rekomendationer beroende på var man bor...... Samma är det ju med gränsen för graviditetsdiabetes...........

Bebis rör sig och rör sig och det är så himla skönt efter gårdagen och natten. Undra om jag borde packa bb väskan. Sa det till maken att om jag måste åka in så är det kanske bra att ha den packad. Huvudsaken att man har med sig kameran när bebis kommer resten av grejerna kan man ju få sedan!
  • Evve81
    Mamma till W skrev 2011-06-25 01:24:09 följande:
    Nu inatt har det kommit för mig att det här kommer att gå åt pipan. Alltså inte kan utan kommer. Har tom satt i trosskydd för att vara beredd.

Jag kan ju vara dum men det är så jag känner!
    Det kommer gå bra! Men efter att man haft ett mf så bara väntar man ju på att något ska hända så jag förstår din känsla men försök tänka positivt. Jag tycker att man inte blev lugn förrän man känner bebis varje dag! Kram till dig och det kommer säkert att gå bra!
  • Evve81
    Mamma till W skrev 2011-06-25 10:17:09 följande:
    Jag hoppas såklart, men jag tror inte att det går vägen. Men jag blöder inte ännu iaf. och det är ju positivt!
    Jag känner ju bebis varje dag och har ju gjort det ett tag jag kollar ändå VARJE gång jag går på toa om jag blöder...... Försök att tänka positivt! Kram
  • Evve81

Jag hå¨ller tummarna för er tjejer. Det blir bebis nu!

Vi har nu bytt bilstol till sonen och vänt honom framåt dels blir det väldigt trångt sedan när bebis kommer och så domnar benen på honom när vi åker vil så jag antar att han är för stor för att sitta bakåtvänd även om det är lite ångest (i alla fall för mig) för helst ska de ju sitta bakåtvända tills de är minst 4 år. Så nu håller jag på tvätta klädseln till den stolen som bebis ska ha sedan. Sedan ska jag ta och kolla igenom och se om jag kan hitta spjälskyddet för jag är inte sugen att köpa ett nytt.........

• Evve81
    sugarrush skrev 2011-06-25 20:04:20 följande:
    Fan...orkar inte mer nu... Åker in till akuten nu igen med sambon... Han har varit magsjuk i två veckor och tynar bort. Läkarna hittar inget men han blir bara sämre. Jag är så orolig..!
    Usch då! Hoppas de hittar nåt fel på honom så han kan få bli pigg. Kram till dig!
  • Evve81

Mabaja: Men FY så trist! Ja ni gör helt rätt i att ändra era midsommaraftnar. Du kanske borde prata med din pappa men kanske inte nu utan vänta någon vecka tills det lagt sig så han förstår hur du/ni känner!

Telge: Här i mitt landsting är det samma som du skriver att efter 2 snitt får man inte föda vaginalt. En jag känenr har gjort 2 snitt och ska de skaffa en till blir det planerat snitt. Sedan rekomenaderar de inte fler än 3 snitt heller för det är inte heller bra.....

Imorrn ska vi på shopping. Synd bara att man inte fått lön

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-25 23:51:55 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-99/m51320925.html
    Frågan är hur vanligt det är att man efter 2 snitt föder vaginalt med de risker som finns... Jag skulle nog aldrig ta risken måste jag erkänna. Hon jag känenr som gjort 2 snitt blev erbjuden att röntga sitt bäcken för att se om det är för trångt även fast hon inte skulle få föda vaginalt.

Idag har vi en plan på att åka på shopping. Eller vi ska ha några små grejor i alla fall lite kräkhanddukar till bebis, kanin till sonen och lite kläder till bebis. Tänkte passa på att gå på polarns rea med man kanske hittar nåt där. Även om det är till dottern jag tänkte kolla för hon behöver strumpbyxor och deras är outstanding tycker jag.
  • Evve81

Har varit och shoppat idag och hmm vi var bara lite snabbt på IKEA och gisss vad ont jag hade på höger sida i magen efteråt- Hann tänka att detta kommer aldrig att gå för jag hade flera affärer MEN jag tog 2 alvedon och det gick över.... IMorrn är det jobb igen opch jag undrar hur smart det är att jobba om man måste äta alvedon för att klara av det.... Nåja jag ska testa och så får vi se.... Annars är det ävl bara att gå hem

• Evve81
    telgebo skrev 2011-06-26 21:23:15 följande:
    Blev det nåt shoppat på IKEA då?

Hoppas det går bra att jobba imorgon. Själv ska jag till sjukgymnasten och sen till MVC och lämna urinprov, BM ville kolla om jag ev har åkt på UVI då jag haft ganska smärtsamma SD och nu har jag under helgen även fått klåda i underlivet.
    Jag köpte kudde till bebis, filtar, en body och lite kläder till mina stora barn.

Jag skulle köpa en unisex bodysuit med korta armar och ben kan säga att jag inte hittade någon alls Så nu har Villervalla rea på nätet  så jag ska beställa en därifrån istället!

Jag tycker att bebis rör sig mycket mindre nu än tidigare men det är väl förmodligen så att det börjar bli trångt så det blir mest små buffar och det är inte alltid man känner dem så väl utan man kan se att hela magen rör sig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma