Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

röntgen: gött med överskrivningen :) då kan du ju pusta ut lite och bara njuta av bebisen och dig själv.

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 18:09:30 följande:
    Absolut det ska bli skönt. Fixa en massa praktiska saker i morgon, sen grav-vattenjympa på kvällen. Sen torsdag ska jag träffa kuratorn för första gången. Fredag träffa en jobbarkompis på lunch för att sedan på lördag umgås med en kompis och fixa lite middag här hemma. Sen måndag TUL och förlossningsutbildning och sen tisdag upp till familjen i Jönköping och slappa i ca 2 veckor. En massa planerat nu framöver det känns skönt! Jag är definitivt ingen ensamvarg, så måste hålla mig sysselsatt för att må bra ;P

Tänk vad tiden går snabbt nu egentligen. Jag är redan i v 31+4, heeeelt sjukt! Du är väl i v 20 eller nåt nu längtan?
    oj låter som ditt liv har tagit en heeelt annan vändning, otroooligt roligt att höra. det gör mig väldigt glad. :)
    Skönt att bara få komma till jönköping och slappa i 2 veckor.
    Oh ja tiden rullar verkligen fram. imorgon är det 19+0 så vecka 20. helt galet enligt mig. men skön samtidigt.,
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 18:33:25 följande:
    Ja man får ju försöka att göra det bästa av situationen. Det ska bli skönt, bli bortskämd med daglig lunch hos min mormor som lagar den bästa husmanskosten! Då har du ju kommit halvvägs nu. Underbart!
    det är du verkligen värd. husmanskost är inte illa det... saknar det ordentligt nu när vi renoverar köket...
    idag blev det smörgåsar.. hrmf...
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-11-09 20:31:22 följande:
    Vilken liten vilding det är i magen....jag blir tokig!

Nu ligger han och sparkar mig på mina revben på höger sida, boxar mig kring naveln och stöter till mitt höftben på vänster sida (med andra ord ligger han på tvären) Och ibland...då...då kickar han till min magsäck också så jag får akut halsbränna!

Lilla hjärtat liksom. Åh vad jag längtar!!!!

I morgon går jag in i v28 och beroende på när vi får våran igångsättning så är det 10 eller 11 veckor kvar bara...wooohooo!!! *gör ett glädjeskutt i tankarna (för skulle jag göra det på riktigt skulle väl mitt becken trilla isär)*

Vad gör ni andra för roligt denna tisdag kväll?

*kram*
    snart är du verkligen i mål, känns helt fantastiskt att du snart har din plutt hos dig :)

jag ska snart bänka mig framfr house med en liten cheesecake bit som blev kar sen i helgen.
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-11-09 20:41:04 följande:
    Förresten...om man tänker ur ett nyttighetsperspektiv...

Om jag har ätit detta idag:

frukost: 1 tallrik kelloggs med lite jordgubbskräm och solhavre

lunch: 1 tallrik färdig risgrynsgröt (från en sån där korv) med kanel och socker

mellanmål: 1 banan

kvällsmat: 1 tallrik snabbmakaroner med skinka och majs och ketchup

"efterrätt" (1 timme efter kvällsmaten): 1 skål med jordgubbskräm, 1 skivad banan, en handfull sånna där onyttiga krispiga krunshiga musliflingor och lite solhavre

...Om jag har ätit allt det här under dagen....kan jag unna mig en burk makrill (?) i tomatsås med gott samvete???

(jag har fått för mig att jag ska trappa ner på godis och onyttigheter och att äta sent....vill inte gå upp allt för mycket för jag har redan gått upp 10 kilo som dessutom är 14 kilo över min trivselvikt...därav frågan)
    visst är det lite sent kanske, men tycker allt du kan unna dig makrill. det är ju nyttigt.. :) och kan jag vräka i mig cheesecake kan du äta makrill :D
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-11-09 20:54:46 följande:
    Makrill är ju nyttigt, är det du

Jag har haft en dålig dag och har dåligt samvete för mitt dåliga matintag, som ser ut så här:

- Tre knäckemackor som troligen alla kom upp när jag kräkes imorse
    - En clementin
    - 1 liten yoghurt
    - Lite lasagne
    - 2 clementiner igen
    - 4 knäckemackor med kaviar
    - 3 tunnbrödsmackor med smör och juice
    - Blåbär
    - Vatten
    - En halv banan

duger detta eller måste jag verkligen skärpa till mig?
    ha ha ha hade jag ätit så bra hade jag varit smal nu :D

jag har typ slängt i mig:

frukost: 3 smörgåsar + juice
    Lunch :Lasagne
    Fika: delade en liten kladdkaka med grädde med dottern
    Middag:4 smörgåsar och te.. hmmm...
    och nu blir det cheesecake..

shit.. okej jag ska skärpa mig..
    imorgon är en ny dag!
  • Längtan efter liten

Jag mår skit idag. Allt prat om vikt. Jag är så jävla onyttig och vet att jag måste skärpa mih. Enligt den sidan ska jag gå upp 12 kg ovh ligger redan 2 kg över förin månad, eller iaf 1 kg men hur lätt. Det när man jobbar på pizzeria ovh renoverar ett kök här hemma så här går det inte att laga bra mat

• Längtan efter liten

Den overallen tittade jag på igår och vill ha till bebisen

• Längtan efter liten

Tack röntgen. Nu känns det lite bättre. Ringde bm och kollade inskrivningsvikten och sedan desd var det bara 3 kg. Fast tre kg på 10 veckor låter ganska mycket för mig. Men kan ju iaf försöka tänka på vad jag äter. Kanske räcker med en barnpizza och inte en stor tex. Tack vännen för ditt stöd

• Längtan efter liten

Mabaja, ja hon är otrooooligt söt som sin mamma

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma