• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-10-04 08:10:35 följande:
    Wow, hoppas att det är ett plus, igen du är välkommen hit om det blir starkare! Spännande. När är BIM?

Jag går in i v 11 idag. Mår jätteilla och har nyss spytt på jobbet, hur fan ska man orka och dölja detta?
    Jag skrev det i mitt inlägg Muffe... bim idag.
  • rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-10-04 08:10:35 följande:
    Wow, hoppas att det är ett plus, igen du är välkommen hit om det blir starkare! Spännande. När är BIM?

Jag går in i v 11 idag. Mår jätteilla och har nyss spytt på jobbet, hur fan ska man orka och dölja detta?
    Känns det som om du måste dölja det då? Jag var ju tvungen att berätta för mina arbetskollegor redan första dagen jag plussade. Det fick jag göra båda graviditeterna och de har vart ett otroligt stöd för mig både då det gått dåligt och då det gått bra. Var otroligt många som kom och berättade för mig att de själva hade haft missfall och graviditeter som de tvingats avbryta pga av fel på foster. Som kände med mig i min situation, samt att de vet varför kanske jag vart lite orolig även i denna gravidíteten. Jag har vart glad för att de har vetat.
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-10-04 08:00:47 följande:
    Hej tjejer!
    Tråkigt att höra om era komplikationer, hoppas allt reder sig till det bästa!
    Själv har jag fått två extremsvaga plus nu två dar.. lite starkare idag än igår. Bim idag... inte jättelovande kanske så jag håller mig i den andra tråden några dagar till.....

Förbaskat ömma bröst dock!
    Finns det någon bild ännu på detta fantastiska pluss??? Jag är så glad för dig om det lyckas denna gången :)
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2010-10-04 08:24:08 följande:
    Jag skrev det i mitt inlägg Muffe... bim idag.
    GRATTIS till din graviditet om du fått ett svagt + och BIM iadg du e ju gravid
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

MCT79, ber om ursäkt, det står ju att det är bim idag... Gravid vet du

tjejer, jag måste fråga er om råd. Angående KUB. Vi har bokat tid för detta om ca 14 dagar men i går pratade vi med en tjej som menar att "jaha, om vi får besked att barnet har en skada, är det inte välkommet till världen då..."
    då kände man sig ju som världens sämsta mamma typ.

Hur gör man med KUB? ska man göra eller inte?
    Vi räknar ju med bra sifror och hoppas att man inte behöver gå vidare med FVP, men om man måste det - då är det knivigt eftersom det finns risker med det.

Hur resonerade ni?

• Muffe80

angående med att berätta på jobbet. Det skulle vara skönt att säga till närmsta kollegan och chefen, men vi hade tänkt vänta tills efter KUB:en, ifall det uppstår ngt problem då... Då är det jobbigt att förklara varför man avbryter m.m.

Men man kanske ska tänka om?

• Pancakes

Godmorgon!

Sofy, Röntgensyrran, Happiness mfl...fy så tråkigt med alla era komplikationer!!

Muffe, förstår att du blir orolig för blödningarna men som någon skrev så har du ju haft det tidigare också och det var ingen fara. Du är säkert en sån som blöder från och till under graviditeten, det är det ju många som gör.

Tjejer, jag går omkring och funderar på vad man får och inte får göra. Det är så svårt allting när man är så nojig. Har frågat BM men hon säger bara att ALLT är ok men jag vet inte om jag ska lita på det. Så här kommer några frågor till er experter:

- sushi är ok eller hur?
    - rött kött är väl ok så länge det är nöt?
    - bada bubbelbadkar, är det ok? Förstår om det är infektionsrisk på offentliga men om man har ett själv hemma är det väl ok? Eller är "vibrationerna" farliga?
    - måla friggebod utomhus? Inomhus kanske inte är så bra för att man andas in lukten så koncentrerat men utomhus borde vara okej, eller?

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-10-04 08:33:55 följande:
    MCT79, ber om ursäkt, det står ju att det är bim idag... Gravid vet du

tjejer, jag måste fråga er om råd. Angående KUB. Vi har bokat tid för detta om ca 14 dagar men i går pratade vi med en tjej som menar att "jaha, om vi får besked att barnet har en skada, är det inte välkommet till världen då..."
    då kände man sig ju som världens sämsta mamma typ.

Hur gör man med KUB? ska man göra eller inte?
    Vi räknar ju med bra sifror och hoppas att man inte behöver gå vidare med FVP, men om man måste det - då är det knivigt eftersom det finns risker med det.

Hur resonerade ni?
    Jag blev aldrig frågad om KUB med någon av mina barn bodde i sverige då.
    Nu när jag blev gravid med denna bor i danmark nu så fick vi till sjukhuset för tid till UL och hon fråhade mig o sambon om KUB test alltså man ska se via UL om något är fel och blodprov hmm tror det var så.
    Men både jag o sambon sa nej till detta.
    Så jag fick höra samma sak från henne med om något skulle vara fel men jag o sambon ville inte veta då detta barnet var vårt vårt som vi längtat efter efter vårt MA vi fick.
    Men när hon gjorde UL sen så såg allt faktist bra ut
    Man behöver inte om man inte vill detta är bara hur man själv har det och om man har något allvarligt med sig eller familjen släkten osv osv ...
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

Blödningarna var falskt larm, blev inget mer

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-04 08:38:50 följande:
    Blödningarna var falskt larm, blev inget mer
    Hurra, vad bra!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma