• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-05 13:07:53 följande:
    en gammal metod som gjorde att min 2.a förlossning blev lyckad. Efter att ha fött en son på 4960g o 55cm, så va ja jättetacksam att hinnsvepning var ett alternativ.För det startade min förlossning sist och ja fick en normalstor pojke på 3410g 49cm..  Så för mig va hinnsvepningen fantastisk upplevelse. Min bm me första sonen hade ju inte alls koll på min kurva som ja hade hoppats.. o de gjorde att ja fick en förlossnings som va jobbig för mig o kunde bli så mycket mer än så.. för han fastna me axlarna och ja fick en sfinktur ruptur (bristning i hela regionen) tack vare att de inte såg att de va stort barn. De på bb gissa på 4kg innan, men han va ju 5... (de va yttre press, sugklocka, klipp o massa saker.. + efteråt va de en läkare som sa att nästa förlossning blir ingen vanlig förlossning. TACK, KUL o höra de efter man fött................... så ja mådde inte så bra efter ja kom hem, tårar föll för de hon sa, o traumatisk händelse, stort barn. m,m. osv.
    Angående infektionsrisk, jaha så det är ok i vissa län men inte andra, som om de inte finns infektionsrisk i allt man gör liksom o överallt..  Samt så använder dem ju sterila handskar.. Då är det väl lika hemskt att göra vul, då de använder samma stav, fast me en ny kondom på... (nu är de inget agg mot dig om de låter så nästan) utan mot dem nonchalanta barnmorskorna... Ja blir förbannad på dem, så förbannad.
    Ja kan säga att jag vet 2 som fick göra snitt efter igångsättning, och igångsättning tar mer stryk på kroppen än en hinnsvepning, som är mild av den art att det inte startar om de inte e redo. å igångsättning är påtvingat. Men absolut bra alternativ om situationen kräver det såklart.

Finns det ingenstans dem kan utföra en sån? Ja hoppas de startar av sig självt för dig, tycker så mycket synd om dig när dem ignorerar dig på de där sättet. Önska ja kunde säga, kom till Mora så ska ja fixa en hinnsvep åt dig.
    Jag tycker också att det är konstigt som sagt! För har en kompis som fick sin knodd i helgen, men skulle få en hinnsvepning nu imorgon om hon inte fått innan och då skulle hon ha bf nu på lördag. och hon bor i Uppsala! Det är konstigt att Uppsala får utföra just hinnsvepning när Bålsta inte får det, när vi tillhör samma län och samma förlossning!

Dalarna ska ju vara bland de bättre! :) Mora är väl ett av de allra bästa har jag fått för mig, även om det nu inte är öppet för förlossning.

Jag tyckte också att det lät konstigt med infektionsrisk och allt vad hon nu svamlade om. Och så sa hon att i regel så är det mest utländska barnmorskor som genomför hinnsvepningar!

Men som sagt jag har nu konstaterat att Bålsta inte är nå bra eftersom de heller inte har några extra kontroller mellan bf och igångsättning, fast de sa det i våras då jag frågade. Jag har hela tiden räknat med att gå över en vecka och ville veta vad som händer bf och de säger att man går på minst en kontroll i veckan, MINST en kontroll. Nu blev det ju inte så. Så skulle det dra ut på tiden och nåt går åt pipan så vet ju jag vem jag ska skylla på!

Vi är tre st i en septembertråd jag hänger i som fortfarande är på övertid och de andra två har kontroller typ varannan var tredje dag. Jag fick en i 40+4 och sen nästa när det är igångsättnignssamtal och överburenhetskontroll i 42+0...
  • 3 barns mamma84

Ringde till läkaren nu och fick en tid på fredag 09.20 så han ska fylla i minna papper

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-05 13:20:02 följande:
    Mabaja, det låter ju som den är på gång snart. Hoppas hoppas den vill ut nu. Vet du om det blir tjej eller kille?
    Vi har ingen aning om vad vi väntar. Jag tycker dock att mina 3d-bilder tyder på en pojke. Innan vi gjorde 3d så trodde jag på flicka! Ska bli jättespännande att se vad det blir för en sort!
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-05 13:25:14 följande:
    Tack nu ska jag bara ringa läkaren o få en tid

Hur har du det ?
    Kram
    Jag mår bra...lite FÖR bra enligt mig själv. Är i vecka 6 och går in i vecka 7 i övermorgon. Längtar som en galning, fast med skräck, till VUL om 2,5 vecka. Innan dess är det svårt att ta in det. Vågar inte riktigt glädjas  och har bokat in VUL en fredag så att jag har helgen på mig att hämta mig om det skulle gå dåligt.

Det hjälper mycket att se alla er här i tråden som gått så långt och att allt är bra! Jag var med när de flesta av er plussade i den andra tråden. Skönt att se att det leder till bebis för så många av oss som varit med om missfall.
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-10-05 13:32:46 följande:
    Jag mår bra...lite FÖR bra enligt mig själv. Är i vecka 6 och går in i vecka 7 i övermorgon. Längtar som en galning, fast med skräck, till VUL om 2,5 vecka. Innan dess är det svårt att ta in det. Vågar inte riktigt glädjas  och har bokat in VUL en fredag så att jag har helgen på mig att hämta mig om det skulle gå dåligt.

Det hjälper mycket att se alla er här i tråden som gått så långt och att allt är bra! Jag var med när de flesta av er plussade i den andra tråden. Skönt att se att det leder till bebis för så många av oss som varit med om missfall.
    Grattis till vecka 7 om inte vecka 8 Hihi
    Det vet man aldrig
    Du ska inte oroa dig jag var precis som du ALLA hade illamående osv men inte jag.
    Då trodde jag givet viss det värsta men när jag kom till vecka 9-10 hahaha OJ vad fel jag hade jag mådde SKIT rent ut sagt fram till vecka 12-13 jösses hahaha och sen började brösten att ömma till i vecka 20 ca ojojoj IDAG har det blivit bättre inte ömma alls nu kan man ta på dem hihi  

Ja alla fått ma/mf här men vi lyckades bli gravida och vi ska bara njuta
    Det ska du oxå göra
    Kanske en flicka du väntar på hihi mådde nämligen själv jätte jätte bra med dottern och 4 dagar illa mående med sonen och denna ska vi inte änns prata om Hahaha 
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-05 13:24:35 följande:
    Man kan inte bli gladare nu alltså Tänk nu jävlar börjar graviditets livet haha
    Hmm ja vi snackade om veckorna igår om att man var i en ny vecka närdet var +6 men bm säger +0 haha få va fan vecka 30 idag hihi

Varför måste du hoppa in för du e för fan höggravid kvinna !!
    Dom säger till mig att jag är Höggravid haha
    sökte hp sist, fick avslag pga ingen  rad att gå på. (men hoppa in en hel del) ja jobba sist till mitten av feb och fick han 28mars........... så DÅ VA ja höggravid... CYKLA ute mitt i vintern..........

ska ringa fk om ja hinner idag o höra igen (sist skicka ja o chefen in papper (den chef för de området ja e på ibland nu) den chef som e på där ja e inne, hon säger NÄÄ de går inte. o ringde o kolal sa hon. Men ja ska nog ringa IAF själv.

Jo man avslutar veckan i +6 å påbörjar en ny i +0, haha då bör ja ju isf va i v 29 på fre redan då
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon

svarar mer i tråden sen, ska hämta barnen från dagis nu. skriv inte allt för mycket nu så ja tappar bort inläggen *ler*

Å du majabaja. Hon som utförde min hinnsvep va INTE utlänning. de e Bullshit. Efter 1.a förlossningen så stod ja på mig som aldrig förr.. å då fick ja en fin förlossning. STÅ på dig vännen.

grattis igen 2barnsSOON2b3

kommer sen alla goa.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-05 13:43:28 följande:
    Grattis till vecka 7 om inte vecka 8 Hihi
    Det vet man aldrig
    Du ska inte oroa dig jag var precis som du ALLA hade illamående osv men inte jag.
    Då trodde jag givet viss det värsta men när jag kom till vecka 9-10 hahaha OJ vad fel jag hade jag mådde SKIT rent ut sagt fram till vecka 12-13 jösses hahaha och sen började brösten att ömma till i vecka 20 ca ojojoj IDAG har det blivit bättre inte ömma alls nu kan man ta på dem hihi  

Ja alla fått ma/mf här men vi lyckades bli gravida och vi ska bara njuta
    Det ska du oxå göra
    Kanske en flicka du väntar på hihi mådde nämligen själv jätte jätte bra med dottern och 4 dagar illa mående med sonen och denna ska vi inte änns prata om Hahaha 
    Tack snälla gulliga du för ditt uppmuntrande inlägg! Det värmer! Klart vi ska njuta! Det verkar väldigt olika det där med hur folk mår så man ska nog inte jämföra alltför mycket. Jag har pratat med min mamma och hennes graviditeter var hyffsat symtomfria de också. Alltid nåt..

När har du BF? Du verkar vara inne i en bra period just nu Glad
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-05 13:32:39 följande:
    Vi har ingen aning om vad vi väntar. Jag tycker dock att mina 3d-bilder tyder på en pojke. Innan vi gjorde 3d så trodde jag på flicka! Ska bli jättespännande att se vad det blir för en sort!
    Ja, jättespännande! Coolt med 3d-bilder! Var fick du dem nånstans?
  • sofy
    Muffe;

Jag äter typ riskakor, dricker the, äter makaroner, dricker nypon/blåbärssoppa. De är typ de. Då ligger ja värre till än dig ;D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma