• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-05 15:49:39 följande:
    Det där med att lyssna på sin kropp tror jag också på! Det enda är att i mitt fall så litar jag inte riktigt på min egen intuition. Har en historik av ätstörningar och träningsnarkomani bakom mig och även om jag är frisk idag så tror jag att jag är rätt dålig på att känna av vad som är lagom. Är nog lite "screwed up for life" liksom..
    Jag har precis samma historik! Därför jag tränat enda fram till v 39. Nu vill inte sats se mig på plats längre och min bm sa åt mig att jag får träna EFTER att bebisen kommit ut.. men inte innan.. så här sitter jag som en strandad val och har ont överallt och mastodontsammandragningar! :)
  • Längtan efter liten

Mabaja: den var till och med finare än jag trodde. en av de finsate magar jag sett :D den påminde mycket om min när jag väntade Nova, dock inte i vecka 40, för då var det så tungt neråt att det hängde mer :)

Längtan efter liten är stor
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-05 15:53:33 följande:
    Jag har precis samma historik! Därför jag tränat enda fram till v 39. Nu vill inte sats se mig på plats längre och min bm sa åt mig att jag får träna EFTER att bebisen kommit ut.. men inte innan.. så här sitter jag som en strandad val och har ont överallt och mastodontsammandragningar! :)
    Oj, jösses. Att du orkar med ändå in i vecka 39. Antar att du körde rätt hoppfritt då i alla fall? Hur tuff träning körde du i början? Just nu orkar jag ju vad som helst känner jag men är mest rädd att jag ska "hoppa loss den" eller nåt.
    Om du har samma historik som jag så antar jag att du också är rädd för gravidkilon som sitter kvar sen och sånt. Det är ju lite därför man vill hålla igång. Men inte på bekostnad av bebisen.
  • rontgensyrran

Mabaja du får lägga till mig med :) Även jag har bilder "osynliga" på min mage. Jag kan lägga till nån om någon är intresserad.

Muffe: jag började nog redan v 6  i förra graviditeten och även om det är lite förknippat med mitt MA och så. Så känns det ändå kul att ha dem för jag gick ju upp typ 5 kilo mellan graviditeterna. Så då får man typ se hur man såg ut innan allt började. I denna graviditetn började jag nog v 7 eller nåt tror jag. Bilderna i mitt bildgalleri är de första. Jag som kände mig stpr och plufsig redan från början anser mig själv nu när jag kollar på bilderna rätt så smal. :) Bilderna från mitt MA har jag dock inte lagt ut.

• Längtan efter liten

röntgen och mabaja.. jag vill också läggas till :D

• Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-05 15:58:25 följande:
    Oj, jösses. Att du orkar med ändå in i vecka 39. Antar att du körde rätt hoppfritt då i alla fall? Hur tuff träning körde du i början? Just nu orkar jag ju vad som helst känner jag men är mest rädd att jag ska "hoppa loss den" eller nåt.
    Om du har samma historik som jag så antar jag att du också är rädd för gravidkilon som sitter kvar sen och sånt. Det är ju lite därför man vill hålla igång. Men inte på bekostnad av bebisen.
    Jag har kämpat för att hålla min vikt nere. Jag har först fått kontroll på mig själv när jag började väga nåt kg för mycket! Men har kämpat.. I vecka 35 hade jag gått upp 5.5 kg. Nu har det däremot sprungit iväg men det är nog bara vätska! Nu ställer jag mig inte på vågen längre, men jag kommer inte i mina vanliga byxor. Men när ungen kommer ut tippar jag på +12 kg eller strax under.

Just första veckorna, när jag blödde, så tränade jag inte jättemycket, sen blev det 3-4 dagar "vanlig" träning. och från 25 har jag tränat 1-2 ggr i veckan. Tog bort vikter ganska snabbt på ben och rygg när det gäller bodypump men annars har jag kört på som vanligt... Spinningen har jag kört på precis som vanligt, lika jobbigt utom då jag känt sammandragningar, då har jag trampat lätt tills de släppt och sen kört på igen. Dock gick jag på ett pass där en instruktör hade gått på nån utbildning "träning för gravida" och hon tvingade mig att sitta ner ett helt pass.. Det var pain vill jag lova. haha. jag förstår att man kanske inte ska stå jättemycket när man är hög hög höggravid pga trycket i bäckenet, men litegrann är skönt! :)

Sen efteråt har jag tänkt åka till gymmet och köra "överkropp" ganska tidigt.. Bara axlar, bröst, breda ryggmuskeln och armar. Eftersom man ska låta magen vila och läka ihop, men jag längtar sååå till att träna och då har jag gjort ett uppehåll på två veckor nu. :)

Längtan efter liten skrev 2010-10-05 15:56:36 följande:
    Mabaja: den var till och med finare än jag trodde. en av de finsate magar jag sett :D den påminde mycket om min när jag väntade Nova, dock inte i vecka 40, för då var det så tungt neråt att det hängde mer :)
    Tack så jättemycket! Jag tycker om min jättemage, men inte mina zebraränder framtill men det är ju sånt man får räkna med! :)
  • Längtan efter liten
     Tack så jättemycket! Jag tycker om min jättemage, men inte mina zebraränder framtill men det är ju sånt man får räkna med! :)
    Det är bara ett tecken på guldklimpen i magen... Jag hade jätte jobbigt med mina när jag väntade Nova, grät och mådde skit. Trodde sambon skulle tycka jag var mindre atraktiv osv, men fasen så snygga vi är :D
  • Mabaja

rontgensyrran och längtan: Nu finns ni med! :)

Längtan: Ja jag har problem med mina. de kom i v 30 när jag gått upp 2.5 kg.. Då var jag ledsen.. Nu bara växer de och växer. har tom sett att de blivit riktigt djupa vid troskanten så nu vill jag ha ut ungen så jag kanske slipper få såna djupa mörkblå/lila högre upp.

• rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 16:01:03 följande:
    röntgen och mabaja.. jag vill också läggas till :D
    Då är du tillagd :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma