Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2010-12-29 15:13:42 följande:
    Sofy- både bild och "rätt" nick! hhah ja visst är det lite lustigt att man inte "vet" hur ni andra ser ut och heter i verkligheten.... på gatan skulle vi kunna gå om varandra men här inne pratar vi i timmar och kan berätta "allt" =)

Appropå sånt så visade det sig i en annan tråd att jag och en tjej där var på ultraljud på samma ställe samtidigt. Vi satt bredvid varandra i väntrummet och jag flyttade min väska och jacka för att hon skulle kunna sitta. Liten värld eller hur?

• Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-29 15:17:58 följande:
    Skrattar haha näääh något mer finare
    Carmencita? :)
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-29 15:21:55 följande:
    Javisst är värden liten man ändå så himla stor när man ser den när värdsbollen framför sig och på kartan haha

Har ni skrivit till varandra efter detta ?
    Ja, hon frågade om det var jag som satt i den soffan och flyttade mina grejer.
  • Pancakes

Jättegrattis Kajsalisa till lille Ted!!!

• Pancakes

Hoppas ni mår bra allihop, mammor och gravida!

Jag har BM-besök idag. Minns inte riktigt vad det är vi ska göra...prover, hjärtljud, mätning kanske?! Vecka 21 nu! Tiden går fort.

• Pancakes

Happiness, usch vad tråkigt att höra. Vad mycket elände du ska råka ut för då! Men som många skriver behöver det ju inte betyda några komplikationer, mest jobbigt för dig bara. Att inte få slippa oron också.. Kram!

Längtan efter liten, håller tummarna för att din bebis stannar kvar lite längre. I min bok står det dock att i stort sett alla som föds efter vecka 28 blir fullt friska!

Sofy, lycka till på ditt BM-besök idag! När börjar de mäta SF-måttet? Jag var hos BM igår och då mätte hon inte. Vecka 21 nu. Fick höra hjärtljud för första gången igår :)

• Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-01-11 09:17:44 följande:
    Pancakes, tack för dina ord. Tror faktiskt han stannar full tid. Nu har det varit lugnt sen i söndags vilket är bra. Bm trodde det triggades på av att jag fått utlösning ha ha då är man känslig. Så efter v 35 är det jag som ska komma 5 gånger om dagen. Ha ha
    Jaså, kan det vara så? Haha, då får det bli sexförbud ett tag då..
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2011-01-11 09:35:30 följande:
    sofy, kul med bm.besök, det har jag också idag :)
    V 24 nu, vet inte vad man "borde" ha för sf-mått... runt 23 typ?
    Vad gör de mer idag, detta är mitt första besök sedan RUL?
    Jag hade mitt första BM-besök efter RUL igår men ligger ju några veckor efter dig. Det är väl olika i olika kommuner kanske. I alla fall så fick vi lyssna på hjärtljud, få papper från försäkringskassan, välja BB-sjukhus, kolla blodtryck och diskutera provsvaren från inskrivningen. Inget SF-mått dock, men hon kände på livmodekanten under naveln och typ konstaterade att det såg normalt ut.
  • Pancakes
    airamanna skrev 2011-01-11 12:18:45 följande:
    Hej, alla, vad det händer grejer här i tråden, hinner knappt med att hålla koll...

Var på UL igår och mini mådde finemang och var precis lagom stor för 12 fulla veckor Glad sprallade runt en massa och vinkade på oss, helt underbart skönt!

Grattis till lyckat UL! Oj, är det redan 12 fulla veckor för dig. Tyckte du plussade nyss :) Vad kul! Nu kan du slappna av lite!
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2011-01-12 08:32:41 följande:
    Godmorgon!

Min bm ville att jag skulle börja äta järntillskott även fast värdena var bra, konstigt?
    jag sa att jag inte ville det och behövde då inte göra det förrän värdena sjunker mer ...

Imorse halkade jag och nu har jag ont i huvudet, men det ska väl inte vara fara för barnet men man känner ju hur man spänner magen när man ramlar.
    Sen undrade jag om bebis tänkte komma ut imorse, fick nån jätteond sammandragning när ja duschade så jag fick sätta mig ner... läskigt var det!

I dag blir det barnvagnsshopping, Emmaljunga City Cross troligen. vi vill komma fram bra i skog och mark
    Hade det inte varit för shoppingen som måste ske idag så hade jag nog stannat hemma från jobbet, är jättehes och känner mig lite seg faktiskt. Rädd att bli sjuk...
    Vad skumt..Jag tror faktiskt jag hade precis samma järnvärde som du i måndags men enligt BM skulle jag inte ta extra järntillskott. Men jag hade högt värde på nånting på F som jag inte kommer ihåg vad det var men det hade med blod och järn att göra och det var tydligen bra.

Kul med barnvagn! Har inte kollat än men precis som du vill jag ha nåt för promenader på landet eftersom vi flyttar snart. Hur är det nu...då innebär det att det blir en ganska tung och stadig vagn och inte en lätt liten cityvagn så är enkelt att gå in i bilen typ? Man skulle ju vilja ha allt liksom; stadig och rejäl men ändå lätt och smidig som tar liten plats i bakluckan. Existerar det?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma