• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    rontgensyrran skrev 2010-10-02 18:07:32 följande:
     Antar att du är sjukskriven gravidieten ut?
    Apropå det, jag tror inte de får sjukskriva för hela graviditeten, iom att problemen kan avta. Det beskedet har iaf jag fått. 2-4 veckor i stöten sjukskriver de, sedan krävs ny koll. Så var det min förra graviditet också, när jag var sjukskriven från v 14-42...
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-10-02 19:02:10 följande:
    Apropå det, jag tror inte de får sjukskriva för hela graviditeten, iom att problemen kan avta. Det beskedet har iaf jag fått. 2-4 veckor i stöten sjukskriver de, sedan krävs ny koll. Så var det min förra graviditet också, när jag var sjukskriven från v 14-42...
    jaha...De pratade ju med mig angående den där jj-katetern och om jag fick den så skulle jag bli sjukskriven graviditeten ut. Men det kan hända att de skrivit en månad i taget då med....nu är jag sjukskriven i en månad iaf. Ska bli skönt!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-02 16:00:57 följande:
    den var väl några mm kortare än sofys, eller?
    det vet nog sofy bäst :)

jag oroar mig inte längre, mår just nu skitilla. trevlit sällskap man är hos svärföräldrarna...
    Min va 14,5 mm i 7+6.
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-02 20:27:48 följande:
    Min va 14,5 mm i 7+6.
    och min 12 mm i 7+6! :)

rontgensyrran: Skönt att de har koll på dig och dina smärtor! Hoppas att du slipper operation och att du snart mår bra igen!
  • rontgensyrran

Min var 15 mm 7+5.  Tack mabaja känns bra nu att veta att man är sjukskriven och kan lägga sig, ta en supp och vila när smärtan faller in. För då vet jag att den garanterat går över på 20 min. För att sedan mola lite igen.

• rontgensyrran

Mabajas bebis.....när har du tänkt att titta ut??? Vi är nyfikna på dig i tråden och skulle gärna vilja se en söt bild på dig.

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-02 21:18:14 följande:
    och min 12 mm i 7+6! :)

rontgensyrran: Skönt att de har koll på dig och dina smärtor! Hoppas att du slipper operation och att du snart mår bra igen!
    Jaa, och Muffe's va 14 mm i 8+2(3?) men de kan väl diffa, ja har ingen direkt koll men de verkar ju variera lite.

Din har ju iallafall växt på sig.. eller? Lite va? ;) Haha! :D
  • sofy
    r-syrran;

va skönt o va sjukskriven!! :) hoppas du snart mår bättre också! mycke sjukhusbesök för oss nu ;)

ja joo.. men jag får sån ångest av o ligga inne på sjukhus, blir så läskigt rastlös, då visar sig min adhd rätt rejält, blir obehagligt. men är de bäst för OSS så självklart. de blev bara för mycke igår, mådde så jävla dåligt. hade ingen kraft eller energi i kroppen, svimmade, va yr, spydde, fick inte i mig ngt, o så provsvaren som va åt skogen.. bägaren rann bara över :( min man va o jobbade o envis som ja är så "klarar ja mig ju själv" ... fast när han ringde o frågade hur ja mådde på eftermiddan där så bröt ja ihop, o sen kom han in me tidningar o datan o höll mig sällis en stund.

blir inte sjukskriven eftersom ja pluggar - eller ja, ja kan ju bli de ändå om ja inte kan fullfölja studierna som ja ska beroende på hur ja mår, så inte CSN blir lidande.. men just nu försöker ja hänga me. pluggar ju till syrra så de e ju kul ändå o va på sjukan, man förstår ju allt o dom snackar me en på ett annat sätt, haha :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-10-02 21:22:20 följande:
    Mabajas bebis.....när har du tänkt att titta ut??? Vi är nyfikna på dig i tråden och skulle gärna vilja se en söt bild på dig.
    Jag försöker övertala den! Men går inge vidare.. Eller har lett till att så fort jag får sammandragningar så får jag ont i underredet.. Men inga värkar... Eller jo, en har jag haft,  men det kommer man ju inte långt på. haha
    sofy skrev 2010-10-02 21:23:17 följande:
    Jaa, och Muffe's va 14 mm i 8+2(3?) men de kan väl diffa, ja har ingen direkt koll men de verkar ju variera lite.

Ja men precis! den har växt på sig! De säger ju att det kommer komma en stor bebis när det är dags. :)
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-10-02 21:23:17 följande:

Jag trodde visserligen de satte antalet veckor och dagar utifrån fostrets storlek.  Sen blir man ju flyttad fram eller bak. Beror ju lite omständigheter också. Man kanske hade en senare ÄL än vad man trott osv. Min läkare sa att det var normalt att bli flyttad upp till en vecka eller nåt sånt. Sen räknar de lite annorlunda på gyn också än vad de gör här på fl. 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma