• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-05 13:54:50 följande:
    Muffe;

Jag äter typ riskakor, dricker the, äter makaroner, dricker nypon/blåbärssoppa. De är typ de. Då ligger ja värre till än dig ;D
    Det är precis sån mat som jag äter när jag är sjuk. Allt annat smakar äckligt då. Skumt att kroppen vill ha just såna grejer.
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-05 13:43:35 följande:
    sökte hp sist, fick avslag pga ingen  rad att gå på. (men hoppa in en hel del) ja jobba sist till mitten av feb och fick han 28mars........... så DÅ VA ja höggravid... CYKLA ute mitt i vintern..........

ska ringa fk om ja hinner idag o höra igen (sist skicka ja o chefen in papper (den chef för de området ja e på ibland nu) den chef som e på där ja e inne, hon säger NÄÄ de går inte. o ringde o kolal sa hon. Men ja ska nog ringa IAF själv.

Jo man avslutar veckan i +6 å påbörjar en ny i +0, haha då bör ja ju isf va i v 29 på fre redan då
    Jag hade inte häller något allvarligt att GÅ på likom men jag har lågt blodprocent och låg blodsocker så jag svimmar styp i ett det var ju det och sen att man jobbar på ett äldreboende det GÅR bara inte
    Så jag håller tummarna att du får gå på sjukskrivning omdet e du vill nu du e ju (rätt så stor) i magen haha du o jag haha

Ja då e det vecka 30 hihioch du ojojoj hmm vecka 29 blir vecka 30 på redag/lördag
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-05 13:57:23 följande:
    Det är precis sån mat som jag äter när jag är sjuk. Allt annat smakar äckligt då. Skumt att kroppen vill ha just såna grejer.
    Hahahaha, ja men ja mår så illa så de där e lättast o kräkas upp! ;)

Annars e jag mest sugen på salta grejer. Absolut INTE godissugen, aldrig varit godismänniska iofs, men nä usch. Men salta grejer, typ bacon, soya, salta såser, salt mat, buljong.. Va tyder de på, tjej eller kille? ;) Sov ALLTID på högersidan innan, kunde inte sova annars. Nu kan ja inte sova annat än på vänst
  • sofy

Jävla FL!

.. Nu kan ja inte sova annat än på vänstersidan.. Asså vänster arm! De tyder tydligen på kille.

• Muffe80

sofy- var du tvungen att skiva riskaka.... nu MÅSTE jag ju ha det och jag sitter fast på jobbet

• Muffe80

Är det möjligt att det kan synas i v 11 att man är gravid. Jag har världens mage som putar ut!

• Pancakes
    sofy skrev 2010-10-05 14:01:37 följande:
    Jävla FL!

.. Nu kan ja inte sova annat än på vänstersidan.. Asså vänster arm! De tyder tydligen på kille.
    Har ud gjort nån sån där kinesisk uträkning? Antar att det bara är strunt men kan vara kul att göra ändå kanske. Såg nån sån här på FL förut men har inte sett det på länge.
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-10-05 13:49:12 följande:
    Tack snälla gulliga du för ditt uppmuntrande inlägg! Det värmer! Klart vi ska njuta! Det verkar väldigt olika det där med hur folk mår så man ska nog inte jämföra alltför mycket. Jag har pratat med min mamma och hennes graviditeter var hyffsat symtomfria de också. Alltid nåt..

När har du BF? Du verkar vara inne i en bra period just nu Glad
    Hihi ja en bra period till räkna dagar o veckor hihi och månader så klart vecka 30 så inte än men snart ska man få honom ut på något konstigt sätt haha
    BF är 21 dec men enligt en 6 kg bebbe sist så låter dom inte mig gå dit precis utan jag har Tul 30/11 och ska då prata med överläkaren samma dag och komma överräns när pojken ska titta ut
    Så misstänker starkt början på December månaden

Enligt sista mens har jag BF 15 dec enligt Ul 21 dec så det blir någon gång början av mitten av ca 15 dec han tittar ut då

Min mamma hade inte häller några symtomer hahaha inte då man upptäker att man är gravid i 8månaden hahaha Ups var jag gravid hahahahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

Enligt den kinesiska väntar vi en tjej och det tackar ja inte nej till, det vore mysigt med en flicka faktiskt.

• Pancakes
    Pancakes skrev 2010-10-05 14:04:19 följande:
    Har ud gjort nån sån där kinesisk uträkning? Antar att det bara är strunt men kan vara kul att göra ändå kanske. Såg nån sån här på FL förut men har inte sett det på länge.
    Jag menar förstås "du", inte "utrikesdepartementet, haha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma