Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-01-11 19:47:56 följande:

Härligt men lyckade UL och VUL och bm besök!!!!

Sedan undrar jag om någon har ett tips att ge mig. Jag är fruktansvärt trött på kvällarna är i v10+6 idag och jag klarar i alla fall att jobb men när jag kommer hem däckar jag i soffan och sover flera timmar. Har ju 2 barn innan och jag får jag tacka min käre make för att han sköter ALL markservice här hemma. Visst borde det bli bättre snart???? Jag äter ju postafen på morgonen men om jag inte gör det mår jag PEST och kräks så jag behöver ju dem!

Jag var precis likadan och sov verkligen i timmar efter jobbet och vad sen helt mosig hela kvällen. För mig försvann det nästan pang bom så där i vecka 12 och då blev jag jättepigg och mådde som vanligt ända fram tills nu (vecka 21). Jätteskönt men lite kusligt när man är i spökveckorna och känner nada. Men nu är jag väldigt tacksam för det när man läser om allt annat jobbigt andra är med om.

Så håll ut, det kan gå över vilken dag som helst! Se till att sova ut riktigt ordentligt på helgerna, det hjälper att klara jobbdagarna tycker jag.
  • Pancakes

Odd, skickar en styrkekram till dig! Usch, vad jobbigt det låter! Hoppas du inte behöver gå tiden ut utan att den kanske kikar ut lite tidigare så du slipper gå och lida. Eller hade du tid för planerat snitt? Minns inte riktigt..

• Pancakes
    Odetta skrev 2011-01-12 09:23:21 följande:
    Tack *kram tillbaks* Nej, tiden ut kommer jag ju redan inte att gå...bf är den 8/2 egentligen men den 28/1 blir jag igångsatt. Men det känns inte tidigt nog. 2 veckor och 2 dagar kvar....
    Åh, vad segt! Det finns ingen hjälp du kan få mot dina krämpor? Jag ska flytta på din BF och tycker att det känns jättesnart och är stressad över allt som inte är packat än. Vad olika man kan uppfatta tid ibland. 2 veckor kan kännas som en evighet ibland... stackare!
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-01-12 10:20:11 följande:
    Kronan kanske skulle vara nåt för dig? Den är ju ganska lätt och smidig men samtidigt stabil och rejäl?
    Tack, ska kolla upp det. Är det märket som är Kronan eller är det en modell? Noll koll som du kanske märker :)
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2011-01-12 10:42:16 följande:
    Här kommer reklam för min vagn: www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...
    Vi köper till en citykorg som liggvagn och har alltså båda från starten.

Hm, jag blev orolig över min rh neg... jag har ju haft missfall, kan det påverka ngt? Då visste man/jag ju inte att jag var negativ ju.....
    Åh, vad fin! Nåt sånt som jag tänker mig också. Men kan man justera så det blir liggvagn? Ser ut som en sittvagn på bilden. Som sagt, är totalt borta på detta och har verkligen inte satt mig in i djungeln än... :)
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2011-01-12 10:42:16 följande:
    Vi köper till en citykorg som liggvagn och har alltså båda från starten.
     Sorry, missade det det där. Aha, så kan man göra alltså. Då kan man ha den tills barnet är lite större också. Vad kostar hela kalaset?
  • Pancakes
    Ego- NÄR ska oron ta slut? Kände knappt något från bebis igår, buffade på magen men ingen buffade tillbaks.... åhh vad jag är less på att gå runt och tro att något är fel hela tiden =( ahhhhhh

På tisdag så ska jag "offentligt gå ut med min graviditet" Nu är jag ju i vecka 20 och det går inte att missa, några kul tips på hur man berättar för kollegor man inte träffar så ofta? Eller ska jag bara gå runt och vara gravid och vänta på att de frågar, komenterar?
    Känner igen det där. Vissa dagar är det jättestilla och andra buffar det hela tiden. Igår var en stillsam dag men kände saker på kvällen. Nu är det stilla igen. Antar att den sover rätt mycket helt enkelt.

Angående att berätta så har jag berättat för chefen och några kollegor och så får ryktet spridas helt enkelt. Håller inte tyst om det men basunerar inte ut det heller. Jag har väldigt svårt för möten där man hamnar i fokus och tvingas stå upp och berätta för alla. Vill ta det som det kommer.
  • Pancakes

Oj, vad mycket prylar man måste köpa egentligen. Man kommer ju bli ruinerad. Får nog kolla lite Blocket tror jag. Vi håller på att flytta till hus så har redan fullt sjå med att köpa nya möbler och sånt. Varför måste allt barnrelaterat vara så dyrt??

• Pancakes

Instämmer, helt solklart plus ju! Stort varmt välkommen tillbaka till den här tråden, Sugarrush! Det här gången kommer du få stanna kvar, det känner jag!

• Pancakes

Åh, det är sån action i tråden. Har inte hunnit läsa ikapp riktigt.

Odd, förstod jag dig rätt att både svärmor och din egen mamma ska vara med på förlossningen??? Skönt att du fått ett tidigare datum! Snart är du där vännen!

Det där med onda bröst verkar jobbigt. Tar till mig av alla bra tips ni kommer med här!

Mallanis, min bebis är stilla jättelånga perioder ibland och blir lite ängslig hela tiden. Har inte kännt nåt alls idag än så länge. Igår var det stilla nästan hela dagen men sen blev det action på kvällen när jag traskade omkring på Bauhaus och sen på gymmet la han/hon sig på tvären och verkade protestera lite mot mitt tränande. Eller så är det välbefinnande...ingen aning. Men jag tror precis som andra säger att den har så gott om plats än så länge så den kanske är längre in i perioder och då känner man inget. Sen sover de typ 15 timmar eller nåt tror jag.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma