• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

När började ni ta bilder på era magar? Eftersom jag varit lite skraj så har jag inte börjat, eller ens orkat att tagit bilder. trodde från början att jag skulle bli en sån som tog varje vecka men inte då!

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-05 15:20:02 följande:
    Jo jag har bilder. Kan lägga in dig i min "adressbok" här på familjeliv så kan du gå in och kolla alla bilderna. :)

Mycket öl var det ja, speciellt för en som inte dricker alkohol, vare sig med eller utan denna jättemage! :)

är det nån annan som vill se så hojta till så lägger jag till er! :)
    Jaaa, va kul! Då får vi se hur du såg ut! Du har ju den perfekta gravidmagen! :)
  • sofy

Ringde försäkringskassan nyss o frågade lite om mammapenningen sen osv, hur de fungerar nu när ja pluggar, jobbade i somras o hade min SGI sen innan. Jag kommer få ut 367 kr om dagen, nånstans på 10 000 innan skatt, o runt 7-8 efter. Jag e NÖJD! För de baserades på mitt gamla heltidsjobb tydligen, yiha! Ibland har man flyt :) Så då klarar vi oss gott o väl! Får ju ut som ja får från CSN nu då, o de fungerar kanon! + barnbidrag o så också.

Va rädd jag skulle få lägsta för ja pluggade, men nope! :D

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-05 15:23:01 följande:
    När började ni ta bilder på era magar? Eftersom jag varit lite skraj så har jag inte börjat, eller ens orkat att tagit bilder. trodde från början att jag skulle bli en sån som tog varje vecka men inte då!
    Ta en bild sen så får vi se! :)
  • Muffe80

Haha, ja kanske Den ser nog mest tjock och uppsvälld ut och kanske inte alls som en gravidmage är jag rädd... Kan ju vara allt ljust bröd

• Mabaja
    sofy skrev 2010-10-05 15:25:16 följande:
    Jaaa, va kul! Då får vi se hur du såg ut! Du har ju den perfekta gravidmagen! :)
    HAHA, tack!
  • Pancakes

Näe, vad ser jag nu...!!! Kollar på FL:s lista över vilken träning man ska och inte ska hålla på med som gravid och där avråder de från samtliga av de grejer jag håller på med förutom gym. Aerobics står det att man ska sluta med från dag 1. Jag ska iväg och leda ett aerobicspass om en timme. Fan!

• Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-05 15:44:44 följande:
    Näe, vad ser jag nu...!!! Kollar på FL:s lista över vilken träning man ska och inte ska hålla på med som gravid och där avråder de från samtliga av de grejer jag håller på med förutom gym. Aerobics står det att man ska sluta med från dag 1. Jag ska iväg och leda ett aerobicspass om en timme. Fan!
    Jag körde ett danspass i vecka 33.. :) och bodypump till v 38 och spinning till v 39! :) Jag lyssnar på min kropp och inte på en massa "skriverier" :)
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-05 15:46:06 följande:
    Jag körde ett danspass i vecka 33.. :) och bodypump till v 38 och spinning till v 39! :) Jag lyssnar på min kropp och inte på en massa "skriverier" :)
    Skönt att höra! Är FL:s listor lite överdrivna kanske?
  • Pancakes

Det där med att lyssna på sin kropp tror jag också på! Det enda är att i mitt fall så litar jag inte riktigt på min egen intuition. Har en historik av ätstörningar och träningsnarkomani bakom mig och även om jag är frisk idag så tror jag att jag är rätt dålig på att känna av vad som är lagom. Är nog lite "screwed up for life" liksom..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma