• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Puh, lätt att säga, svårt att leva efter.... att inte oroa sig alltså.

De levde ju förra veckan men man har ju l ä s t (såklart) att folk sett sina små ena veckan och sen lever de inte längre. och vår var kanske några mm för kort...

Sk försöka att tänka på annat.

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-02 14:14:18 följande:

ja ja jag vet.... men jag kan inte sluta oroa mig

JAg blödde till och från fram till v 21. I vecka 8 efter mitt vul bestämde jag mig för att det är dags att "vänta barn" för hjärtat slår... I vecka 21 åkte jag inte ens in och kollade hur det stod till trots min blödning... Jag hade bestämt mig för att det var en bebis. Enda gången jag tillät mig att vara orolig var i v 14 när vi åkte in till gyn... men sen fick det vara nog...
  • Muffe80

Mabaja, jag tar över din styrka och tar mig ut på en promenad med lilla bebisen i magen nu, så det så

Varför ploppar in din ut förresten?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-02 14:22:40 följande:

De levde ju förra veckan men man har ju l ä s t (såklart) att folk sett sina små ena veckan och sen lever de inte längre. och vår var kanske några mm för kort...

Jag oroar mig faktist inte längre.. efter mitt VUL hos läkaren i 7+6 så fick de va nog. Jag väntar, som Mabaja skriver - bebis. It aint over 'til it's over. Du mår inte bra av o oroa dig så mycke, faktist. Du är gravid tills motsatsen bevisas, så ere bara. Och nä, visst - de finns dom som sett sina på VUL o sen lever dom inte nåra veckor senare. Men man kan ju inte göra VUL varje dag för o se heller, de kan ju hända närsom isåfall.

Upp me hakan nu. Och om du är för orolig så ÅK in, då får du ju faktist se att de e ok därinne.
  • MCT79

Hej på er!
    Kikar bara in och kollar läget... ingen bebis för Mabaja ännu.. spännande!

Muffe80 skrev 2010-10-02 14:22:40 följande:

Varför skriver du att den var några mm för kort? Den var ju exakt lika stor som Sofys vid den tide! (? brasklapp för att jag tänker på fel person...)
  • Muffe80

den var väl några mm kortare än sofys, eller?
    det vet nog sofy bäst :)

jag oroar mig inte längre, mår just nu skitilla. trevlit sällskap man är hos svärföräldrarna...

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-02 14:26:06 följande:
    Mabaja, jag tar över din styrka och tar mig ut på en promenad med lilla bebisen i magen nu, så det så

Varför ploppar in din ut förresten?
    Ja nu ska du ut och njuta av höstvädret och bebisen i magen!

Här är det som sagt lugna gatan, så bara att härda ut tills bebisen kommer! Under tiden får jag ta hand om min skadade kissekatt.

Muffe80 skrev 2010-10-02 16:00:57 följande:

jag oroar mig inte längre, mår just nu skitilla. trevlit sällskap man är hos svärföräldrarna...
    Apropå storlek... Min har hittills varit minst i tråden i 7+6... Alla mäter olika så dumt att egentligen gå på mm här och mm där när det är tidigt.. Min var 12 mm i 7+6... Sen i v 13 och 14 stämde den fortfarande överens med samma som mitt vul. Och på rul diffade huvudet på två dagar medan kroppen fortfarande var i rätt storlek enligt första vul. Så jag skulle inte oroa mig förrän det skiljer massa cm! :) för alla maskiner är olika och de som gör vul/ul mäter ju lite olika.
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-02 16:11:53 följande:
    Ja nu ska du ut och njuta av höstvädret och bebisen i magen!

Här är det som sagt lugna gatan, så bara att härda ut tills bebisen kommer! Under tiden får jag ta hand om min skadade kissekatt.

Muffe80 skrev 2010-10-02 16:00:57 följande:

Apropå storlek... Min har hittills varit minst i tråden i 7+6... Alla mäter olika så dumt att egentligen gå på mm här och mm där när det är tidigt.. Min var 12 mm i 7+6... Sen i v 13 och 14 stämde den fortfarande överens med samma som mitt vul. Och på rul diffade huvudet på två dagar medan kroppen fortfarande var i rätt storlek enligt första vul. Så jag skulle inte oroa mig förrän det skiljer massa cm! :) för alla maskiner är olika och de som gör vul/ul mäter ju lite olika.
    nä men vad är de jag ser. hade hoppats få se en liten bebis nu ju :D
    Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-02 16:20:27 följande:
    nä men vad är de jag ser. hade hoppats få se en liten bebis nu ju :D
    Du, det hade jag med velat se.. Än mer nu när min man håller på att gå i taket för att ungen aldrig kommer. Det är ju inte så att man känner sig liiiite misslyckad! Fast jag själv har räknat med att gå över en vecka.

Händer inget inatt har jag bestämt mig för att åka till gymmet och köra lite lätt! Kommer ju bli väldigt osams med min man om jag inte kommer härifrån en sväng. Nu är vi mest i skilda rum för att han är så otålig!
  • rontgensyrran

ÄNTLIGEN HEMMA! Åkte in igår igen på akuten för mina smärtor inte velat gå över. De la in mig med dropp i väntan på att operera in en jj-kateter. Eftersom urologen hade fullt fick jag ligga på prenatal.De är verkligen underbart trevliga där inne :) Kom in på akuten kl 09.20. Klockan 18.00 på kvällen hade fortfarande inte urolog kommit till mig på avdelningen. Jag fastade med dropp fortfarande. Var ju döhungrig och ville veta om op blev av eller ej så jag kunde äta. Då kom beskedet att ingen skulle göras under fredagen på mig så jag fick äntligen äta. Tryckte i mig 2 portioner mat och tvingade mannen att handla en stor påse godis. Efter klockan 24.00 var det dags att fasta igen. Idag kom sedan urologläkaren till mig klockan 13.00 och vi diskuterade operationen och vi bestämde gemensamt att vi ska avvakta med operationen  då min mina prover var bra och njuren inte var så påverkad. Så jag ska fortsätta att ta min medicin vid behov och sedan ta nya prover samt nytt ultraljud på njurarna för att se att de inte är mer påverkade än sist. Är min njure illapåverkad då så genomför vi operationen då. Är det oförändrat läge så gör vi en ny bedömning. Är det bra så återgår jag till jobb efter en månads sjukskrivning som jag fick nu.

Känns bra faktiskt. Och jag fick ligga under ctg både idag och igår. Så bebisen mår prima. Vilket är det enda viktiga :)

Sofy! Stanna inne. Inte för din skull utan för din bebis skull såklart! Tänk att den tar stryk i längden av att du mår som du gör. Bra med diagnos. Antar att du är sjukskriven gravidieten ut?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma